För/emot graffiti
Jag vet inte om detta hör hemma på graffiti eller blandat eller på något annat forum.
Jag har en polare som klär sig hiphop och lyssnar på hiphop, han gillar hiphop helt enkelt. Vi hade för ett tag sen en diskution där det kom fram att han tycker graffiti är fel, helt fel och fult desutom. Han pratade om att graffare endast skulle få måla på lagliga väggar och ingen annan stans. Det blev rätt mycket snack, tydligen skulle det vara mot demokratin med graffiti för att alla inte gillar graffiti och därför är det odemokratiskt att dom ska behöva se det (!!)
Sen efter det var vi i Köpenhamn och där finns väldigt mycket tags och målningar. Vi tog en öl på en ute servering där det fanns en stor gul tag på en tegelbyggnad vilket såg enligt mig coolt ut. På grund av kontrasten det blev mellan gammalt och nytt. Det förstod dock inte polarn som idiot förklarade mig...
...Kan man verkligen uppskatta hiphop om man inte gillar graffiti?
Hey
jag uppskattar graffiti men ogillar hiphop, hur går det ihop? låt folk tycka som dom vill.
ja det är klart man kan. det är ju som att säga "kan man verkligen uppskatta hiphop om man inte gillar stora asses"
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
men graffiti är ändå en av de 4 elementen. Man tycker ju att någon som gillar hiphop borde ha respekt för graffiti. Jag tror det ligger något i att de andra tre elementen är lagliga men inte graffen. Han gillar lagar
Hey
Jag ändrar frågan till: Kan man verkligen gilla hiphop fast man inte har någon respekt för graffiti?
Hey
när du menar hiphop så menar du alla fyra elementen rap, breakdance graffiti och dj:ing och då kan man inte säga att jag älskar hiphop om man inte kan respektera dom 4 elementen men man kan gilla dom andra elementen men då gillar man inte hiphop utan olika delar utav den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är mer inne på de 5:e elementet..
fultjack och blåbärskondomer?
warmoose P18 .
Fattar du inte själv att dom flesta som sysslar med graff sysslar med en konstform som råkar utföras med just spray....det här med 4 element som hör ihop är bara trams som småungar hållar på med!
röv är gott
bodil P2
Nu vände du på det.. Han påstår att han gillar hiphop men inte graffiti, vilket är mot sägelsefullt för det är en del utav hiphopen. Du säger däremot att alla graffare är konstnärer och många av dem bryr sig inte om breakdance, dj:ing och rap. Det är säkert sant men frågan var skriven för att besvaras ur en hiphopares perspektiv. Hade jag inte trott att alla som hänger på whoa uppskattar hiphop hade jag inte skrivit frågan. Sanningen är ju att breakdace, dj och rap är ju också konstformer, varför ska man se ner på en annas konstform? .. tex Jag gillar inte rockmusik, men jag kan ändå förstå tjusningen i ett riktigt bra gitarr-solo fast det är mil ifrån det jag egentligen uppskattar att lyssna på. Är det inte då trångsynt hata en konstform som graffiti?
Hey
jag tycker om klotter med ogillar grafitti
va har klotter med musik att göra?
cry me a river! --> thcrew
känns lite gammalt att snacka om de fyra elementen. vet inte en enda graffare som breakar eller rappar tex, nu är det fotolog, nakna fulla fjortisar och fultjack som gäller.
tycker warmoose P18 låter rätt vettig och faktiskt verkar veta vad han själv pratar om och kan förklara sin fråga. det behöver ju inte vara så att man måste gilla både hiphopen och graffen, och han påstådde väl inget annat heller. det var en fråga - inget annat.
haters make graffiti fun!
The Norwegan Asshole!
Han pratade om att graffare endast skulle få måla på lagliga väggar och ingen annan stans. Jag trodde det var så nu?
menar du att man måste gilla alla fyra element för att vara hiphopare??
Du är ju lika dålig som honom och säger att man inte får tycka som man vill.
Det finns många berättelser och legender om södersonen Tommy Bohlin...
klart som fan att man får ogilla ful graffiti, likaså får man gilla snygg graff - vad som är vilket är dock alltid alltid alltid upp till en själv, inte vad din polare tycker eller vad folk på whoa tycker samma sak gäller hip hop i övrigt, man behöver inte digga allt, vill man dock han nån jävla credd kvar i kroppen kan man inte dissa graff för att den stundom råkar vara olagligt målad.. Skicka hit han så att han får diskutera lite.
..skaru ha en stänkare?
man måste inte gilla alla elementer av hiphop for at gilla hiphop.. frågar du mej så har graffiti forsvunnet lite ifrån det som gjorde det til hiphop engong, kjennar writers i dag som lyssnar på blackmetal osv osv. men jag personlig gillar alla elementane, men driver kun med et av dom pr. i fag tho;) lyssnar på rap også måsta jag nevna... skååååål sweeeeden=)!!!
The Norwegan Asshole!
Graffiti har hållt på för mycket och för länge för att man måste förknippa det med hiphop. Jag själv uppskattar inte hiphop, men uppskattar graffiti.. Så....
Whacky : Du har helt rätt där ogillar man något av dom 4 elementen så gillar man inte HIPHOP utan man gillar dom andra 3 elementen.. Och till er som inte säger att graffiti ahr till hiphopen att göra ? ni har en del att läsa på fy fan .... Graffiti är Hiphop oavsett om ni vill det eller inte, det funkar inte att några snorungar i Svergie säger att det inte har med vartandra att göra, och fuck er vad fan tror ni ! sysslar ni med Graffiti är ni förknippade till hiphop kulturen på något vis för att det ni gör är Hiphop ! Klart man kan uppskatta Graffiti men inte hiphop, men man kan inte gilla hiphop och hata graffitin det går inte ihop , hoppas ni smarta fattar min poäng , btw fuck alla er wannabes
nehxo: Du säger ju ena saken men säger emot dig själv nästa mening. "Sysslar ni med graffiti är ni förknippade till hiphopkulturen." "Klart man kan uppskatta graffiti men inte hiphop." ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahahahaha EH VAFAN! FUCK ALLT!
C.R.E.A.M.
ZEN p111 Gör jag ju inet alls ? börjar man med graffiti är man delaktig i hiphop kulturen på det sättet att man målar graffiti , man behöver inte älska hiphop för det ?
jag lyssnar på hiphop men de betyder inte att jag gillar typ mange Schmidt för det, så man måste inte gilla allt
JÄVLA SOSSEUNGAR
"gotcha back like a chriopract"
när folk idag säger hiphop menar de i 99% av fallen musiken..
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
hiphop är kultur inte musikRap is something you do , hip hop is something you live Peace!
NICNAMEDOUBLE WORD UPP MANENANE ÅSJ ÄÄVLALLA RÄTT :D:D:D:D :>232222222333
avla ungar och bomba kossor
NicknamedoubleE: det där var det bästa jag har hört, inget annat än ord upp!
din fråga är egentligen oväsentlig. graffiti behöver inte ha någonting med hip hop att göra överhuvudtaget. folk får tycka vad dom vill.
Jag hatar hiphop , lyssnar bara på metalcore .. diggar dock graffiti =D
mad world..
"Du har helt rätt där ogillar man något av dom 4 elementen så gillar man inte HIPHOP utan man gillar dom andra 3 elementen.." begreppet "element" är lika 90 tal som petter. väx upp grabben. om graffiti inte är hip hop för mig så är det inte hip hop för mig, så enkelt är det. finns "hårdrockare" och "poppare" som målar graffiti, om man nu kan dela in människor i sådana kategorier, personligen gillar jag inte det.
Whacky P17 word! just like that mannen!
Man behöver kanske inte gilla det men man kan iaf respektera det!
dope-3*dope-3*dope-3*dope-3 || Graffiti
Poppare som målar... vafan?! Som nån redan skrev hiphop is dead.
man blir ju inte mer säker med burken bara för att big pun rappar om sina bitches på i-poden.
tror du nån som hänger i detta forum e emot graff??
Hiphop är kultur precis som dom sagt innana, delaktig i graffiti ? då är du smått hiphopare ;)
HUR KAN MAN ARGUMENTERA FÖR SKADEGÖRELSE? DET GÅR INTE. HUR KAN MAN ARGUMENTERA MOT SVENSSONS? DET GÅR INTE. SKIT I DISKUTION Å KNARKA ISTÄLLET
ä ta bort inläggen. ingen som förstår mig ändå
han e en SVENSSON så e de...
det finns bara 4 elemnt klotter knark öl och horer
-