Fame eller inte
Att måla så mycket tåg och linjer i enkla throw up stilar som helst förstår jag inte? "Fame" börjar stiga "en hel hop" om huvudet. det är budskapet som lär ut och det verkar vuxit bort helt ur våran kulturs synvinkel. att stå vid en riktigt synlig vägg och dra en piece som man lägger ner lite själ i och ger ut en bild till allmänheten om just det budskapet känns gävligt bra när man kommer hem o har sprungit en jävla bit.. att dra upp en annan halvklar enkel sak bara för att man har dåligt med tid känns helt motsatt det man strävar för. graffiti är en konstform folket i sig skaffat sig för att stå sitt kasst i anarkin och emot politiken, det är våran reklam, fast samhället förbjuder den,,,, att vara rebell och vandal är därför jävligt viktig att hålla. "FOLK" tycker att graffiti förgyller våra tunnlar broar mm. men att se någonting som en tre åring klarar längs linjerna gör folk bara förbannade, vad är det för budskap att göra någon halvklar throw up i krom som knappt syns? det är bara en fundering varför FAME håller på att ta över den orginala konst formen GRAFFITI
Word
Jag hade en öl sen drack jag upp den...
Mikael Söderlund made me..
synes at en throwie kan vara riktit fet, samma med tags.. graff er jo inte bare politisk heller, for mange er det jo en ego-grej etc... och orginala kunsten graffiti? graff startade med tags, inte pieces...
The Norwegan Asshole!
jag håller med dig k3 jag märkar att känslan av en piece varar längre än 100 throwups hittar man en clean spot så kör man en clean målning inte jäkla spotkillers. Folk klagar "en piece kostar så mycket att göra", mm så sa jag också en gång i tiden men nu på senare dagar har jag börjat racka och då har ja märkt jag behöver bara köpa färg till fyll och BG resten rackar jag så det vore helt ONÖDIGT att köra throwups på sköna spots tycker jag även om det är kul.
ANDALE
misforstå meg ratt, jag elskar piecear, och menar kanskje at mange fokuserar alt på fame. men fame ar en stor del av graff for nogon, mens andra fokuserar på kvalitet..
The Norwegan Asshole!
Jag målar inte för att stå mitt kast för anarkism. ta din proganda och stoppa upp i en ledig kroppsöppning.
CRX vad fan menar du? köper du burkar till fillen och till bakgrunden?!? och rackar linje färgen?!? Jag skulle göra tvärtom! Man målar ju för sig själv, sina polare och andra målare... Hellre ser jag throw-ups på väg till jobbet änn att gå runt i tunnlar och under broar och tittar på "snygga" målningar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffiti är ingen konstform! Det är en livsstil!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fuck graff..
I'm big drunk as you can see, I bet you would like to undress me..
Jag gillar synen av våldtagna ytor. Tags och spyor är välidgt ofta mer intresant att titta på en överarbetat tråkig vägg. Så fort man ser att folk stått och pillat på något för länge så försvinner charmen med det. Snabbt ska det vara, och så få färger som möjligt!
hej
Öhm, ser att jag tryckt på enter innan jag läst igenom. Men ni förstår var jag menar hur som antar jag.
hej
Måla en tavla eller nåt då om du vill ha ut nåt budskap. Jag målar för mig själv och alla andra graffare. Allmänheten skiter jag i. Jag är inte ute efter att bli accepterad.
Vill inte ens beblanda mig med anarkin & allt vad det innebär. Spelar iof ingen roll vilket håll graffitin går åt idag, tycker man om att köra en throw-up så gör det, tycker man hellre om att köra en seg vägg gör det? Vad är problemet... man har ju den fria viljan!
Asså jag förstår väll vad han menar, det finns ju t-ups på tåg å väggar som man önskar man kunde skylla på nåt annat gäng, AFA eller nåt liknande. Men jag tycker hellre fler snabba T-ups än färre Burners som man dessutom får leta upp nånstans i skogen. Måla på å gör de som ni vill ! peace
Softa koftan !
Fan vad tjaffs det ska vara om graffitin, okej du har lagt din åsikt nu, som många andra. Men nu är det fan min tur... Tags, T-ups, Kill, Rape, Beat, Total Destruction, Terror, Fame, Bombing, Burners, Toys, Art, Streetart etc. ALLT är graff, allt är kul att se, sluta böla.
AOTP - PHARAOHS!
"Jag gillar synen av våldtagna ytor. Tags och spyor är välidgt ofta mer intresant att titta på en överarbetat tråkig vägg. Så fort man ser att folk stått och pillat på något för länge så försvinner charmen med det. Snabbt ska det vara, och så få färger som möjligt!" du sa det...
"vad är det för budskap att göra någon halvklar throw up i krom som knappt syns?" Planen kanske är att den ska hinna bli klar?
Rastaman vibrations, yeah!
"The object is more!" - Capone
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
k3 P22 Det hanldar väl mest om att man vill lira blocks för att folk ska se vad det står. Typ en linjevägg om du ska stå och pilla med 5 färger och ha en bakgrund med lika mycket färger. Sen ska du ha pilar och skit. Så finns det ingen jävla människa som hinner se det.
Men om du drar en fet block målning med kråm så kommer folk garanterat se det.
för mig är det viktigt att folk ser vad det står, wildstyle saker kan jag sitta å leka med på papper
Jag tycker att det finns rätt i detta.. att det också e därför grafittin dalar neråt..
http://www.myspace.com/recodprod
Graffiti is a ego-trip. Do what you want with your can, and I'll do the same with mine! heh
The Norwegan Asshole!
Konst eller klotter debatten är en gammal kliché som ständigt återkommer inom graffiti kretsar. Detsamma gäller det upprepande gråtandet om reklamens vara eller icke vara, dvs. ”ingen frågar oss om var någonstans reklamen sätts upp blablabla osv…” Problemet med hela diskussionen är att allmänheten är så indoktrinerad i sitt tänkande, tack vare media, att all fel placerad färg helt enkelt är av ondo. Därför spelar det ingen som helst roll om du gör tags eller burners på väggar och tåg, den stora massan ser ändå bara att någon har målat där svenska staten säger att det är fel. Graffiti målar man för andra graffitimålare, att vara ett känt namn inom vår förhållandevis lilla krets av människor är ju den stora bakomliggande drivkraften. Vill du bara måla för själva målandets skull kan du köpa några spånskivor att måla på…
Angående anarki, eller Anarko-syndikalism som det heter, har denna politiska åskådning ingenting med graffiti att göra. Den koppling som möjligtvis kan göras är frågan om vem som ska ha rätt att verka i det offentliga rummet…
Tags är, och kommer alltid vara, grunden i graffiti. Hellre 100 tags än 1 målning…
de ligger nåt i de du säger
Ingen mera rosa banner
mer trash år folket!
vogelsize P19 Ja jag rackar färg till lines och BG eftersom rack cans är ofta kladdiga, så fillen vill jag ha fin medans ja bakrunden gehöver inte stå på topp och lines är de ju bara köra carostabil eller nåt
ANDALE
Vart vill du komma
Whores from the underground
Helt värdelöst att sitta och tjaffsa om vad som borde kallas graff och inte. Det är väl en faktum att alla ser olika på graffiti. Jag målar för nöjets skull, att läga ner själ i en fett färg grej med mycket detaljer är sjukt mycket skönare än att langa upp en 20meters chrom grej tillsammans med 5pers till.. förstör hela känslan. Känns som bortkastade cash. Så props till alla oldschoolers som reppade hårt, mycket, och med stil! Det ser man inte mycket av nu för tiden.
Jag e helt för throwups. Varför inte? Klart det e trevligt med detaljerade pieces oxå men tiden e en faktor när man kör tåg. Jag gillar o göra nåt på så kort tid som möjligt, få det så snyggt det bara går på nån minut, en välutänkt throwup e som godis för mig.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
"The object is more!" CaPRONE
AOTP - PHARAOHS!
sluta graffa, pumpa WOW !
FUnderade lite på de, tittar man på graffitiscenen i new york tex är det riktigt feta burners som ger budskap och man lägger lite mer tid och kärlek på piecen än i sveriges scen, lite latare kanske dom är ;P, men man borde fylla ut piecen lite mer, jag vet att de är rätt svårt att hinna med men kanske man skulle kunna göra en laglig riktigt snygg piece.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Problemet är väl snarare att folk gillar att diskutera och prata om graff på internet, vad som är graff och vem som är mest down än att måla i verkligheten.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
men era jädra pingviner ut och dra throwies på stan
det är bra, seriösa pojkar nu// idrottslärarn
Kör det ni vill köra, sen är det klart att en block linjevägg syns bättre än andra. Men jag menar, vem har sagt att block pieces inte kan vara fresha och väl gjorda? Tags och t-ups är ju alltid välkommet. Länge leve gatan!