nån som kan ge förslag
tjoo jag undra är de nån som skulle kuna ge förslag hur man kan bli bätre på att skissa!
om man tycker att oldschool och wildstyle är en attraktiv stil att skissa så bör man lära sig de "oskrivna reglerna" i hur man utformar bokstäver med block, ornament m.m.. studera och försök se hur bokstäverna ser ut egentligen, hur man använt block och hur man får böja dem.. och att måla rakt av från någons annan målning lär man sig inte mkt på även om det finns legender som gjort det förr i hopp om att kanske lära sig ngt nytt.. hej
*man LÄR sig*
"och att måla rakt av från någons annan målning lär man sig inte mkt på även om det finns legender som gjort det förr i hopp om att kanske lära sig ngt nytt"klart att man inte målar nåt man baitat,men när man skissar...om det nu var det du mena?
Är det bokstäver eller characters du tänker på?
gå ut på nån sida och rita av lite. efter ett tag ser du hur allt hänger ihop och kan göra egna.
Det finns en målare som kallar sig för Ken.Han valde att börja med enkla bokstäver. Dvs! 2005 gjorde han nästan bara block bokstäver och glorde små ändringar efter varje peice. Tekniken kan man kalla för the fractal style.Det hela går ut på att ta bort lite av varje bokstav. Ett exempel! gör man ett jack på bokstaven K så kan man göra ett jack på bokstaven N.Låter man en liten rekatangel sticka ut på bokstaven K så kan man göra samma sak med bokstaven N.Ken har använt denna teknik och är på väg att skapa en wildstyle. visst blir det många skisser men samtidigt så kan man gå tillbaka till skisserna och se förändringarna. Allt detta från Enkla blockbokstäver.Andra tekniker kan man hitta från enkel geometri.
Akka P60tro mig det e FETT gott alltså;:D
¨det är bara å träna broder :P smid å jag