För det första: situationen var inte exklusivt min. Jag målade inte ens på den tiden, jag var bara en groupie som betraktade målarvärlden med häpnad och fascination. För det andra: lite smålustigt att du vill att jag ska presentera statistik och noggrannt redogöra för min ståndpunkt, då du själv bara raljerat med tomma argument. Hittills har jag inte sett statistik som talar tydligt för någon av teorierna, även om "fames medför vandalism"-teorin är överväldigande över- representerad i media, därför: var inte bombsäker på något du egentligen bara har lösa antaganden om. För det tredje, angående miljöaspekten: om man ger writers ett ultimatum - städa upp efter er, eller förlora era privilegier, är jag övertygad om att det kommer att hållas städat. Dessutom: hur ofta plockar man med sig sina burkar då man sprungit omkring och dragit throwups eller annars bara olagliga målningar? Jag lämnar alltid burkarna efter mig, av flera anledningar. Mest lättja. För det fjärde, du kan ha rätt - kanske fames medför ökat klotter. Jag vet bara att då vi förlorade vårt fame här, genomgick hela klottrarkulturen en enorm förändring. Tidigare hade bombing inte förekommit i någon avsevärd skala, det var mindre tags på elskåp och så vidare, men då famen försvann började folk bomba överallt, stort och respektlöst. Hursomhelst, gonatt.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.