Vad gäller vid gripande?
Kan vara bra att veta... Hur länge får man sitta i arresten? När blir man anhållen och när blir man e.v. häktad? Kan vara bra att veta...
Graffare
2007-08-05 15:43
hmm du kan nog sitta i arresten max 72h har jag för mig.. anhållen osv. beror ju på bevis osv såklart.. Häktad kan man sitta länge.. nån mer som kan fylla i?
http://metafourhiphop.com/
Det beror pa, tror att det skrivits om samma amne tidigare. Men foljande faktorer vager in: var, vad du gjort, vad du har gjort tidigare, om du ar full (kan variera kraftigt men for forhor sa ska du vara "nykter" sa det kan bli surt om de vill hora dig nasta morgon ex.), inget id. Alltsa det ar ganska logiskt; blir du tagen for en whiteboard tag och ar 14 och luktar kiss sa ar det ganska lugnt pa snutstationsfronten sa lange du eller din mor kan identifiera dig. Ar du daremot 15+ kort panel o pafjuttad av nagon skon drog sa ar det lite mer "hard knock life"...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, skont att man laste fragan ordentligt. Ja, du har iaf fatt svaren har ovan mer eller mindre. Arresten ar mindre tid even an 72 har jag for mig. Men for att bli haktad kravs det att en aklagare anser att du kan forsvara utredning och det maste provas i domstol. Vill aklagaren se dig haktad sa ar det tyvarr skaka galler ett tag som galler. De brukar fa som de vill. Aja, jag skyller pa det som inmundigades igar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de beror på åklagaren, erkänner du så går du ut fortare.. sitta i arresten i några dagar för klotter blir de väl aldrig.
man får inte häkte av skadegörelse? skulle va kul om de e så.
folk har blivit häktade för skadegörelse, jo.
ah ja kanske när snuten har bevis o den skyldige nekar.
maomakke says : "ah ja kanske när snuten har bevis o den skyldige nekar." las din mening en gang till, det dar galler ju vid varje torsk. helt vardelost konstaterande. varre an mitt forsta inlagg i traden. for mkt av det goda igar?
erkänner du så går du lika fort ut från arresten.. ingen idé att ha dig kvar för att du erkänner ändå.
klottrat på en vägg o häktad för de.. haha
klart du kan bli häktad för att måla en vägg om dom mistänker att dom kan binda dig till andra målningar?
saaaru..
maomakke Att erkänna hjälper inte ett piss. Neka, neka och åter neka. Att du skulle få mildare påföljd och dyl bara för att du erkänner är bara skitsnack.
spliff macht frei
ok tack för svaren. Bacteria: Kanske inte mildare påföljd men om du vet att du med 100 procent säkerhet endå är torsk så ökar ju chansen att du få gå tidigare om du endå erkänner.
Jag blev tagen mer eller mindre på bar gärning men dom hade inte sett mig i akten utan dom såg mig gå där ifrån. Kan tilläggas att jag precis hade lagt ner mitt verktyg. Dom stannde mig tog mig. Jag var lite smått pårvärkad av alkohol. Dom frågade vad jag hette jag svarade inte. Som tur hade jag ingen information på mig som kunde bevisa att jag var jag. Då sa dom då blir det fyllecellen för dig och förhör imorgon. Jag svarade lite lätt som Mac Gyver hade gjort lite iskallt "Vi ses om 6 timmar, då är det dacks att släppa ut mig." Har för mig att man får sitta i Fyllecell max 6 eller om det var 8 timmar. Sagt och gjord efter 6 timmar släppte dom ut mig och var trevliga. Frågade mitt namn jag svarade inte, skrev underlappen som bevisar att jag hade fått tillbaka mina tillbehörigheter det vill säga skor, skärp etc. Dom trodde dock att jag skulle skriva så man såg vad det står men så dum var man inte. Sen var det avklarat. Finns inte mycket dom kan göra. Fast det beror väl på i vilken ålder man är i och hur man beter sig vid själva mötet med polisen vid en sån här insident.
Graffare
2007-08-05 22:52
maomakke P25 "klottrat på en vägg o häktad för de.. haha" JA, vadå tror du själv verkligen på att det är omöjligt eller?
om polisen inte kan identifiera en gripen klottrare, blir de då tvunga att släppa honom/henne efter ett tag?
"Streetart är Graffitins påtvingade bögvän."
Ni som säger att man inte blir anhållen /häktad för klotter kan jag säga att ni har fel... jag blev hämtad hemma o körd till arresten direkt samtidigt som 2 polare okså så blev de husransakan o några dagar i arresten...
Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många
ReM P76 : och vad hände med förhöret som väntade på morgonen?
sorry skulle inte va feta bokstäver.
torsk som torsk vem fan bryr sig har man valt att leka tuff får ta fan ta och palla trycket.
-
Adamskie P0 Inget alls det var bara en grejj dom hotade med förmodligen. Hörde inget om förhöret dagen innan. Jag satt i fyllecellen i 6 timmar dom släppte ut mig.
Vet faktiskt inte varför dom sa det eller om det ens finns en chans att dom gör ett förhör på morgonen.
om du är lung och bra i käften och inte tjaffsar emot så släpper dom dej . om du är käftig å agresivv så tar dom in dej å förhör dej sen kanske häktar dej
141kung Så om du är trevlig så slipper du förhör? Snälla. Beror snarare på vilka bevis som finns.
spliff macht frei
1 du får sitta hur länge du vill..
2 när du begått ett brott..
3 när du begått ett grövre brott..
om man är över 18 och nekar till brott, om man blir tagen, vi säger när man är på väg ifrån platsen.. Vad kan de få för bevis på att jag gjort det då? inom graffiti så gäller väll nästan bara "Tagen på bar gärning" för att kunna torska.?
tullbulle P60 Det är då väktarna "kliver fram" och säger att dom såg dig måla... Vad är det för rgler med tobak? När jag satt i arresten fick jag inte snusa förrän jag hade lämnat urin-prov...
ReM P76 i sverige måste man lämna perssonuppgifter annars kan man få böter för man inte gör det
Mr_D P61 Då var det väl polisen som gjorde fel och inte jag eller hur?
dirr.
vad som gäller vid ett gripande, ja du det finns väl bara en regel och det är o hålla käften.
DRA ÅT HELVETE! -.-
ja satt i arresten 2 dagar för klotter :)
FU24 . EUR !
Tjalla aldrig. Varken på nån annan eller dig själv.
Ride 13"s y que?
Läs "kom ihåg listan",där står bland annat hur du ska sköta dig och osv,se länk som "rahbalder" skrivit ist för att sitta och tjaffsa om saken
Dom sa till mej i arresterad kan man vara upp till 6 timmar , sen kan åklagaren besluta om att anhålla en i upp till 4 dygn , efter det kan dom häkta en fram till rättegången.Erkänner du så släpps du in de flesta fall snabbt , dock inte vid grova brott som mord eller att vara svartskalle
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....
Dom sa till mig i arresten att man kan vara arrresterad i 6 timmar* skulle det stå
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....
Jag hade kört 2 färska tags och lite till på en grävmaskin (chrome) en morgon efter ett räjv, vill påpeka att jag var även jävligt syrad och full.. inhägnat område.. 18 år.. chrome i hela fejset.. skulle pissa.. blev tagen.. burk hittad.. även svarta tags runt om i området.. hemskjutsad.. fallet lades ner pga bevis saknades..? så kan det även gå till i vissa fall.
Dubstep changed my life!
Du får sitta gripen i 24 timmar....sen måste åklagararen bestämma om du ska bli anhållen.....sen får du sitta anhållen i 72 timma efter de måste åklagaren ha en häktesförhandling där de ska bestämmas om du ska bli häktad eller inte......häktad finns det ingen tidsbestämmning för, de beror på hur de ska utredas.
Graffare
2007-10-08 16:34
arresten e max 72 timmar visst.. X-KON sa det, period!
snart kommer amfetaminpsykos och berättar exakt hur det är tror ja :D
sokratez X1 det sjukaste var att jag scrollade ner och väntade förväntansfult på hans inlägg :D
saken e den att han behöver inte göra de.....jag har redan skrivit precis hur de e
visserligen finns de en gräns för hur länge de får hålla dig häktad....man får sitta häktad max så länge som maxstraffet på straffskalan e....men de e aldrig att man behöver sita häktad så länge utan en utrednngs går oftast fett snabbt när man sitter häktad
men palla att alla svarar varsin gång men samma sak:S
"ahmen tja."
Men palla att du ska dra upp en tråd som är slutdiskuterad:S
Vila i frid Daniel ! 091030