Finns det någon plats/yta som du personligen stör dig på att folk har tagat eller piecat?
Inte ofta jag gör en tråd i detta forum , men nu ska jag göra det. Kom och tänka på en sak, det är en rätt meningslös fråga egentligen, men jag undrar bara av ren nyfikenhet vart gränsen för var man "får" pieca/bomba generellt går för folk som utövar detta. Så frågan lyder: Finns det någon plats/yta som du personligen stör dig på att folk har tagat eller piecat? och ni behöver inte svara "aa jag hatar alla horungar som spittar mina grejer"..för att man stör sig på en sådan sak är rätt självklart. sop-svar undanbedes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
K-märkta grejer känns rätt ovärt... bytheway finns säkert ett flertal sådana här trådar redan.
bara ingen bombar/piecar mitt hus så är det lungt för mig. alltid kul att se nått nytt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
personbilar !, dagis o skolor är ju ingen ide ändå,för det är ju borta dagen efter:P kyrkogårdar(gravstenarna) osv..
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
Jag stör mig grovt på folk som lagt en tag över busstidstabeller.
haha fan va småkåt jag blev!<br><br>Brodin1
Allt heligt, Personbilar, K-märkta saker, Som Meadow sa det, Tidtabeller, och diverse småsaker
Dysläktikär
det beror på va de är för någon färg oxå..om det går o se igenom den så funkare la,men annars..neeeeeeeeeeeepp:)
Kör på allt förutom villor/bilar ägda av privatpersoner. Kör inte heller på kyrkor och vissa k-märkta byggnader. Tidtabeller tycker jag är lugnt, har aldrig bråttom nånstans... Kollar hellre på en intressant tag som nån har satt dit än en busstidtabell. Dagis o skolor tycker jag också är nice att se bombat så länge det är en skön spot men att köra inne på gården där knappast nån mer än barnen ser det är rätt värdelöst enligt mig.
Håller med jag också alltså, kyrkor, privata saker kör man bara inte på..och jag håller även med om att det är grymt irriterande när någon dragit en tag över en busstidtabell så att man inte ser igenom.
snoppen
tuben väggar som ingen bryr sig om är alltid störande..
Graffare
2007-01-20 07:35
djur..
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
inte älgar, personbilar, kyrkor, eller på fönster i hureshus
ser inga som helt problem maed att taga på kyrkor. men brevlådor e rätt rötet,staket likaså.
kyrkor, gamla hus från typ 14-1800 talet, person bilar och sånna saker.
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Måste fråga varför folk har sån stor respekt för kyrkor? Jag förstår iof i grund och botten varför.. Att man ska respektera folks tro och bla bla bla... Men helt ärligt, religon är bara något påhittat som man använder för att vända folk emot varandra. Det är propaganda byggt på ingeninting. Religion hjärntvättar människor och jag anser att det bara är svaga människor som måste ha en gud att be till. Oavsett, tänk efter, varför inte kyrkor? Själv bombar jag inte, precis som dom flesta andra, personbilar, hus (villor etc.), bostadshus (utom på fyllan), dagis, skolor, skyltfönster...
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
För många har växt upp med att respektera kyran även om du inte tror på det,
hur fan kan ni säga k märkt.. vem fan bryr sig, bomba skiten det är ändå ett råd som har suttit där och bestämt det. och varför inte personbilar?
allt utom gravstenar i så fall.....
Forumsignatur:
Dagis, bilar, kyrkor osv. Aldrig att ja skulle taga/måla på något sådant.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Barnsligt och respektlöst att tagga på helt nybygda, fina och rena lägenhets hus. Det är folks hem.
folk säger att man inte kan måla på lägenhetshus varför inte städerna är fulla med såna spots vartr fan ska man bomba då gillar man inte bombing ska man väll lägga av????????
JAG HATAR DIG
Allt som är av personligt ägo, kyrkor, kyrkogårdar och så vidare...man bombar och så vidare bara på statliga egendomar.
Vadå?! är det ditt ring finger? sist jag såg dig gå in på Tipp Topp så verkade du fan inte singel!
Det beror ju på, vissa lägenhets hus skiter jag fullständigt i, men sen finns det vissa andra som bara är onödiga att köra på. Barnsligt och respektlöst tycker jag. Men fuck it, ni gör ju som ni vill. Jag tycker bara det e synd att göra klimatet mer och mer fientligt mott oss målare, vilket sådant onödigt klotter på nybygda hus deffenitivt bidrar till. Jag gillar liksom inte tanken på att man snart knappt kommer kunna måla, att målningarna tas bort dagen efter dom gjorts å att scenen krymper och krymper å tillslut kommer vara näst intill borta. Motstånd är bra till en viss gräns. När man går över den gränsen, som dom tex redan börjat gjort till viss del i sthlm, så blir motstånd bara nått som gör scenen sämre, tråkigare, jobbigare, mindre och ointressantare. Det är ovärt helt enkelt.
gravstenar men det är nog inte många som bombar på:p privat saker tex hus och annat skit
Ja, alltså det stänkte meto på mina gucci-skor! Tyckte jag var fett olämplig plats att utöva denna illegala handling!HELT FEL! RÖSTA PÅ PRONE! DYR HYRA, BILLIG EL!
AOTP - PHARAOHS!
I norrköping så fanns det en tid Weone tags på kyrkor, å ett hus som kallas rådhuset, det har jag för mig iallafall. Sånt tycker jag är lite onödigt. Annars målar jag på allting förutom privata egendomar, eller sånt som kan upplevas som personliga påhopp..
AIVA1 Ja eller hur, vaddå skolor. Eller taga och bomba är onödigt på skolor tycker jag, spec bomba. Känns ganska toyigt att bomba en skola, det e sånnt man höll på med när man var runt 14år. Men att måla på skolor e fett. Bra att intorucera barnen till fet graff i tidig ålder fan. Fast då skare ju vara en fet piece man lägger, så dom får något bra och fint att beundra. Inge snabbt skit eller någon nybörjar grejj, dä ere också bara onödigt tycker jag. En fet piece på en skola e ritkgit värt, förstå glädjen och uppskattningen piecen kommer att få av barnen. Tänk hur många barn som det sår små frön i att dom ska börja måla, dom blir intresserade, börjar skissa massa, tittar/letar efter graff på andra ställen, börjar klottra lite och sen börjar måla. Härligt. Och allt tack vare en piece.. haha.
aa jag hatar alla horungar som spittar mina grejer
många som nämner k-märkta hus men endå ser gamla stan ut som den gör, dåligt.
Man bombar inte på saker som direkt påverkar/ägs av en enskild person. Liksom Ica Supermarket är lugnt, men Benny's Livs är inte lugnt. Om Benny är shysst och låter dig köpa snus vill säga, annars så får man bomba där.
Chrome @ my sko jao!
bomba inte dagis, kidsen kan bli mycket oroliga av sånt(på allvar) inte kyrokor, skolor, ålderdomshem elelr andra privata saker.
roligt att alla säger kyrkor som om alla var likadana, det är dom inte, moderna kyrkor kan man ju bomba.. dom riktigt gamla som nån har lagt ner tid på att göra(unika) o som är snygga kan man väl strunta i.
på ett krematorium här i vällingby, svk ,signat finger inte snygg nånstans..det hade inte spelat ngn roll om den var ful eller snygg. Hur lågt får man sjunka egentligen? pieca på en vägg tillhörande ett krematorium?fyfan asså..
Randomz ?
Sånt som privatpersoner äger, Som dom kanske slitat för att skaffa i flera år. Känns bara fittigt att göra det.
HANINGE
wirram, brukar du kolla vilka bostadshus("höghus") som är privatägda innan du går igång? busstidtabeller. visst kör i kuren, men jag vill fan se när bussen kommer.
nästan all privat egendom, ska va ärlig så har jag markerat mitt revir på privat egendom men det är av personliga skäl plus att dom har råd med det.
Not all drugs are good. Some... are great!
whatone det menar jag med, många kör på mer privata egendomar än man tror, finns ju fastigheter som är privatägda som kan ligga mitt i stan m.m.. alltid någon som äger något
Not all drugs are good. Some... are great!
en snygg tag är en snygg tag, oavsett placering.
akka, nu var det dock inte estetik vi diskuterar.
whatone Nej det äre ju klart, Men syftade mer på bilar,villor m.m Som du såg skrev jag sånt som folk kämpat länge för Inte så vanligt att nån har kämpat hela livet för ett höghus tex. Jag som skrev lite otydligt vad jag menade där uppe.
HANINGE
whatone nej men det jag eg försökte få fram var väl att jag skiter i om nån målat på en kyrka, betongvägg lr en villa om det görs snyggt. inget är heligt
hörde att vissa gammla målningar i sthlm kanske skulle k-märkas! =)
myspace.com/doctastrain
en fågel viskade i mitt öra att man ska skita i tbanan.. ^^
Tycker man ska låta bli allt kommunalt, klottrar bara på privatpersoners saker, då slipper vi skattebetalare betala!
Stör mig på folk som drar tags på hemlösa, dock inte så vanligt i SVERIGE, men i USA syns det mer. låt dem sova vafan!
...över gamla fina saker som klarat sej länge, typ solvalla!
k-märkta??????????????W===========T
såg en grymt skabbig tag rakt över sidorutan på en Porsche för 2 veckor sen.... det kändes ju.... som en riktig pungspark på det kapitalistiska svinen, ööööööhhh....
"Som klockrenh säger." - oneoo