I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Adrenalin, får ni det?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-11-20 09:16

Adrenalin, får ni det?

Läste den där "lagliga-vägg-tråden" precis o såg folk som skrev ang. adrenalin o huruvida det är fett att måla fames/lagligaväggar eftersom man knappast får adrenalin där.

Seriöst, ni som målat flera år o faktist har gjort pieces på alla möjliga ställen...får ni ens något adrenalin längre? jag kan verkligen inte komma ihåg sist jag var "rädd" på något sätt, man förlorar ju allt det där efter ett tag...har man gjort om samma sak tillräckligt många ggr så blir det ju inte så jääävla spännande längre, inte på ett nytt sätt iaf. Visst får man knas så kanske man får lite adrenalin men verkligen inte annars.

2006-11-20 09:47
Ingen adrenalin nånstans, däremot kan man bli manisk när man väl kommer igång och det är alltid lika spännande. Får man knas får man inte adrenalin, man får håll istället (även om det tar ett tag innan dess).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 09:50
haha jag spelar innebandy jag får inte håll!

2006-11-20 10:00

jag spelar TV-spel, så jag får håll!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 10:27

Sånt går i perioder.. det är lite det som är charmen, att man är nojjig. Inte så skoj när man är helt coollugn.

2006-11-20 10:52
börja måla tåg! då kommer det till en början för din del iaf
Fuck sverige

2006-11-20 12:23
lite adrenalin får man när man springer fram till layupen

2006-11-20 15:07
Ibland. Beror väl på vad man kör osv. Men inte allt för ofta.
Vid knas tex.  Kommer adrenalinet.

2006-11-20 16:04
mrsalesman
nae o de e derför man söker upp ännu mer, typ lägger feta heavenspots o om de inte går o köra på marknivå rör man sig upåt längs husen, tror nog du skulel få en kick om du står o drar på en vägskylt över en väg som e typ 6-10 meter högt upp.. skulle jag få igelfall, fast e ju höjdrädd så..
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-11-20 16:07
haskone

Det är ju bara att vara dumdristig. Finns mer och måla för en bara adrenalinet.

Och jag håller med om att försvinner mer och mer ju mer man målar, men vad spelar det för roll igentligen? Folk som endast är inne för adrenalinet har av min bild lagt av snabbast.
Varför ens försöka?

2006-11-20 16:43
hehe tåg skulle ju vara en sak, men det är inte så mkt adrenalin heller...sen vill jag inte sitta i fängelse, verkar rätt trist faktist! O det funkar ju som svar på att köra idiotiska ställen på dagen...det handlar ju om att kunna göra så mkt som möjligt oavsett vad det handlar om utan att torska, slick rick!!!!

zink: nej drar till london....men NY tuben hade jag verkligen fått adrenlin kick av iaf, iaf nostalgitrip till max

2006-11-20 17:08

Jag har bara pieces i åtanke..

Innan
och Efter e värst, beroende på plats. Medan man kör flyter det alltid på, även om det kan kännas mycket stressigare på gatorna än vid linjeväggar o tåg pga oförutsägbarheten. vad
som helst kan fan hända på gatorna, det gör det oftast inte i kollektivtrafiken om man är välförberedd.

jag skulle inte kalla det jag lider av för adrenalin, snarare ett sjuhelvetessug + stress, typ "jag vill köra, hoppas jag får köra nu, för faen!!", när suget väl e där.

manin ere bästa o sämsta som hänt med åren...

Blodröd logik.

den röda linjen sitter djupt i blodet..

2006-11-20 17:26
Jag har bara målat i några månader så ag får ganska ofta andrenalinkick. Men man målar ju inte för andrenalinets skull , det är väl mer som en bonus! 
yo hiphop r'n'b

2006-11-20 18:22
Får fortfarande kickar alá adrenalin.

Man känner sig levande.
Ride 13"s y que?

2006-11-20 18:41
Alla lär få adrenalin"kick" fortfarande, bara det att kroppen vant sig vid det. Hjärna+ kroppen förstår nog vad som är på gång och efter att återupprepat proceduren (proceduren i form av handling+ fysisk&psykisk reaktion) är kroppen van. Har väl därav lite med beting att göra.
Adrenalinkicken i sig finns nog alltid där men är svårare att känna av(och tänka på? om ni förstår ungefär hur jag resonerar).
Vad jag tycker är det sköna med målandet är ju snarare endorfin"kicken" som slår igång när man är färdig. Adrenalinkicken är för mig nummer två (Oj så skön den är..), MEN den är tvungen för att få det grymma endorfinutsläppet=)
strength

2006-11-20 18:45
capone, jag vill veta vad endorfinutsläppet är.

2006-11-20 19:07
Man blir lycklig. Det är väl en signalvätska eller nåt.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-11-20 19:19
Loveme: Det kallas kroppens eget morfin. De har inget samband men de stimulerar samma källor.
Ett annat exempel är även att endorfinutsöndringen kan bli vanebildande (från vilket man kan dra sina egna slutsatser...)

Det utsöndras t.ex när du är in looove. ämne som ger dig en lusta.
strength

2006-11-20 19:21
Börja slåss.
Fix & Trix AB

2006-11-20 19:23
Vet inte riktigt om det är adrenalin eller om det är lättnad ,

men känslan att gå ifrån en målning som man gjort "under press" och den blev riktigt clean; den känslan är nog en av dem skönaste jag vet!
yo hiphop r'n'b

2006-11-20 19:46
Går o få de på flera sätt...
Running free with lsd.
WemVlchillers

2006-11-20 20:08
jävla töntar!! klart som fan det är pirrigt, säg inget annat! har kört på alla tänkbara saker.
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD

2006-11-20 20:09
plus blir det knas kan jag garantera att adrenalinet pumpar

2006-11-20 20:46

kör härnösand med en siren på hudvudet då jävlar pumpar adrenalinet!

2006-11-20 22:20
fakk, du e ung, klart de e pirrigt då.
när du hållit på i mer än 10 år går det typ inte att bli pirrig på samma sätt, förutsatt att du har härjat som man ska. hur fan ska man kunna bli pirrig när man närmar sig 30 när fittorna som jagar en e 10 år yngre?..

de e helt sjuka spelregler som gäller nuförti'n och de e dom som får betala när det beger sig. om du blir pirrig ere antingen för att du inte har tillräcklig koll på situationen eller för att kör under omständigheter som egentligen inte passar dig. ja, jag kan ha fel. go'natt, min skatt.

Blodrött hat!

2006-11-20 22:32
amfetaminpsykos, skryt inte om din vältränade konditionskropp.
Whores from the underground

2006-11-20 22:34
ett exempel:
Ser det ut som att pms grabbarna skiter på sig när dom kör pmsarmy, nej! varför? för att dom vet vad dom ska göra och hur. dom har koll på situationen, och det må bära eller brista.
att acceptera risken helhjärtat (ja, så gott det går) är en del av att kontrollera situationen, och du kan aldrig ha 100% koll på situationen nånsin, om du inte har jäkligt tunga kontakter. det är därför få vågar/har vågat klottra utan att supa, knarka o allt det där och det är därför dom som gör det nyktra ska ha props, när dom förtjänar det, för att dom har modet att gå emot det som stoppar resten av graffzombisarna.

Kan du inte ta risken, ska du inte ta den. när du tar större risker än du pallar skadar du dig själv o dom runtomkring dig som litar på dig. jag tänker då aldrig ägnå mig åt nåt skit som jag inte känner för bara för att en massa andra räknar o har målat si o så många stationer eller tåg. såna personer har oftast missuppfattat vad skiten går ut på; att må bra. ska det göras, ska det synas, förr eller senare. may the force be with you!

Redline 23 i venerna, inte för att jag vill, utan för att jag gjorde val som ledde dit och inte fan skäms jag för det!

Blodröd organisation.

2006-11-20 22:35
"lite adrenalin får man när man springer fram till layupen"

Hahahhaha... Gillar du att backjumpa i layups?
fuck all you haters!

2006-11-20 22:41

Hmm,bor du i layupen eller?

2006-11-20 22:43
ah, på heltid.
fuck all you haters!

2006-11-20 22:50
jag har lösningen åt dej ställ dej på stationen pa tan och börja med ett par nicea drag så kommer alltid minst 5 efter dej då kommer kicken tillbaka ska du se
\,,/_(>_<)_\,,/ ... e töff kan slosh... \,,/_(>_<)_\,,/

2006-11-20 23:39
Målar man verkligen för att få adrenalin? För mig personligen handlar det mer om att jag vill välja mina platser själv. Känns lite väl inrutat att bara måla på tre olika lagliga väggar.
Sen så vill man väl gärna att oavsätt om det är lagligt eller inte så ska det vara lungt när man väl målar...om inte är man ju bara korkad
röv är gott

2006-11-21 00:27
ALLCITY

vad jag förstår så hade dom en heeeel del knasare berädda med lur när dom gjorde den, iaf all respekt för den stora picen.

att det pirrar har inte med att göra  att jag inte har kontroll på situationen eller att jag inte känner för det.
utan för att jag vad som kan hända.
desseutom så är jag nykter när jag kör, oftast.

men de e soft

2006-11-21 16:23
Fakk, aight, broder.
det var inget illa menat mot dig, men oftast klagar jag på alla fittor som har klagat på knas sen jag började med skiten och inte fan blir dom färre, trots att färre fortsätter.  så jävla sjukt! att ventilera sånt skit i trådarna gör att jag får ut mer än vad jag trodde var möjligt, gång på gång...
Fridens!

Blodröd urspårning.

2006-11-21 17:57
AllCity its all good baby.

chippendale true true...

2006-11-21 18:26
AllCity är right on track. Vad är det för yngel som försöker ta fast en egentligen?

2006-11-21 18:53
Beror helt på vad för knas.
Är det polis så pumpar adrenalinet.

2006-11-22 01:32
fick det att pumpa rejält precis, ohh jez

2006-11-22 07:59
näe inge adrenalin.. så är man ju mest full också.. springa från poliser är bara jobbigt..

men då undrar jag om adrenalin är viktigt att ha på nått sett?
I'm big drunk as you can see, I bet you would like to undress me..

2006-11-22 08:01
men jag blir glad när jag får en niccokick.. kan hända ibland fortfarande..
I'm big drunk as you can see, I bet you would like to undress me..

2006-11-22 15:51
inte längre... bara om det blir super-knaaaas
Away From Keyboard

2006-11-22 16:21
"haha jag spelar innebandy jag får inte håll!" - MRsalesman P60

Jag spelar också innebandy men jag får håll ändå =(

2006-11-22 16:23
Hur man får adrenalin? man pissar nånstans å sen när man får knass så blire värsta adrenalinet asså

2006-11-22 23:51
Inget adrenalin här. Snarare än känsla av lättnad och välbefinnande när man e klar.

2006-11-23 04:44
dom har koll på situationen, och det må bära eller brista.
Då har man inte koll på situationen utan accepterar den bara för vad den är.. skiter det sig så skiter det sig =)

Länge sen jag slutade måla för adrenalinet..
visst, nog pirrar det när man står där igen för första gången på länge.. men det går snabbt över.. när man väl gjort det faller det tillbaks i rutin igen.. '

klart missions e missions med allt vad det innebär.. men tjusningen är inte densamma som förut.. det som förut var ett äventyr med att scoopa ställen osv känns numer som en nödvändighet man gärna slipper..

Kanske därför man sitter här på "äldre" dar med förrådet fullt av färg utan att traska ut i dimman å köra nått.. vem vet..

Känns som den sociala biten och strävan efter att utvecklas har tagit allt större plats, även om den för mig alltid varit det centrala

cry me a river!
--> thcrew