I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-06 11:47

2008-04-27 13:31
tråden e lite gammal men orkar inte göra ny , ngn som provat göra nån squeezer liknande mob av tex dom här aceton flaskorna eller typ läkemedels flaskor , de e ju som een grej med ett litet hål om man liksom tog bort den eller nå , ngn som provat?

2008-04-27 14:08
nevermind

2008-04-27 15:07
varför ska alla lägga upp nå sug bilder som man inte ser ett skit på tex krullets bilder:S lär er knäppa kort!...men sköna grejjor!

2008-04-27 20:28
krullet: vad har du i lepsylen ?
tästade att dra i en avklipt tampong däri passade perfekt med den va för tät skit grejj.

2008-04-28 04:00
"real-zArL Klart som fan att man har dom i rummet! man lägger ju dom i plastpåsar och kickar en fet när man kommer hem, då luktar det inte så mkt, för övrigt luktar det ju gott som fan!
Min polare brukade ha sina flödare i bokhyllan, jävligt fint!"

Lugn! haha herrejävlar... var är världen på väg.

"kickar en fet när man kommer hem"...

"flödaren"...
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-04-28 10:48
finns de nå nytt skoj från södertälje? :) gärna bilder :D:D
nyttja inte oralsex

2008-04-28 14:34
Jag har gjort en schapooflaska till marker, postar nidl ngn gång
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN

2008-04-30 07:57
markus__93 X14
Mobil kamera is the shit..

pawtrikah X0
Jag tog bara ut all lepsyl och tättade med tejp. Sedan hällde jag i inket i den. Sedan snurrade jag ihop lite tyg från ett örngott i lagom storlek och pressade in 2 cm. Sedan klippte jag av tyget så att det blev bra udd!

2008-05-01 13:48

http://www.upptown.eu.org/upload/uploaded/14307.jpg

hittade den här flaskan på coop hette typ ta bort eller nå sånt

bara hälla ut medlet som va i den o fylla på med valfri ink så har du en rätt fet squecer

jag rekomenderar att ha en liten plast påse o lägga den i för den dräller som fan

(url link=http://www.barabazz.com/top/10.jpg)www.barabazz.com(/url)

2008-05-01 14:32
Annars har vi den nutida klassikern; Ta en Montana Fluid-flaska, ta bort korken, stoppa i squeezerudd. Lite samma kategori.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-02 01:04
sånt här e najs! Mer hemmabyggen!!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2008-05-02 13:30
Bidrar förvisso inte med ett hemmabygge nu utan mer ett ink.
Inket flöt bra, gav lagom drips ur en 3a men buffen har visat att det tyvärr inte gav buffs på plastytor av den typ som återfinns på pendellinjernas billjetkurer. Inte heller något nömnvärt resultat på stål men på trä sitter det väldigt bra och ger fina buffs(det gör dock de flesta bläck)...

http://img125.imageshack.us/img125/5561/skatebygge010rd0.jpg

Anledningen till detta tror jag kan skyllas på proline- Meton som jag blandat med:

Xylene,
Bromsvätska(dot4)
Pentamethylated tpm dye >70%

Känns som om något saknas, riktigt vad har jag inte kommit underfund med. tänkte testa blanda liknande ingridienser till ett annat slags ink eller narvsvärta.
Vågar jag hoppas på bättre resultat?

Nästa bild föreställer ett ink blandat enligt ovan(loka flaskan).
Det andra inket är textilfärg utblandat med xylene för att ordna torktiden och en skvätt bromsvätska. Här bildar dock färgen små droppar istället för att bli konsist och jämnt(ramlösa flaskan).

http://img111.imageshack.us/img111/9826/ink001qu0.jpg

Dum som jag var hälde jag ut en halvliter ink av ramlösa-typen i soprummet, och efter ett tags torktid sitter där nu ett härligt kladd-resultat, borde gett det en chans!

2008-05-05 15:03
Du borde tillsätta valfri stainer (använder den termen för att undvika att man blandar ihop termen pigment med färgpigment), lite metylblått om du vill fortsätta ha den blåaktiga tonen eller nigrosin för svart bläck - dock ger det förstnämnda elakare resultat vid buffning.

Att det sistnämnda bläcket blir till droppar består av mängden vatten i.o.m. kombinationen av textilfärg och bromsvätska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 15:05
Dagens projekt bestod av att slänga ihop en deopenna med en twist - eller rättare sagt en PUMP. Istället för en fullfjädrad actionladdad pennpump så valde jag budgetalternativet i form av en skokrämsudd. Eftersom det är en rätt så påtaglig storleksskillnad mellan skokrämsudden och deohålets dimensioner tänkte jag göra en lämplig "plattform" som udden skulle sitta i.

Efter ett snabbt ögonmått konstaterade jag att en pillerburks övre del gav tillräckligt lite glapp för att justeras med den allsmäktiga vulktejpen.
000

Med en plan i sikte sågade jag med berått mod av toppen av pillerburken medelst en kökskniv (någon dag måste jag införskaffa en Dremel) och vulkade upp den för att tackla glappet.

001

Nu satt den betydligt bättre i öppningen och det kändes som att man var halvvägs till en fungerande konstruktion.

002

Ett hål upprättades i locket på pillerburken med hjälp av en sax. Tekniken som nyttjades var att sticka hål på locket med ena benet av saxen och sedan med saxbenet nedstucket vinkla det utåt och föra runt det i cirklar vilket resulterar i att man "skalar" upp ett hål (det blir en plastspiral á la apelsinskalning som följd). Basen på skokrämsudden vulkades upp i brygga för att uppnå perfekt passform (man vill inte ha bläck som kommer ut någonstans förrutom genom udden).

003

Deon vulkades en aning för att ge ännu bättre passform för uddinlägget samtidigt som det tog bort deons tråkiga skruvkorksmekanism för att uppnå en "tryck igen - dra loss"-variant.

004

Helt plötsligt ändrade jag mig och ville inte ha rektangulär skokrämsudd utan bestämde mig för en större rund variant. Detta uppnås enklast genom att ta ett lämpligt material (i det här fallet en slaktad strumpa) och klippa ut en lång stripe - stripen rullas därefter ihop till en textiltub som viras runt udden tills man uppnår storleken man vill ha. Man bör tänka på att inte göra tuben större än höjden på originaludden om man vill att pumpen ska släppa igenom färg utan att man behöver pressa ihop udden till pannkakssize.

För att hålla allt på plats är det lämpligt med en större bit tyg som träs över varpå man pular ner alla lösa ändar mellan basen på udden och "plattformen" den skall ned i (vilket i sig blir ett utmärkt droppskydd). Får man problem med att hålla tuben på plats medans man gör detta går det utmärkt att fuska med en liten bit vanlig tejp i slutet av tuben - den påverkar inte funktionen.

005

Udd + plattform monterad och klar.

006

Plattform monterad i deon. Locket har försetts med en vulkad kant för att fastna ännu bättre på deon så man slipper oroa sig för att locket ska flyga av.

007

Ready to rock!

2008-05-05 18:28
Pentamethyl e det jag har, en lila stainer. Har även möjlighet till att torka ut och få något så-när rent kaliumpermanganat(som ju också färgar av).. Skulle 2 varianter av stainer ge bättre resultat?...

Textilfärgsblandningen kanske jag borde värma upp -> vatten avdunstar, för ett bättre resultat och ink?

Väldigt fint bygge förövrigt! Jag får alltid komplikationer i och med att strumplästena ska träs så att de sitter fast ordentligt. Brukar lösa sig genom att allt åker ner i pennan och en nymodern filt-variant uppfinns... Brukar dock inte vara något problem om det gäller bläck och inte lackfärger  och dyl...
Big up!

2008-05-05 18:39
Stainers går att kombinera fritt, men KP kan vara klurigt. Jag använder det mest när jag vill att bläck ska självantända vid buffning (stor koncentration KP).

Tycker definitivt att du ska dunsta textilblandningen, åtminstone en del av den för att se hur det blir.

2008-05-05 21:42

förklara hur du får ink att självantända vid buff?

"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-05-05 21:49
Stora mängder dåligt löst kaliumpermanganat ogillar glykolerna i saneringsmedlet.

2008-05-05 22:24
amfetaminpsykos X28

kan du bli min pappa?
857

2008-05-06 07:21
Skräddaren säger Nej.

2008-05-06 10:21
Fint, blir till att experimentera när läget lugnar ner sig. D'inferno eller narvsvärta är det något att ha? Har hört rykten om att det är bra kladdmaterial!(svara i PM om det känns nödvändigt)

2008-05-06 15:44
Inferno är närvsvaerta oxå, bara så du vet.  Koka bort en del blaskigt skit, sen ersätt med en SKVÄTT dot3, och kanske en dutt xylene. jag har dock skitit i xylene just i närvsvaertan för att den är ganska tunn redan som den är. Xylene känns mer lämpat för spädning av tjockare bläck så som metos proline och andra "lite tjockare" bläck.. Även grog är en slags närvsvaerte, dock med mer tillsatser än dinfan, och denna lämpar sig bättre till blandningar än dinfan enligt min åsikt. självklart ska den kokas oxå.  Och gå försiktigt tillväga, hellre en skvätt i taget. i bläcksamanhang är det inte alltid mest som blir bäst. lycka till !
yo hiphop r'n'b

2008-05-06 21:48
tackar tackar.. Att narvsvärta = dinferno + lite tillsattser,.. visste jag. Utbudet av nyanser på olika lajvshoppar lockar dock! Ska prov precis som du säger, återkommer! :) Och tack igen

2008-05-07 09:50
D'inferno är narsvärta + 5% metylblått och kristallviolett om jag inte helt har glömt refrängen. Narvsvärta är bra men det finns (otippat) olika bra narvsvärtor. En del acetonbaserade är lite för tunna men fungerar fint för tampongpennor á la pilot.

2008-05-27 16:47
har ingen aning....varför skulle jag ?

2008-11-14 13:56
Har kommit över en mängd kaliumpermanganat, och detta vill jag inte blanda runt hur som helst då det inte gillar vissa brandfarliga grejer. Har alkej (röd, blå, svart) och grog (svart) tillgängligt just nu, någon som har erfarenheter av att blanda med någon av de, eller kanske har tips på bläck som det lämpar sig bra i? Möjligt att man bara ska blanda det med xylene och köra, men känns som det skulle bli lite väl tunnt. Att köra det med narvsvärta skulle kanske också fungera, men jag vet inte och vill inte prova hur hon helst heller då Kaliumpermanganatet självantänder tillsammans med vissa ämnen. Så någon som har tips? Och gör kaliumpermanganat bläcket mycket svårare att ta bort verkligen? Annars kanske jag bör försöka komma över metyleneblå istället då det verkar lättare att handskas med.

2008-11-14 16:58
metyleanblå skaru ha pojk, permanganatet kan du testa röka upp eller nått för enligt mig äre skit.
Skyll på systemet

2008-11-14 17:03
hajar charmen med hemma byggen, men e det inte lättare att köra med färg i en flaska och en svamp/trasa äkta ala area08. respekt!

men det är underhållande med folks kreativitet :D
Kärlek och respekt...

2008-11-14 19:13
metyleanblå skaru ha pojk, permanganatet kan du testa röka upp eller nått för enligt mig äre skit.

Nu är det så att jag inte lyckat få tag i metyleneblå att köpa i någon affär än, isåfall är det beställa som gäller. Är permanganat verkligen skit, någon skillnad borde det göra? om inte annat göra bläcket mycket mer täckande, då det är såpass starkt färgämne?

2008-11-14 21:36
Handlar tråden om hemmabyggen eller ink :P ta det i över gb nu vill jag se hemmabyggen

2008-11-15 02:23
Men hemmabryggd ink är väl ändå ett typ av hemmabygge? Här kommer i alla fall en bild på en av mina kreationer, en 33cl petflaska med udd och tillhörande medicinburks-lock. Inket är någon salig blandinng av diverse slattar av olika ink jag hade hemma.

Länk till http://img397.imageshack.us/my.php?image=dsc00941we0.jpg

2008-11-15 22:51
Man bygger inte ink = inget hemmabygge.

2008-11-15 23:29
men sluta gnäll för fan, skitsamma om det är inkrecept och hemmabyggen i samma tråd..

2008-11-16 10:54
permanganat ska du inte leka med om du inte gjort det förut säger jag bara, mycket kan gå fel,
Skyll på systemet

2008-11-16 16:08
permanganat ska du inte leka med om du inte gjort det förut säger jag bara, mycket kan gå fel,

Någon gång måste vara första gången. Vet att man ska undvika att blanda det med glykoler (=självantändning), och att magnesium gillar att explodera tillsammans med kaluimpermanganat. Går att göra ganska häftiga bomber på det viset. Därför jag vände jag mig hit, och hoppas att någon kan ge mig tips. Annas går jag ut i skogen och blandar, har med några liter vatten "in case of fire", blandar och går en bra jävla bit därifrån så inget smäller på mig eller något.

2008-11-16 21:11
Asså i riktigt utspädd form går det att använda som munskölj, att det inte går att blanda med brännbara vätskor är en myt. Fläckarna som sägs vara så ökända och att du aldrig får bort dom från huden är även en myt.... försvinner väl efter drygt 3 dygn. Att änvända det till att få bort finkeloljor ur spriten är också nån slags myt eftersom det bildar rent klor i magen, och det kan ni säkert fundera ut själva hur nyttigt det är. Att handskas med det är liksom var mans erfarenhet och ingen erfarenhet du delar ut gratis till folk, du får trixa lite men tänk på vad du blandar det med. Om inte annat kan du spara det till nyår! ;)
Skyll på systemet

2008-11-17 09:09
Okej, tack för att du tog din tid i alla fall. Omformulerar min fråga då, någon som vet om ALKEJ innehåller GLYKOL?

2008-11-30 17:28
jag blandar kaliumpergamangnat med alla färger ja kommer över hemma framför tv:en med en holk i andra handen.
de har aldrig exploderat men ja ska va fgörsiktig från och med nu

2008-11-30 17:30
svart grog+ca 1/2 kryddmått pergamangnat=FETAAA buffs.

2008-11-30 18:37
amfetaminpsykos

vad haru för ink i den pennan såg i alla fall fett nice ut

Länk till
http://www.rabiat.org/doveultrawide.jpg
 Ja mitt användarnamn är gay... Men jag gjorde denna användare 2007

2009-03-15 11:32
jag antar att det är den här tråden jag ska skriva i när jag frågar detta, till en vanlig tom squeezer (10mm) vad kan man använda som lock? Jag är snål och fattig orkar därför inte pröjsa ut 20 spänn på en ny.
Skyll på systemet

2009-03-15 19:39
Bingopenna på ICA. Jag har i alla fall hittat sådana där som har både udd och lock som passar perfekt till squeezer. Annars kan du tejpa över gängorna och göra en kork utav en avklippt petflaska som man eldar ltie på... orkar itne förklara hur man gör det nu.

2009-04-15 00:33
yo. snickrade precis ihop en fet mopp. själva behållaren är en gammal deodorant och toppen är från en skokräm från clas ohlson (gratis!) jag ploppade bort kulan och använde en tändare för att typ smälta fast toppen på behållaren, resultatet blir en övergrym jävla marker, speciellt eftersom den är fylld med lila grog. yeah maddafackas!

Länk till http://rapidshare.de/files/46729515/DSCN2368.JPG.html

2009-06-24 22:29
supa_dupa
Eftersom att kalium permanganat kan användas åt att rena dricksvatten. Även klor används för att rena dricksvatten(bl.a. i USA). Så livsfarligt är det inte.

bakochfram
Det handlar inte om ämnet Glykol utan om den grupp kemiska föreningar som kallas Glykoler.
Häll upp lite Alkej i lämplig behållare och tillsätt kalium permanganatet och blanda. Gör detta ute på någon sten förslagsvis. Om inget händer är det grönt du kan du blanda större mängd alkej.