I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fotograferin

Vår Hiphop - Graffiti

2007-03-02 20:11

Fotograferin

JA jag vet att det har funnits en tråd om det här och JA jag har letat efter den, så du behöver inte hänvisa till att jag ska söka efter den.

Hur funkar det här om hur man ska veta vart och vart det inte är olagligt att ta foto på saker? Är det lungt om man inte fått hänvisningar till annat?

Dysläktikär

2007-03-02 20:12
Och jag vet att jag glömde ett G i "Fotograferin"..
Dysläktikär

2007-03-02 20:13
Du får i väl i princip fotografera allt, dock inte militära skyddsområden och dyl (?). Vet dock inte hur det ligger till med publicering av foton.
spliff macht frei

2007-03-02 20:16

Jag är ganska så säker på att det INTE är olagligt att fotografera graffiti. Så länge du är inne på allmän mark eller din egen så får du fotografera. Men du kan  ju stå på allmän mark oc fotografera in på någons privata eller statens ägda. Sen får du inte fotografera folk om du inte har deras tillstånd eller om dom på något sätt signalerar att dom inte vill bli fotograferade.
Rätta mig om jag har fel oduglingar ! Inte riktigt 100 på allting men . .

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 20:22
Jag vet iaf att det råder fotoförbud i t.ex. kungshallarna, eftersom vi tänkte fotografera där, men fick en utskällning istället för vackra ljud- och bildupptagningar.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-03-02 20:32
mm det är ssant, om du bor hemma å e rädd att päronen ska bli lacka så tror jag inte dom blir arga för fotografrning så länge det inte är på t.ex. våldtäktet å liknande;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-02 20:43
victoer

Finns du?
spliff macht frei

2007-03-02 20:44

2007-03-02 20:57
Tack, nu kan admins göra vad ni vill, Döda eller spara denna tråd
Dysläktikär

2007-03-03 15:28
jag har hört att det skulle vara förberedelse till spridning av typ olagligt material

2007-03-03 17:05
så länge d inte sitter en skyllt som tydligt säger fotografering förbjudet så kan du fota vad och vem du vill till personligt bruk sen är d andra regler om du på nått sätt skall publicera bilden så måsste du ha tillstånd från den du t.ex har fotat
Ingen mera rosa banner