Varför agerar dom inte?
När jag kollat på graff filmer på youtube som målat i sthlm så är de någon person som står å klagar/skriker på dom och säger massa saker, men varför går dom inte ut å gör något? tex när en målade ett tåg själv så stod en gubbe i 40-50 års åldern som var betydligt starkare än den där ungdomen, han sa jävla idiot å sånt och att han borde bli inlåst på mental sjukhus men varför går han inte ut å gör något? >.< låter liksom allt hända, tycker dom är för fega :P
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
haha scuba aka ungdomen hahaha!
413
De inte spec smart att spela hjälte och försöka ta fast han... Vad skulle ni göra banka skiten ur nån och dra eller inte göra nåt och låta snuten komma och åka på torsk...
WastheadZ
Bg_ Haha ! vad brukar du gå med i fickan då ? KONDOMER ?
Har för mig att det var så att deras försäkring inte gällde om dem gick ut från tåget eller nåt sånt. Var så iaf för dem som sitter och stämplar, dem får inte gå ut och plocka plankare för om dem skulle det så gällde inte försäkringen.
felyO ja man tar kondomen över huvudet på gubbe och stryper han ja har hört att d e riktigt farligt. (ironi, någon?)
jiddra inte med graffare
tss. ..
Faraon jag tror att du syftar på en sen i subway stories. det är så att tåg förare inte får lämna tåget. även om snubben skulle gå ut o försöka gripa den som målar så skulle han först och främst riskera jobbet. han skulle defenitivt inte lyckas hindra målaren utan att misshandla målaren ifråga. pluss att inte så många civila skulle våga gå på en graffitimålare. målaren har ju redan begått ett brott. hur många ingriper vid ett rån??
pluss att de flästa av de som är emot graffiti inte äns har en egen åsikt utan helt enkelt accepteear majoritetens syn på graffiti. om du inte helt och hollet tagit ställning till en fråga så är det mycket få som ingriper
hoppas du har fått några svar
www.enigmatic.se
Tänk bara på att man aldrig vet vad en civilist har i fickan...
STHLMWALLS P27 en civilist skulle alldrig dra kniv eller pistol mot en writer. ja menar fint förhör det skulle bli sen "ja men hur fick du fast han då? jo jag drog ju pickan" inte så smidigt kanske.
men för att vara helt ärliga så är ju graffiti det sista brottet på listan som civilister borde ingripa vid. tänk bara alla rån, misshanlar och våldtäckter som civilister har varit vitnen till och inte ingripit. det är inte för att folk är dåliga människor utan helt enkelt att dom är fega.
psykologiskt sett är det så att ju fler vittnen ju mindre chans är det att någon gör något.
www.enigmatic.se
greger P61 Nu är det så här. Vi lever i sverige. Både du och jag. I detta land bor det ungefär 9miljoner människor. Tror du på fullt allvar att alla 8998001 människor som inte är wrighters är helt okapabla att ingripa mot någon som klottrar? Då tror du helt fel. Jag kan dra ett exempel. Detta var för ungefär 2år sedan. Det hela utspelade sig i en park i Stockholm mitt i natten. En snubbe drar upp en canna och börjar köra på en stenmur. Helt plötsligt kommer två män gåendes genom parken och får syn på den klottrande 20åringen. De börjar springa mot honom skrikandes. Snubben vänder sig mot de båda männen som nu fått upp en helt okey fart. Han börjar kaxigt skrika på männen och höjer sin canna mot dem. Nästa sekund ligger snubben på gräsmattan med en bruten näsa. De två männen gick nöjda iväg. Vet även en kille som råkade ut för två MC-killar på öppen gata i Stockholm. Även denna wrighter landade ganska hårt i backen (Askfat i ansiktet). Tur för honom att några ordningsvakter från en närliggande krog kom och räddade honom. Visst är det många som kanske inte ingriper överhuvudtaget. Men bli inte allt för förvånad om du en vacker dag får ett askfat i pannan. /God natt
Skottorre Möjligt att det du säger stämmer, men jag tror mestadels det handlar om rädsla att folk inte ingriper. Eftersom man målar är man en brottsling, och svenssons vet inte vad en brottsling är kapabel till. Kanske har han kniv på sig, är kapabel till att mörda eller misshandla? Media har dessutom bidragit till att ge en otroligt skev bild av alla som målar, vilket också har varit målet. Endast för att få folk att än mindre acceptera målandet. Nolltolerans.
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.
Med tanke på att det är sammhällshets mot klottrare, och straffen blir hårdare, du blir fälld lättare i rättegång, sådant trappar upp våldet i detta heliga färg jihad. Klottrare använder våld ifall det krävs, och ibland oftast som omskrivet i media är vi beväpnade. Så tror inte att en 40-50 årig svensson gubbe som kollar nyheter varje dag, läser tidningar varje dag, och tar åt sig all propaganda media slänger ut, vågar ingripa så lätt, även om det är en ensam klottrare och ser betydligt mindre ut, så ska man inte underskatta en person, alla blir farliga ifall dom blir intryckta i ett hörn oavsett storlek.
Not all drugs are good. Some... are great!
Beväpnade kluddrare, har man hört på maken. Skulle aldrig falla mig in jag håller mig till det gamla Tändare + kludder kanna :)
ANDALE
CRX Med beväpnade, menade jag inte bokstavligen beväpnade, det jag menade med det uttrycket, är vad du själv sa attdu använder, tillhyggen i någon form.
Not all drugs are good. Some... are great!
faraon din javla tönt läs om det du själv skrivit i tråden om, din javla snorunge sluta gör folk sne din javla idiot du borde slaktas din javla fitta!!!Javla onödiga unge!Onödigt snack!
Fuckin FLIPP PÅ SÅNA SOM DU!!!!!!FÖRSTÅRU!!!
greger För några år sedan flashade en småbarnspappa med en fällkniv för att "sätta sig i respekt", det slutade med tråkigheter .(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Precis lärt dig svära KnasSsSs? :) Hur som helst, kanske stämmer men... har en liten fråga till :) De där med nödbromsen, när dom drar i nödbromsen, hur lång tid tar de att återställa allting? dom har ju typ 10 minuter på sig å göra en hel piece utan att tåget börjar rulla :P
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Föraren måste gå till vagnen där nödbromsen är dragen i och återställa den manuellt. Plockar du sista vagnen tar det en tid eftersom många förare inte direkt springer för en nödbroms.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vene Mjo tror det är en blandning i sådanna fall.. Om svensson nu vågar sig till att ingripa eller något liknande så tror jag att han nog inte vill det iaf, eftersom hans försäkring inte gäller, OM dem slår ner stackars lilla svensson..
Sen står det ju en och filmar. Han kommer ju på band..
För att vi är tuýyyyynga bitch (A)
STHLMWALLS P27 amfetaminpsykos självklart fins det undantag, det har jag inte sagt någonting om. men det beror mycket på hur många som ser osv. ja menar klart det fins folk som vill vara vardagshjältar och moral päron och som sagt så slutar det oftast i tråkigheter för någon av parterna. men det är som jag sa undantag.
det kan ju också tilläggas att ju färre vitnen ju störra chans är det att civilisten ingriper. om ni har den minsta kunskap om simpel psykologi så vet ni det.
www.enigmatic.se
ALLA writers bär kniv och har en finsk lunchkorv i bakfickan, annars ska man inte hålla på. det är bara att lära sig
Det töntigaste man kan ha med sig ut är kniv (speciellt butterfly kniv).
413
Vi lever i Sverige... Om folk kan stå och kolla på när en kille blir sönderslagen mitt på ett torg utan att ingripa, så löper det en liten risk att de ingriper när ett tåg blir målat.
Mind>Money ...
Tror inte föraren orkar riskera att bli nerslagen, det är ju trots allt inte hans eget tåg. Hade det varit hans privata bil eller liknande då hade det nog smällt rejält.
Shells P60 sorry bout that. Jag var nog lite för trött på att tänka på det..
ANDALE
dum fråga varför dom inte ingriper... Vi klottrare e juh inte världens snällaste enligt media?
Skit i vad allting kostar, se bara till att du aldrig torskar!
dom som kör tågen har inte tillstånd att gå ner på spår området.. dom måste kalla på väktare så väktarna får göra jobbet.
vadå ha med en skruvmejsel i fickan bara, vifta med den så stannar i princip vemsomhelst, faktiskt jävligt effektivt. jag skulle aldrig kunna hugga nån, och skulle svensson inte backa efter lite vift med mejseln så springer jag för livet, för då är det ett jävla psyko.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
ÅSKÅDAREFFEKTEN FTW.
..LyckoPiller..
JC!!
To protect the sheep you've got to catch the wolf, and it takes a wolf to catch a wolf.
Alltså, alla människor är inte våldskåta. Det är en stort steg för många att handgripligen ta tag i någon. Gemeneman har ett alldeles för stort förtroende för staten som enligt dom har våldsmonopolet. (vilket är bra) Människor som i daxläget som springer runt och slåss har redan gått ifrån statensgrundtanke att vara svensson, eftersom det är en kriminell handligen att knäcka någons näsben. Samhällshjältar i all äran, men dom ringer hellre staten. Så att staten skall komma och fixa upp deras problem. /b.
... ...
Lyricist
2007-03-05 02:45
dom är antagligen rädda för alla rykten media spridit kring målare att dom är farliga sän säger sl att man inte skall ingripa själv man ska ringa deras typ "trygghets nummer" eller vafan d är