I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ni som torskat - hur?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-04-17 22:10

ni som torskat - hur?

Jepp Hur har ni typ torksat .. Lite historier o sånt skulle inte skada , o typ vad ska man undvika? hur mkt fick ni betala? Puss!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-15 00:38
det började som en vanlig runda här i kvarteret, hittade ett bilgarage så vi bestämde oss för att lira på baksidan som är ganska synlig från en bilväg. Påväg dit lägger vi några tags på en container, sen anländer vi till platsen. Drar upp burkarna från våran överfyllda ica påse och kör igång, polaren bestämmer sig för att lägga en piece, jag drar bara en snabb throw up.

Det hela varade i cirka 3 till 5 minuter, efter det så bestämmer vi oss för att röra oss. Vi går tills vi kommer till en vägkorsning, jag pekar åt ett håll men min polare ville åt ett annat. Efter lite tjaffs så får tar vi hans väg, vilket är en väg ner mot en skola. Påväg ner mot skolan så kmr det en vit bil vilket jag sedan kan tyda att det är en securitas bil. Hinner även att se att killen i bilen drar upp en radio av något slag. Bilen åker vidare men han slänger iväg lite konstiga blickar. Allt detta går på cirka 2 sekunder. Jag blickar mot min kompis som var 3 år äldre än mig, han visar inga tecken på oro så jag slutar oroa mig för knas. Vi går och är nu cirka 20 meter från skolan och till höger har vi några bostadshus.

Vi börjar babbla om vart vi ska lira men avbryts sekunden senare av en bilmotor och jag vänder mig om för att kolla vad som står på. Bakom oss kommer en mörk volvo körandes fortare än blixten. Den bromsar skrikandes in cirka 2 meter från oss. Sekunderna känns som en evighet, förstelnad blir jag stående som ett oskyldig liten busunge. Det tar inte lång tid innan jag hinner fatta att det är civvare.

Ut ur bilen kliver två stycken killar varpå den ena skriker " stanna där ni är, försök inte springa!" Jag uppfattar knappt vad han säger och tanken på att försöka smita existerar inte. De kliver fram mot oss och jag blickar på min polare som var äldre än mig och hör ett djupt suckande. Vi skiljs åt, jag tas hand av den kaxiga snuten som vill försöka se ut som någon polis i serien COPS. Han frågar vad jag har i påsen och jag är fortfarande skakad av det som hänt. Får inte fram några ord och börjar stamma lite lätt.

Han ber om mitt hemnummer, jag var 15 då. Han ringer upp och på andra sidan luren är det min far som svarar. Skakandes på huvudet börjar jag ångra min gärning... Kommer hem med två snutar i sällskapet. Kommer aldrig att glömma bort den dagen, vi kliver in i mitt vardagsrum och snutarna hälsar på min farsa. Farsan min ser ut som ett endaste frågetecken och frågar vad som hänt. Snutarna tar fram sina block och pennor och ber mig berätta om vad jag gjort under kvällen. Det är ingen ide att ljuga tänker jag, så jag berättar hela händelsen. Den natten är måste vara den värsta jag varit med om, fick inte en endaste blund på hela natten. Mådde skit.

Hela kalaset gick på cirka 8.000 kronor. inga samtal med soc .. men samtalen eller vad man ska kalla dom, med morsan fick räcka.

Peace
Randomz ?

2008-08-15 01:31
vadå hur ? kör du mycket och en lång tid så får man ta och räkna med torsk .. tror de flesta som bor i mindre städer torskar någon gång iaf ..skillnad mot sthlm och liknande där det bor så mycket folk och måna sm målar .
 Alla barnen la en piece förutom bengt för han la en fis .

2008-08-16 02:00
håller me vlah1 X1 om att hakasse istället för väska! målade i en tunnel för ett tags sen nu o min kompis knasa och från ingenstans kommer en 60 åring på moppe som sparkar till väskan som ligger på marken o stannar o skriker vi sprang iväg o klarade oss däremot men när ja kom tillbaks va väskan borta men en can fan iaf kvar (:
men pojkar!!!

2008-08-16 15:49
de var liksom jag och 2 polare vi typ fick knas när vi var och rita på en väg men min kompis nya kritor då kom en polis och vi började springa sen kom vi till ett dagis och vi började vila där sen tog min kompis fram en spray burk och började klottra på dagiset jag bah vad fan gör du? :O han bah jag har inget att göra jag okej klottra på bara! då kom polisen och han hade backup den här gången var dom 10st! dom tog fast oss liksom och vi fick betala 10.000kr :( otur liksom

2008-10-24 20:13
Tråd rensad, så håller vi oss till ämnet

spliff macht frei

2008-10-25 01:54
jag har inte torskat ? men visst det kommer la kanske nån gång på fyllan vem vet inget jag längtar efter iaf !"
http://farggladavaggar.bloggplatsen.se/

2008-10-25 05:33
Hade varit och målat en stationvägg, var på väg tillbaka genom ett höghusområde när någon ropar bakifrån och säger att vi ska vänta. Tror till en början bara att det var några randoms som typ ville veta klockan eller något. När dom är ca 2-3meter ifrån oss tar dom fram polisbrickan och säger: Tja, nacka polisen.

Dom separerar oss först och börjar fråga var vi varit och vad vi gjort. Jag säger att vi varit hos honom, hade haft dåliga vibbar under kvällen och hade därför redan innan sagt att vi skulle säga det. 'Min' polis frågar om jag är straffad, jag svarar nej men han ringer och kollar upp ifall jag ljuger eller ej. När han efter typ 20min fock svar så konstaterade han att det var ett sant påstående.

Han börjar nu fråga om varför min polare har kannor med sig, jag svarar att jag inte ens visste att han hade det. Han verkar typ köpa det och vi står o småpratar lite om fotboll och lite allt möjligt. Vi går nu iväg för att åka hem på förhör. Dom börjar med att förhöra min polare då det var han som hade kannorna. En snut stannar i bilen den andra går och förhör min vän och kommer tillbaka efter ca 1h.
vi åker mot mig i bilen och jag tror fortfarande inte att min vän erkänt, så jag känner mig rätt lugn. Det enda dom hade hittat på mig var en gasmask som jag sa att ja inte visste vad den kom ifrån.

Kommer in och sätter oss vid köksbordet med min mamma som inte verkar så förvånad eller arg ut ändå, vilket kanske inte var helt konstigt. De båda poliserna ställer frågor mer eller i mindre i mun på varandra. Jag försökte hålla mig så lugn som möjligt och sa att ja inte gjort någonting. Efter ca 1-1.5h så slänger den ena polisen fram förhörsäftet men min polares utsaga. Visa sig att han hade erkänt det från första början. Kände inte att det fanns någon chans att komma undan längre innan min mamma sa något alldeles för dumt till polisen så man inte blir misstänkt för något annat relaterat, typ 'lagliga' ställen man kört på typ.

Fick först 8000 i skadestånd från sl, men vi klagade på kostnaderna då dom sa vi hade målat en mycket större än vi hade gjort. Slutade till slut med att jag och en polare fick dela på 1100 sen, samt böterna, minns dock inte vad den hamnade på.

Ca 1år senare, vaknar klockan sju på morgonen av att jag har en polisbricka i ansiktet och en polis jag kände igen som förklarar att dom har husrannsakans gällande mitt målande. Dom vände dessutom verkligen upp och ner på hela rummet, tog datorn o typ allt jag hade i hela rummet.

Fick sakta men säkert tillbaka allt och det är nu bara ett fåtal av sakerna de beslagtog kvar. Blev sedan kallad till förhör där dom visade ca 2-300bilder, och ville att jag skulle säga till om det var något jag kände igen eller hade gjort. Förklarade för henne att jag aldrig målat före gången jag torska. När dom inte fick ur mig något erkännande blev dom frustrerade och började att anklaga mig istället för att försöka bevisa något så försökte dom pressa mig till ett erkännande vilket ju absolut inte är deras jobb. Det enda dom borde göra är att försöka hitta bevis till vad den misstänkte gjort!

Väntar nu på rättegång, är åtalad men är ännu inte stämd och dom kan knappast sätta dit mig för de dom vill då jag typ inte gjort någonting av det alls.

ursäkta om texten är lite keff, skrivet i flummigt tillstånd.

STILL FREE!

2008-10-25 13:41
Vandalen
Hur ska Novetech veta vad CSG är? Det visste inte jag heller förrens jag gick in i denna tråd och det är väl nått som mest bara finns in t ex sthlm?

Skulle lika bra kunna stå för: Cilvila Stocholms Gangsters.
 i get more pussy then panty!

2008-10-25 18:14
första gången ja åkte dit va att min polare fortsatt köra sin tag fast de kom en mörkgrönbil dom tog oss på handen station. andra gången va ja i VH layup och körde sen ner vi drog gick vi olika holl ja gick sj. sen hörde stanna ja trodde att de va nå gäng som drev sen börja ja russha sen kolla ja bakom mig då kommer en csg fulsom fan va han sen jaga han mig sen kommer de en civil csg som hjälper han att ta mig. hadde hela ruggan full av burkar ( 14 tusen blev de på bara tags) fuck u csg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-25 18:17
de är lungnare o sno bil en o köra tåg

2008-10-26 20:39
Har en stadig berättelse från när jag och 2 andra polare var ute och bombade en natt. Allting började med att vi gled ut vid 1 halv 2 tiden en torsdags natt, vi börjar bomba vid 2 halv 3 kanske. Vi tar oss ann än jävla massa skyssta ställen ner mot stan. Men när jag ska plocka en elhus(tegel) med chrome är det nått jävla par ute, och tjejen ropar medans jag är i fullgång med bombandet - Om ni ska klottra gör det fint istället! - Jag skriker tillbaka att hon ska hålla käften! (adrenalin) Efter det så glider jag och mina polare in längre i city på våra cyklar och ska försöka på ett ställe som är riktigt centralt. Iallafall, jag ställer mig på en cykel och kör så högt upp jhag kan eftersom det inte finns plats någon annastans. Precis när jag är klar med tagen så ser vi en snutbil från våran högra sida som gasar fullt. Vi har som tur var ställt våra cyklar ivägen ( inte med flit ) så min ena poalre tar min cykel och sumpar sina fina hojj. Vi börjar springa som djur och efter ett tag kollar jag bakot och ser 6-7 snutbilar som åker fort som fan över en bro. Vilket gör att vi sprang ännu fortare. Till slut ser jag en 3 meter hög grind om jag flyger över medans jag hör mina poalre att dom inte klarar det! jag tänker inte så mycket på det och fortsätter springa.. Jag springer i kanske 5 min till tills jag stannar vid tågspåret som ligger ett par kvarter därirån. Jag har då kastat en burk och en marker. Så sitter där ett tag. Jag ser snutbilar på vägarna runt mig hela tiden. Efter ett tag börjar jag inse att jag måste ta mig härifrån. Så jag förösker gå under en bro som ligger precis vid rälsen. Då börjar jag se nått som blinkar på mitt ben. Då är det en jävla snut bil som fått syn på mig på andra sidan vägen. Jag grips av panik och börjar springa åt andra hållet. Men redan efter ett kvarter blir jag omringad mot en vägg av 8 jävla snutbilar! helt sjukt.. Då vare den där tjejen som hade ringt. Antagligen för mitt aggerande! ( tråkigt nog ) Så det var bara att sätta sig i bilen och åka in till polishuset. Under färden tar dom upp min väska som hittats på plats med massa burkar i. Och nu till värst av allt, så fick jag sitta i isolerings cell i 4 timmar för att dom inte hittade någon kontakt person till mig. Senare efter förhör släppte dom mig samma natt. direkt efter jag släppts kollar jag att jag inte blir förföljd. Sen snor jag en cykel och glider hem. Fatta slut jag var dagen efter i skolan efter att ha sovit 30 min i cellen!
graffiti cant be stopped...

2008-10-27 00:43
tips 1: snacka aldrig högt i tuben om vad du ska köra (kan hända när man hällt i sig rätt mängd alkohol)
tips 2: drick inte en hel sjuttis. eller rättare sagt, ta inte med dig burk/penna när du har en sjuttis och du vet att du kommer dricka upp hela
tips 3: håll inte pennan i handen och stå där du har klottrat på en station (kan hända när man rökt)
tips 4: klottra inte framför poliser (kan hända på fyllan)
tips 5: hota aldrig csg (dom kan ringa och hämta sina polare på dig, coook farliga bräh)
lite olika tips så man inte torskar som jag

2008-10-27 11:21
Torskat 10 GGR.
Finns knappt några bra tips..
Csg sitter buske eller åker cykel.. ser dig klottra ringere efter backup och dem slår till sammtidigt... Du har ingen aning.
Fotolog.Com/Jmrcrew
"Jag Målar Redigt"

2008-10-27 13:15
Det är knas att bomba nykter då kan ju tagsen bli bra och det vill man ju inte
-

2008-10-27 20:10
Torskat 10 GGR.
Finns knappt några bra tips..
Csg sitter buske eller åker cykel.. ser dig klottra ringere efter backup och dem slår till sammtidigt... Du har ingen aning.

Svårt att låta bli att klottra när det cyklar förbi folk då? Låter som att du är jävligt oförsiktig eller bara oerfaren.

2008-10-28 14:39
en äcklig golare !

2008-10-28 16:59
Kvarting i ena handen, flow i andra, klunka å kör på, Eller så dom som jagar er har också rädsla, Då dom kommer äre bara ni jagar dom istället.. :]
"...Renrasigt dalahäst med små stänk av inavel..."

2008-10-28 19:30
vad hamnar man att betala för en panel?
bejing doll
Graffare

2008-12-02 11:12
haha jag och en polare var i johannelund vid coop och så gick vi mot ett ställe där pms har kört tyngsta grejen och clinton med ialafall så typ går vi över en bro där tågen åker under så då får vi iden att kasta lite löv på tåget och sen typ går vi mot tuben o garvar lite sen när vi går igenom spärrarna så kommer csg haha och säher att vi är tagna för grov skadegörelse så vi typ garvade lite å ba va asså vi har inte gjort något och då säger väktarna massa skit om att vi har gjort något hemsk så får vi sitta i två timmar å vänta på snuten medans vi väntar i förhörs rummet i tuben så typ kollar dom igenom våra grejer och hittar alla skisser haha jag börjar nästan grina av otur sen kommer snuten och kör hem oss snackar med min morsa hon typ bara gravar för det e så löljigt

man kan ju undra varför det e så om någon har skrivit tre bokstäver på ett elskåp då kommer snuten fortsom fan men om man har blivit rånad ja då tar det en te två månader
/debie
DAT LOUD SACK

2008-12-03 20:30
Jag målar mäst grejjer som tar längre tid och står vid ett ställe som är undanskymt, Släng canorna ner för någonting eller up för någonting och handskarna dumpar du bakom en kant elelr något. alltid funkat för mig aldrig torskat men blivit "misstänkt" och kommit undan för bevisbrist

2008-12-03 22:54
polisen tog mig när jag och mina Tagging-mates bombade med min chili chees-squeezer. Självklart snackade jag direkt för att få förmildrande straff. Det fick jag inte men mina polare torskade, så det känns ok ändå och det känns bra att jag gjorde rätt för mig.
Hejs svejs mcdonaldsface

2008-12-04 15:11
Det finns större problem på vår jord än att sätta dit nån som klottrar....

2008-12-05 12:32
Ironiskt att varenda jävel i graffiti-forumet verkar ha skrivsvårigheter...

2008-12-06 13:44
fett dumt att ha cykel o grejer. hade cykel en gång så parkera jag den på andra sidan vägen,går över och ska lägga en t-up så vid halva kommer en skåp bil så jag springer iväg och eftersom den ser min cykel står den och väntar på mig men efter ett tag så åkte den så allt löste sig..
Sen tveka aldrig! kolla läget på vägen till stället du ska taga på ser lite rolit ut om man går fram, står stilla och kollar runt framför ex ett el skåp :P
om ni målar eller nått som tar några min och de finns parkerad bilar i närheten kolla alltid dom! hänt mig några gånger att dom börjar leva från ingenstans!
kreepy stuff!
keep it bomb'n!

2008-12-07 19:39
Globen tunneln vid spåret

Detta va sommaren 2006 ja satt i mitt rum efter frukosten. Tänkte dra en runk men pallade inte, ja kände för något annat, ja satt på stereon och började skissa. Två kanske tre timmar senare va min skiss klar med 7-8 olika färger¨, oldschool stil tjock nice. Detta var runt 4-5. Sen tog jag 400 spänn och tog tåget 20 min in till highlights, hip hop graffiti butiken. 10 min senare går jag därifrån med en tung ryggsäck med 6-7 burkar och ångesten över att bränt 400. Sen uppemot kvällen när solen började gå ner funderade ja om ja ska måla sj lr me en kompis som håller knas? Ja bästämde de första alternativet eftersom jag e smidigare ensam.

Runt 11 på kvällen satt jag vid datan kollade nån film. Sen vid 1 tiden började ja ta på mig mina kläder, min feta skiss sen kepsen sen mitt oroande samvete. Jag gick ner till källaren hämtade min cykel och dundrade med ilfart mot min target´, alltså globen*. När jag kom fram mot spåret la jag cykeln vid ngn buske. Ja kollade stänglset där folk har kappat av taggtråden så ja kan hoppa över lättare där. Ja gick ner mot min vägg, studerade den. Lade min väska på spåret och min skiss i handen och började köra. Jag tog det riktigt rålugnt asså, ja räknade med att köra i 2 timmar minst, skulle bli en av dem skönare målningen på linje 19. Efter drygt 20 min när ja började med den halv komplicerade ifyllningen tänkte jag att fan! JAG ska banne mig slutföra de där.

Men icke sa nicke :P
Ja hörde en bil dörr stängas ovanför tunneln. öhoow ja kollade upp tänkte säkert de nåra som parkerar bilen där. 10 sekunder senare hör jag stängslet skramla, för någon hundradel trodde jag kanske en målare va på väg å joina kanske ;) men så va inte fallet. Nycklar som skramla och klumbiga steg, knappast writer! Ja gömde mig snabbt bakom kanten medans csg jäveln lyste fick lampan mot min vägg. Jag tänkte fan åxa! knas! säg att dett är en dröm ja nöp mig sj i armen för att va säker, men tyvär var det den bittra verkligheten. Jag tänkte på min farsas sten hårda boxar mot mig och min brorsas hån och inte minst min morsars tårar. Det skulle göra mest ont. DÅ BESTÄMDE JAG MIG. Ja ska inte åka fast igen, aldrig! Alla dessa tankar flashade under tiden väktar torsken lyste ficklampan på ungefär 7-8 sek. Han såg inte mig men ack han såg den ny sprejade färgen på väggen och han såg min väska stå där, han kom aldrig ner till spåret. När han väl släckte fick lampan. Gick jag fram från kanten till min väska, han hörde absolut mina steg från spårstenarna men de sket jag i. Jag la min skiss och burkarna snabbt i väskan, sket i att stänga den, började lunka motsatt håll.

Efter 10 meters lunkande roppade en halv biffig väktare på mig STANNA! STANNA! det visade sig att den ene lyste fick lampan medans den andre gick runt för att omringa mig. vilka smarta kräk. Väktaren som skrek stanna va tjockt nära mig, kanske 4 meter ifrån bara. Men när ja fick syn på honom när han skrek stanna, fylldes min kropp på adrenalin, jag blev omänskligt. Jag vände mig till vänster och liksom voltate över stängslet som hade sylvassa taggtrådar å allt. Under volten tappade ja min ostängda väskan å alla burkar föll bamm!! Ja sket i allt fortsatte springa som fan från väktaren från spåret från knaset från allt. Som tur verkade han ha stannat vid platsen där mina burkar föll. Kanske han blev chockad över min volt lr så gav han upp, vet ej. Under springfärden och när adrenalinet lagt sig kände jag något klibbigt vid handen. Ja tittade mot handen. Stor chock! hela handen va blodig fick ett jack på tummen från volthoppet från stängslet. Men ja var glad att ja klarat mig men de hela va inte över än, ja måste ta mig hem. De va typ 8 km hem ja joggade hela vägen hem sket i att gå. Äntligen hade mina jogging timmar kommit till nån nytta. Så ja joggade hem med metallsmak i munnen från blodet jag sugit från tummen. Under vägen hem va jag glad samtidigt lack åxa men mest glad över att ja klarat mig. Lack för att ja sumpat mina burkar! och inte fullgjort min målning. Jag kommer hem tvättar händerna och ligger i min säng under den ljusa sommarnatten och analyserar kvällen.

Nu har jag ett litet ärr vid tummen och en skön historia att berätta för grabbarna, vågar inte tänka vilket helvette ja skulle få om ja torska för en målning som tas bort efter två veckor.
Nåjja har en annan skön historia från 2003 nåra månader innan 15 års dagen. Men den tar vi en annan gång ;). Förresten lämnades cykeln till polistationen, för någon trevlig prick hade lämnat in den för den hade ett polismärke klistrat på den. Så fick kvittera ut cykeln för en hundring bara.

Ett tips om du målar
va vältränad
va nykter
och gudskull rök inte på när du ska måla

musique

2008-12-08 18:04
****** layup. Ja och 2 polare till skulle måla vid ett industri område på en fin barack. sen börja vi måla sen när vi va klara fick vi en ide att dra till layupen som var nära. som man har vart flera gånger. vi går dit osmidit sen börja vi lira på x10 som stog pakerad sen va vi klara efter 2 3 vagnar sen gick vi olika holl och ja gick på en liten vägen brevid massa hus då hörde ja ngn iskogen skrika STANNA!!!!! ja tänkte fan vare det dära sen gick ja sen börja ja springa då ser ja en galen jävel bakom mig som springer utan att säga ett piss ja börja rusha allt ja har men min rygga full med burkar och platinum i bröstfickan, sen när vi har springit ett tag kommer de en liten silvrig bil (civvare csg) och stannar framför mig sen springer vi på och dom är precis bakom mig sen får dom tag i mig sen ba ropar han toy och han va inte ens vidplatsen. om ja visste att de skulle va äkliga csg skulle ja tagit en runda på en tomt ist så kan de gå när man lirar tidigt. de hära va runt 2 år sedan.

mkt stavfel men de bjuder ja på. 15000kr för tags :/

2008-12-09 03:09
brukar va för mycke alkohol me i tyorskar så man kommer ju inte ihåg domn :P ;)

så man aknbske ska sluta kröka??
HAHAHAHHAHAHHAHA NE

3.5 3.5 3.5 3.5

2008-12-09 19:23
** Tag på uffline första, körde den ganska så fort. Upptäckte sedan att ngn följde efter mig. Civilare. sa typ "vilket tåg ska du med"?. Jag hann inte ens reagera innan jag satt med farbor blå i snutbil på väg hem klockan tre på natten. Mor förstod mig och det är jag fan glad över. Väktare är typ galna!?:S. Gjorde fan förnämelse på mig och blev sur för att jag slängde en av mina caps i soptunnan. Hatar snutar/ väktare rejält. Slutade med soc+ böter på ynka 1300 riksdaler. Ska man vara writer måste man veta vad fan man håller på med.

UFFLINE FOR SHOO!!!<3

2009-01-30 20:53
en gång när jag och en kompis var ute och gjorde en fin-fin trow-up .våran första tillsammans tror jag. allt gick bra men burkarna var typ slut så vi tog bara några med oss. detta hände på natten, så vi gick dit en dag senare och kolla ,typ tar kort med mobilen, men jag bara typ chillade och tog upp en gammal grön burk och spruta ut den sista färgen när en moppe åker förbi och , ojdå, det var visst min fritidsledare på skolan då som bah stirrade sönder,efter helgen på måndagen kom hon till mig och sa att hon skulle ringa polisen och anmäla mig ,jag bah fick panik, sen dagen efter hör jag henne snacka med en annan lärare"bög Patrik"och hon frågar vad det är för straff på klotter och sånt.men som tur är så kom hon på några kompisar som var höga dagen efter så jag tror hon sket i att göra någon anmälning på mig ..ah.. synd om mina kompisar dock,dom hade rökt en gång och blev påkomna..
"
Ja jag tycker ändå att moderaterna har skött sig bättre än väntat vi har ju till och med kvar facken, mänskliga rättigheter osv.
"- RenegadeHard

2009-01-31 13:40
fick jag engång när ja va packad lirade i entunnel sen kom polis åkande efter mej ja droppa burkar osv hadde tur. torskade i en layup där väktarna gömde sig i buskarna.
uffline!! Rockerz

2009-01-31 20:01
Jag förstår inte intresset med att höra hur andra har torskat och fått böter? Det är samma historier hela tiden "Jag målade, snuten körde efter, jag torskade.."
Berätta istället när han den där stora killen frågade varför du fick sitta av tid och när du berättade att du målade tåg och fick snaskakotte resten av tiden.
Dysläktikär

2009-01-31 21:18
De där med böter hit och dit; man får ju fan betala medlemsavgiften med jämna mellanrum!
yo hiphop r'n'b

2009-02-01 11:21
Fyllebombing is the only bombing. Springa mitt i centrala stan och tagga alla skyltfönster när flera hundra personer tittar på. Det sjuka är att i regel bryr sig ingen och reagerar nån tittar du bara lite skevt på dom och skriker ska jag skära halsen av dej och knivknulla dej din hora?! så låter dom dej gå.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-02-01 12:34
när jag var 12 toybombade ja o mitt crew i lund. gick förbi högevallsbadet, såg en trappa man hade kunnat komma upp på med lite parkour-skills. det var lov så vi tänkte att ingen var där inne. klättrade upp, tog emot väskan med cans, hittade en spot på taket o körde. När jag skulle ner igen ska min homeboii ta emot väskan. han fångar väskan och dubbeldörren under trappen flyger upp och en läskig flintis rallar ut o fakkkkar ner min boii på marken. resten av mitt crew kutar , en av dom dumpar sin väska en bit bort som polisen sen hittade när dom kommit till platsen. Vi slapp paya !

när jag var 13 bombade jag toaletterna på busslinjen jag åkte varje dag. åkte bussen minst 2ggr per dag, oftast 4ggr. kamerorna kan inte sett mig på toan, right? en lördag var jag full och skulle åka bussen hem. in på toan som vanligt och kickade meton till max. denna gången stannade inte busschaffisen när jag tryckt stopp utan reser sig istället o går bak till toan. han försökte skrämma mig med snack men ringde tillslut polis. efter 50min kom polisen, då vi stått på samma plats med bussen o "väntat". polisen tog hem mig.
Jag slapp paya!
En ball grej va att jag känner en snubbe, som då just fått jobb hos skånetrafiken. Frågade vad han gjorde om dagarna o han tvättade klotter. Jag började asgarva och vi kom fram till att de va mina verk han sanerade. "Fuckin omöjligt att ta bort" sa han o puncha mig haha. men vi e still friends.

2009-02-11 14:47
Målade lagligt med en polare. dagen efter skulle vi till en persson som bor i stan.då hade någon trott vi klottrade eftersom vi gått på vägen utanför hans hus. han ringde och vi blev plockade med färg som vi hade med för att vi skulle måla denna dag också. Tro mig. Blir mycket skit av en sån skitsak. Peace!

2009-03-02 14:18
Jag gittade upp till Statoil vid Slussen och rackade en svart Carlofon. Bombade hela vägen ner till torget. Ställde mej precis bredvid tunnelbaneuppgången och drog en fet SYNC-throwup på två ståldörrar. Då flyger tre idioter i SL-uniform på mig bakifrån, och jag nitar två av dom med en gång. Det hela gick blixtsnabbt. En av SL-vakterna som jag senare fick reda på, var tvungen att glida omkring med sju skruvar i benet efteråt. Domaren trodde mej inte riktigt när jag sa att det inte var meningen, så det blev grova skadestånd för skadegörelse och misshandel av tjänsteman. Men hade det hänt i dag, hade jag gjort precis samma sak igen! SYNCONE.

2009-03-02 14:58
mctim . det där var nog det tuffaste jag nånsin läst i hela mitt liv
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-03-03 13:27
kort historia kort.
femtioelva öl, en penna och en uteservering.

2009-03-03 20:09
Vi var ett stort gäng, skulle på nån festival eller något.
Traskade längst roslagsbanans spår, det bombades endel påvägen. Allmänt röjj och trashing förekom, vilket jag dock inte deltog i.
Då vi nästan var framme finner vi oss helt plötsligt omringade av csg med hundar. Jag orkade inte ens springa eftersom jag inte gjort något. Otroligt nog.
Så vi satt där de flesta av oss, och blev förhörda av en överdådlig mängd från tunnelbanepolisen.
Inte helt oväntat blev alla 3 med mörkt hår och utländsk påbrå utsållade och delgivna misstanke för skadegörelsen. Bara en av oss hade faktiskt deltagit i förstörelsen.

Det bästa var att jag, medans jag stod upptryckt mot väggen, lyckades lirka upp kameran och radera alla bilder från den. Direkt efter allt var raderat så blev jag påhoppad igen. Kan säga att den kameran innehöll en god radda med inkriminerade bilder... så det var ju skönt iallafall.

2009-03-03 21:32
asså när man man blir catchad av snuten. då kör dom hem en osv.. men asså ere bara att byta tag då elr ?? för dom vet ju att det e jut du som kör det om dom ser det ??
click click psss psss

2009-03-04 09:02
Sväljer P19
torskat där också?
dom verkar ha stor kolla på den bron. själv torska jag där för 2år sen när jag var ute på en dunder fylla. csg hade stått med kikare på riddarholmen och spanat sedan ställt sig på olika ställen för att vi inte skulle kunna fly. fick sitta under bron på slussen sidan i 2 timmar med massa dumma csgare som DOPPA min väska i färg. de använde dom sedan som bevis idiot snutarna.
DRUM ´n´ BASS IN YA FACE... DODILIDOOO

2009-03-04 09:14
jmrCREW om du torskat 10ggr inte funderat på att lägga nått snyggt som känns värdigt att torska för (inget är värt att torska för men allt är relativt)

2009-03-04 21:37
mitrov, när man blir tagen så skjutsar dom dig till snutstationen osv orkar inte ta hela skiten om vad som händer dära med förhör och så. Men torskar du på bar gärning så ser dom vad du kört om du inte är packad och kör jävligt slarvigt. OCh byta tag behöver du ju inte. Fast torskar du igen såblire lite jobbigt. Plus att om det blir rättegång och så och du har sagt att det är din tag så torskar du troligen för allt annat dom fotograferat också. Därför säg att det var en engångs företeelse och du härmade nått du såg eller nått. Kom opå nått bra och håll dig till det. Eller neka allt som bruakr fungera ganska grymt om man ibnte torskar på bar gärning.
graffiti cant be stopped...

2009-03-09 12:34
dom skjutsar hem om du är underårig.

2009-03-09 15:22
jag o 3 polare till, precis gjort klart min och ser 2 ficklampor komma mot oss , jag tar min polares rygga och springer som fan. jag och min polare ( hans väska ) kom undan men inte de andra, de golar på oss men det blev inget med det ..

2009-03-10 11:31
ja vad ska man säga
jag från sara oldschool crew och faden från uh
målade svedmyra. sebn kommer det en grön jävla tomte imot mig en liten csg haha men han fick smaka på knogjärnet..
straffet för detta vart villkårligt med resrektioner. AQ ackt quick crew Cant stop Saras
Dont Stop Sara (c)

2009-03-10 11:51
civvare i en bil såg mig taga efter några minuter blev jag upptryckt mot väggen och gripen.
Jag nekade så det blev nerlagt.
Graffare

2009-03-10 12:40
min kompis hade otur igår.... han tagga efter skolan då kom en gubb jävel å ringde polisen. HAHA det fulaste var att han inte kunde springa iväg eftersom gubbjäveln var hans gammla fotbolls tränare!
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/

2009-03-10 13:03
till otk hälsa din polare att boxa tränaren och gå därifrån sen nästa gång hahah
palla torska utan strid
Dont Stop Sara (c)
Graffare

2009-03-10 14:42
HAHA men han fattade att han skulle ändå bli tagen! så det var ingen idea:P
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/