I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Folk som inte vill ha sina rull på whoa?!?!

Vår Hiphop - Graffiti

2007-03-22 23:28

Folk som inte vill ha sina rull på whoa?!?!

Är det folk som inte vill ha dom på nätet bara eller är dom missnöjda med sina saker?
Dom kanske gör någon tidning och vill ha sina grejer i någon film så dom tror att dom blir strörre pga de? (finns vissa bonde exempel)

Jag tycker det är bondestyle... Vad tycker ni?

wemcrewclickclackgang!

2007-03-22 23:30
eller så vill folk ha sina grejer i sin blackbook och visa för polarna när dem sitter och dricker bira en skön fredagskväll?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-22 23:34
Vissa kanske inte bara vill ha den i blackbooken utan även kunna "bli" sellouts genom att trycka heluppslag i tidningar?
wemcrewclickclackgang!

2007-03-22 23:36
Haha man vill måla på någon annans tåg men inte låta någon visa ett fotografi på det, skillz.

2007-03-22 23:37
Men vad har vi med det att göra egentligen?
Förstår inte vart du vill komma...
käka pollen å dö...

2007-03-22 23:46
Vill man inte visa bilden för att man blev missnöjd, eller för att man är en sellout och ska vara med i en film eller tidning?
wemcrewclickclackgang!

2007-03-22 23:48
Man ska ha bilderna för sig själv, i min mening då. Men det är såklart från person till person
-

2007-03-22 23:51
ja men om du gör en målning på tåg så kan du fan inte räkna med att ingen ser den eller hur? Där kommer alla bonde "selloputs" in i bilden..
wemcrewclickclackgang!

2007-03-22 23:53
saken e den, vill du inte vara med på whoa för att du vart missnöjd med det du gjorde eller för att du e sellout och ska ha de i någon tidning eller film?
wemcrewclickclackgang!

2007-03-22 23:54
om jag inte ville att nån skulle se mina grejer så skulle jag måla hemma..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-03-22 23:56
vad är det för mening att ens skicka in en bild på ett rull till whoa frågar jag då?
man ser ju ändå alltid sjukt onödiga komentarer i varje tråd där de rullat något.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2007-03-23 00:01
whoa är fame
-

2007-03-23 00:04
Du skickar aldrig in bilder till whoa. Dom dyker bara upp..
Saken är den att vill du inte ha kvar din bild här på sidan för att du vart missnöjd eller för att du är sellout och vill sprida den via andra medier?
wemcrewclickclackgang!

2007-03-23 00:07
vissa kanske inte fattar de. Fast dom inte ens gör grejer som passar på film!
wemcrewclickclackgang!

2007-03-23 00:50
fotolog är sellout
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-03-23 00:58
Fotolog är ngt där man tar sina keffaste bilder och slajjzar upp dem för man inte orkar hänga på whoa hela dagarna.
-

2007-03-23 01:00
filmer och tidningar säljer inte lika bra om allt i dem redan har setts av alla. allt handlar som stålar förstår ni och graffiti är en produkt som ska säljas.

därför vill inte alla ha sina bilder på whoa :)

2007-03-23 01:13

Panels + Internet = Fel

2007-03-23 01:56
vafan har du tagit för damptjack och varför bjöd du itne mig?
-

2007-03-23 02:27
folk kanske bara inte orkar läsa massa idiotinlägg som alltid dyker upp i rulltrådar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 08:05
För min del har det varken med sell-out eller
missnöjdhet att göra. Okej om man är missnöjd vilket
kanske inte är så kul om det läcker ut men i mitt fall
handlar det väl om att jag vill ha korten för mig
själv i min black-book och ingen annan stans...

Att det sedan läcker ut är inget jag lackar för
eftersom att man alltid får räkna med det
eller hur? finns alltid många som ser ens rull,
fotar det och sedan lägger upp det.

2007-03-23 09:33
håller med YLA till 100%

2007-03-23 09:41
onödig diskussion. vissa vill det helt enkelt inte så varför bry sig...

2007-03-23 10:51
eller för att dom kan torska på det ollonskalle !
Lever livet o levererar flowen lägligt!!

2007-03-23 11:16
är man rädd för torsk kanske man ska sluta måla istället för att gnälla över att något tagit ett foto. man vill inte synas på nätet men det är helt ok att målningen rullar rakt igenom stan?

dessutom fotar ju SL varenda liten piece som de polisanmäler så snutet sitter knappast på whoa och kollar efter bilder...

2007-03-23 11:35
  • Finns ganska många anledningar varför folk kanske inte vill ha bilder på sina alster på nätet, och det gäller väl knappast bara "bönder".
  • Man vill slippa spekulationer, idiotiska inlägg som namedroppar tags, vart det är målat osv.
  • Man vill slippa att polis och väktare får massa information via whoa (finns massa exempel)
  • Någon har filmat eller fotat målningen och därför vill inte den som gör filmen eller tidningen att bilderna ska ut på nätet, i detta fall är det ju dock inte målarnas önskemål utan den som jobbar med filmen/tidningen.
  • Man tycker internet är töntigt
  • Man vill ha målningarna för sig själv i sin blackbook och inte visa de för nån.
  • Man skäms för målningen för att den blev ful.
  • Man vill bli "Sellout" och tjäna massa pengar genom att trycka bilderna i en tidning.
  • Man vill inte att folk ska bajta ens grymma stil.  

Ja det finns ju som sagt gott om anledningar, om de är bra eller inte vet jag inte. Tycker frågan istället borde vara tvärtom. Varför ska bilder upp på whoa om folk inte vill, och framförallt borde frågan vara varför finns det en tråd om detta här överhuvudtaget!?

2007-03-23 11:47
Fotolog fame känner man till :)
The Young Phenomenon...

2007-03-23 11:56
förklara gärna vad du menar med sellout
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2007-03-23 12:06
Lär dig skriva
08.5

2007-03-23 12:09
många målar inte för allmänheten utan för sig själva.
thundercooperfuckinbird

2007-03-23 13:22
Det är mer sell-out att lägga upp rull osv. på nätet (whoa) än att skicka in det till en tidning.

2007-03-23 14:05
fotolog, folk som tex gör en panel och censurerar den. Vadfan är grejjen, bara för att visa att man har målat ett tåg? haha..
Vissa målar ju, tar kort, springer hem och lägger upp sin grej det första dom gör. Kul för dom men jag tycker personligen att det är fel sorts fame dom får då.. men det är bara vad jag tycker så kom inte och säg något annat..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-03-23 17:43
Antagligen är det så att eftersom att alla vi som skriver mycket här på whoa är toys, så vill man inte ha massa inet-toys som sitter och tror sig angående sina egna grejer.
Man vill ju att det ska vara så som det är meningen, att jag ser en panel, ringer min polare, som ringer nästa o.s.v och inte massa inet-fame.
För som det är nu så kan man ändå ha rätt bra koll bara genom att sitta framför datorn, det är lite väl bekvämt.
Chrome @ my sko jao!

2007-03-23 17:46
allt man säger på ett internetforum är väl oftast sin egen åsikt? haha

2007-03-23 20:14
jag blir sjukt ledsen om jag köper en tidning och har sett 50% av grejjerna innan på whoa. Sen dedär om fotolog, va äre för fel att lägga upp nån bild då och då för att träffa andra writers etc?!?!
Arrrrrrrrrg!

2007-03-24 00:02

tranzit P24 - Jag håller med fullt och fast.

2007-03-24 00:11
Jag håller med tranzit, bort med skittråden eftersom det inte ens är jag som skapat den, nog för att man satt bredvid och fick sig ett gott skratt, men det var igår då man inte var helt okej i skallen. Idag är det en ny dag och man skiter totalt i vad det står här.
wemcrewclickclackgang!

2007-03-24 00:48
slein: det var inte ett påstående,, det var vad jag tyckte, ser du skillnaden?

2007-03-24 00:51
PRK : Man får fame för saker folk inte ens sett. jag tycker det är keff . . .

2007-03-24 11:58

word poptheglock, sen fattar jag inte varför gör man ett rull om man inte vill att nån ska se det,

2007-03-24 17:29
fan ge dig nu  afro anus,,,, skeppa whoa o hela påhittet ifall det är så besvärande 
The Young Phenomenon...

2007-03-24 17:33
asymetrisk
ja klickade på pilen när man väljer tråd, så ja ser inte det som står över mitt inlägg. men de e säkert bra. tjo

2007-03-24 17:53

Man får ju räkna med att folk lägger upp ens grejor på nätet. Jag kan förstå de som gjort en jätte burner som är tänkt att vara med i nån tidning men annars.. nej, låt bli o måla offentligt.

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-03-25 03:47
aningligen har du rätt popuptheglock ..
wemcrewclickclackgang!

2007-03-25 22:41
"Haha man vill måla på någon annans tåg men inte låta någon visa ett fotografi på det, skillz."

Hahaha skön poptheglock helt sant asså :P
 Om graffiti är ett brott måste det vara världens vackraste brott

2007-03-25 23:19

Enda anledningen att jag skulle vilja ha bild på min Panel i en rulltråd är för att sätta alla surkärringar som inte vågar måla och säger att det är skitsnack på plats.

Ni vet ingenting så sitt inte och tro.

-

2007-03-26 14:16
Alldeles för lite pcp...
Running free with lsd.
WemVlchillers

2007-03-29 13:13
FinskaSnubben  att du orkar skriva sj dåra?
 Om graffiti är ett brott måste det vara världens vackraste brott

2007-03-29 21:39
man vill inte ha sitt rull här för att folk som ni är inte värda att se den..

2007-03-30 13:23
Fattar inte riktigt Afro-Brees inställning till bilder i tidningar, vadå så bara för att man skickar in till en tidning så blir man automatiskt sellout?

Det var det dummaste jag hört.
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."

2007-03-30 13:54
Dummaste tråden någonsin.

Om man målat ett tåg får man skylla sej själv om de går åt bajset. Annars kan man skita i att måla tåg.

.slut
Jag pallar inte ha ett citat här.