Husransakan
Är det någon som blivit av med sin dator under en husransakan i samband med graffiti? Vad hade du på datorn? Vad hittade dom? Vad hände? Hittade dom någonting som du hade tagit bort från datorn?
jag har inte blivit det personligen, men en nära vän till mig har. ja, dom fick fram alla bilder som raderats innan.
Fucked up detdär med att dom ska spåra bilderna efter man raderat dom,, ruggigt.. Gäller att ha usb minne eller något.
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!
Okey. Hur andvände dom bilderna sedan i utredning/rättegång? Jag menar man lär ju inte torska om det enda bevis dom har är ett fett gäng med massa bilder på lite blandade pieces, men där dom flesta är bilder på ens egna grejjer dock. Ihop med massa msn konversationer. Likosm dom kan ju inte bevisa att du gjort målningarna bara för att du har kort på dom?
Använd Eraser och ta bort bilderna. Går inte att hitta dem sen igen.
askel_ Jo det går i vissa fall men det tar mycket längre tid och det underlättar för att de inte ska orka lägga ner en massa tid på en klottrarhårdisk.
norrkööping
alltså, dom(åklagaren) kan mycket väl försöka sätta dit dig för pieces du har på din dator. finns ett par skräckhistorier om det där
jag har fott hus ransakan och dom tog min bara . dom kolla inte ens efter nogot annat. hade molningar osv , men inget hende, de lades ner pga brist po bevis..
YO!
juste, dm hitta bilderna osv , men inget hende som sagt... men dom kunde se vad det va for canera jag hade andvant
YO!
Om man har hafft en massa bilder på datorn som man redan tagigt bort hur ska man då göra för att de inte ska hitta de så lätt ?
FKS : Köp en extern hårddisk som du kan ha på ett säkert ställe, eller så kan du ju alltid bränna ut bilder på skivor, om vi nu pratar om en stor massa med bilder. Olika usb minnen fungerar ju festligt det med, men ska du som sagt bunkra upp dig med flertal bilder är en extern hårddisk rätt hett.
Det går ju för fan inte att fixa fram bilder som är borttagna.
UFFLINE !
jag har blivit av med både blackbooks och dator i husransakan.. jag blev dömd för klottret jag orsakat på pendeltåget men inget hände med datorerna eller blackbooksen.. fick tillbaka allt
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
christopher333: där har du fel, finns diverse sätt att få fram borttagna filer.
Bara för att man raderat filer från papperskorgen betyder det inte att dem är helt borta..
Finns dock olika program för att helt och hållet radera saker och ting. :)
xilium: Till och med om man formaterat?
UFFLINE !
Vad jag vet ska det gå, kanske inte allt, men en del filer i alla fall.
Finns program för att återställa förlorade filer vid formatering eller hårddiskcrasch.
Lär er använda hårddisk krypteringar.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Visst att göra så är en bra ide men nu är det så att jag redan raderat en drös med bilder på datorn villket gör att även om jag skaffar värsta programet är det försent eller ?
nej... Du kan fixa det så att det skriver över informationen 32 gånger.. och det blir oläsligt. skall kolla vad det heter, finns olika program... Använde PGP desktop ett tag... Funkar i preventivt syfte.. Försök ladda ner ett halv bra program... Heter typ R - Whipe and Clean... Då tar den bort filer ganska duktigt... Sök på liknande program på webben så löser det sig.. Kolla i flashbacks forum, de brukar vara bra på sånt.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Framförallt är en bra idé att döpa om filen till sin PGP-drive och slänga den i någon lämplig mapp för att den inte ska dra ögonen åt sig. Ser de att du har PGP Desktop installerat blir de gnälliga och du kan bli trakasserad ett tag, en annan skön variant är att de återkommer med det tråkiga beskedet att hårddisken är helt oläslig och annat djävulskap (om de inte har "skärpt till sig" nyligen). Däremot kan allt sånt variera beroende på brottet man är misstänkt för, skadegörelse bör de inte vara lika hetsiga på i sammanhanget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Amfetaminpsykos Brukar slänga in den på USBminne istället och rensa därifrån, funkar lika bra det... Iallafall vissa progs.
det är skumt det där med bilder, måste finnas ett sätt att radera datorns historik mer än att slänga den.
Hur gör man med minneskortet på kamran då för där går dett väll också att finna saker även fasst man raderat ..
FKS Du slänger det.
Dom har min dator just nu fick husransakan i måndags och blev anhållen.... dom tar fram gammla bilder fast dom är raderade utan problem...
Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många
Bilder ligger kvar även fast du tagit bort dem, när du raderar bilder så tas dem igentligen inte bort utan datorn gör en liten markering som visar att här kan den lägga in nytt. Så att bara radera räcker inte, du måste fylla hårddisken med annat o antagligen radera det o fylla igen osv osv tills det inte finns några rester kvar av informationen av det du ville ha bort. Jag vet inte riktigt men det där är iaf min teori om hur man får bort bilder totalt, alternativt formatera hårddisken.
BCwipe är onekligen effektivt även för minneskort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan dom få fram bilder från mobiltelefon (en sony kameramobil) som är raderade också? Går det att använda något program för att rensa minneskort på isf?
norrkööping
Är det någon som blivit av med sin dator under en husransakan i samband med graffiti? Vad hade du på datorn? Vad hittade dom? Vad hände? Hittade dom någonting som du hade tagit bort från datorn? Jag blev av med min i en husransakan i samband med graffiti ja. Jag hade bilder på målningar (inte bara mitt), säger jag hade 20 målningar då var typ 6 saker mina, och då valde dom o säga att jag "bara" hade den tagen på datorn, o nämner inte att jag hade mycket annat utan får det o låta som att jag bara har det för att jag är den personen dvs. Det är olika, ibland så gör dom en grundlig sökning (men då måste den skickas till typ något "tekniska labbet" elelr fan det hette, och det gör dom bara om dom verkligen ska ha fram nått. Min kompis torskade på graffiti o så i undersökningen så hittade dom en sak som inte hade med graffiti o göra, o då skickade dom till det där labbet, o där gjorde dom en grundlig sökning och hittade saker som var ett halvår gamla. Men när dom kollade min dator, så kopierade dom hårddisken, och startade upp den som en vanlig dator och bara kollade igenom helt vanligt o sökte o grejjer. Och så, kollade dom vilken kamera allt är taget med o så kan dom kolla vad man har för kamera o så binder dom en till den bilden igenom kameran typ. o då får dom ännu ett spår man måste o sitta o förklara sig när man sitter i en liten knepig situation. Om man sagt att man inte vart i närheten av platsen dvs.
Not all drugs are good. Some... are great!
tracks eraser pro
www.incognitomagazine.se
jag fikk en ransakning hemma men jag hadde just formaterad datorn så det var ingenting på den, men dom fant sakert rundt 300-500skissor, cans, markers osv osv=( jobbit
The Norwegan Asshole!
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!
xilium Skicka meddelande Gästbok Daterat
07-05-17 22:51
Vad jag vet ska det gå, kanske inte allt, men en del filer i alla fall.
------------------------------------------
helt omöjligt. Iom att "datorn" skriver över hårddisken med massa nollor, låt oss säga att din hårdidks ser ut såhär:010101111010111111110101011101101011100101111
Efter format:00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.
Den skriver över precis allt. Det är helt oöjligt att ta upp en gammal hårddisk efter en "omsatart"
1,2,3, sen blev ja sne!
What peruk said. Går ju något rykte om att FBI hittade en av 11/9 kaparnas laptops, som självklart var krypterad, och att de ännu inte lyckats komma åt filerna. Finns inte en chans att svenska polisen lyckas med det, om du inte har typ 123 som lösenord.
bor du i kollektiv gäller husransakan bara ditt rum/liknade. dvs bor du med någon annan så kan du gömma undan sakerna i deras rum och snuten får inte leta. fast det gör dom kanske ändå.