I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det allmänna klimatet i Stockholm gentemot graff 1995

Vår Hiphop - Graffiti

2007-05-23 23:05

Det allmänna klimatet i Stockholm gentemot graff 1995

Jag håller med en c-uppsats där jag bla analyserar SLs gamla kampanj "Kyckling eller man?" ( fruktansvärt dåligt utformad kampanj f.ö! )..denna kampanj kördes runt -95 nån gång.

Ni som var inne i Sthlm graffscen under denna period, hur var det allmäna klimatet gentemot graff? Hade nolltoleransen kommit igång på allvar? Vad skrev tidningarna? Kördes det mer runt 95 än tidigare 90-tal?

Tacksam för svar!

2007-05-23 23:25
Om du är intresserad, skicka PM.

2007-05-23 23:27
Pausfågel
Ett hett tips; ställ din fråga på www.flashback.info

många sentimentala oldschoolnissar i deras grafforum.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-08 00:45

I vilket ämne skriver du uppsatsen? Kan du inte berätta lite mer?

Messa om du inte känner för att ta det i tråden.

det kostar på att ligga på topp

2007-06-08 00:52

Beundransvärda ambitioner! Intressant ämne. Synd att det skrivs och forskas så lite om Graffiti. Och att fenomenet som sådant inte intresserar de som utövar det. De förstår sig inte på den kultur de främjar var dag. Sånt här intresserar mig. Finns det ingen som minns stämningarna för 12 år sedan? Hur har det gått med uppsatsen? Har du kommit någon vart?

2007-06-08 11:56
Japp..är klar med uppsatsen. Hade opponering på den igår och den fick Godkänt. Men ärligt talat är det ett hastverk som inte är speciellt välgjort..ville mest bara bli klar och få mina poäng. :)

Det är en uppsats i Medie-kommunikationsvetenskap.

Tack för svaren!
Graffare

2007-06-08 14:15
Var det inte då ZTV hade sin ban the can kampanj?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2007-06-08 15:26
Pausfågel
Vilken skola? Det finns ett grymt bra c-uppsats på JMK om graff
 Analism