Målning i lägenhet
Hej! Det här är förmodligen helt fel ställe att vända sig till, men jag kom inte på något bättre. Jag ska måla min kompis vardagsrums vägg, han bor i en lägenhet på tredje våningen. Och det blir ju jävligt mycket färgdam i luften och då öppnar man så klart fönster och liknande. Men klarar sig möbler och sånt inne i lägenheten från dammet eller bore man täcka dom osv? Ställer frågan mest för att slippa onödigt arbete med att fixa papp att täcka möblerna med.
08.5
ja de klart dom klarar sej från dammet.
who`s the best? ...::dIpe..ONe::...
öppna fönster borde räcka. fast d klart ere 1800tals möbler i 100 000krs klassen skulle jag måla ngn annanstans..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför chansa? täck över för säkerhets skull fan
www.ifuckyourgirlfriendto.org.asm
lägg en filt över bara..
http://s2.gladiatus.se/game/c.php?uid=31408
lägg plast över..
saaaru..
Täck över möblerna alternativt flytta dem till ett annat rum så slipper du oroa dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alla möbler kan bli täckta, täck allt.. se till att inte färgmålnet nuddar fasaden där ute för grannarna blir inte glada om det ärr ferg på deras fönster och ballkong... och så och använd gasmask( DET HJÄLPER)
*|¯¯¯//\\¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯ |___.___ |¯¯¯|___¯/_,, *|__//__\\__| |_ _||______||__________| * OO¯¯¯¯OO - OO¯¯¯OO -- O¯¯¯O --O O--O
Flytta lite på möblerna och sätt dit en fläkt ellr liknande .. funkar nog bra ska du se :D
plus pan dem
och använd gasmask.. FUNKADE FÖR MIN KOMPIS
*|¯¯¯//\\¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯ |___.___ |¯¯¯|___¯/_,, *|__//__\\__| |_ _||______||__________| * OO¯¯¯¯OO - OO¯¯¯OO -- O¯¯¯O --O O--O
funkar det ? .. och ha gasmask ? man får juh lika mkt färgdamm utan som med gasmask xD
plus pan dem
gasmasken hjälper ju mängden damm i lungor osv .. :D
plus pan dem
amen.. man slipper att får det i lungan.. fast glöm inte att spänna fast den och ja! man kan få spyattacker av doften, men det gå öfre iallfall för PMS i PMSarmy i den dära filmen.. såg iallfall ingen som spydde och dom gjorde ändo innomhus i universiteten....
ammen shit ..
plus pan dem
vads??
Jag skulel täcka över med nå gamla lakan och flytta möblerna till andra sidan i rummet, eller alternativt flytta till ett annat rum, färgdammet sprids mer än man tror, har du öppet fönster sprids det omkring i luften ännu mer. Täck med något på golvet också, inte kanske runt i hela rummet men under målningen. Använd gasmask ifall du har en liggandes eller är beredd att betala några 100 lappar för o få tag i en bra gasmask som neutraliserar ångan.
Not all drugs are good. Some... are great!
dammet lägger sig till slut och då har du färgdamm över alla möbler, kläder och allt annat. Så täck över!
men vadå måla på plyfa skivor (playwood)sen e d ju bara skryva upp dom å ta ner när "om" man nu ska måla om d.. lättaste å bästa tror ja...sen slipper du färg på väggarna som kan va svårt att bli av med
yoyo
Ta ut alla möbler och ställ på gården.. och öppna inte fönstret för då kan färgmålnet komma på möblerna! och dammsug hela lägenheten på färgmåln samt kvicksilver samt plasta in alla väggar förutom den väggen du ska måla på.. pluss att ha byggfläktar för att det ska bli cirkulation och använd syrgaser(inte lustgas) och andas med.. lycka till, kan man få se bild sen?
tom FAN ta bort dig själv
Lipare
va? jag ger det bästa tipset för att inte riskera färg på möbler
Överdrivet ;)
Till er dumma jävlar som frågar varför inte färgen kommer ut I udden på pennan ni köpte på highlights, ingen ide att ni forsätter, för då är ni inte särskilt kreativa...
Men klarar sig möbler och sånt inne i lägenheten från dammet eller bore man täcka dom osv? mitt nya svar är.. Nej det är lugnt, om du inte vill ha färg på möblerna.. kanske, nej dåså! men då kanske du ska lyda mitt råd, eller,va?
men..,dammsuga hela lägenheten och använda syrgaser,räcker inte en vanlig målar mask med filter och öppet fönster?
Till er dumma jävlar som frågar varför inte färgen kommer ut I udden på pennan ni köpte på highlights, ingen ide att ni forsätter, för då är ni inte särskilt kreativa...
hmm.. det finns en anledning till att ha syrgasmask, man får syre! vad annars?! tooy
Man får nog syre med målar mask med+att det tar bort det mesta av dammet...,och börja inte bli aggresssiv bara för att jag säger att din korkade ideer är överdrivna..
nej men fattar du inte hur det känns när du hånar mig inför alla mina kompisar.. iallfall dom som har whoa
Nu missuppfattar du mig totalt,jag menade inte alls att håna dig...,jag tkte bara dina ideer va lite väl överdrivna enligt mig skulle det räcka att plasta över möblerna sätta på sig en målar mask o kö på,inte dra ut möblerna ur lägenheten och dammsuga hela lägenheten efter,men visst,är man väldigt rädd om sina möbler så kan man väl kö så..
va på den säkra sidan och ta ut alla värdefulla antikviteter och kompisens favorit-brödrost. Och som du sa, öppna alla fönster så att ni blir försylda istället för hjärnskadade, det vill ju ingen. Och så avslutar vi den här tutorialen med att hälsa till min mamma och polisen och göra vågen!
bir.dgk
...vem fan bryr sig om man blir "hånad" på nätet? Det är vell bara att gömma sig på någon annan hemsida..
bir.dgk
Täck över dom..Gjorde de inte själv när ja målade mitt rum, å helvete va ja hammna skura möbler efter de..
KC CREW
Flytta möblerna eller täck över dom, det är lika bra ifall det skulle komma damm på dom. Även om andra lyckats klara sig utan damm på deras möbler så kan ju du få det ändå. Varför chansa? Inte så jobbigt, och så slipper du förstöra din kompis möbler. Täck även golvet och öppna fönstret. Då slipper du vara nojjig och kan måla med gott samvete. Inte svårare än så.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"