I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-07 14:27

torskat..

jaja, iaf. min polare torkade igår ifrån samma crew som mig.

o snuten säger att han ska få stå för över allt där det står..

Fast dom hadde bara sett han köra lite här o där..

Kan dom göra då, fälla han för alla tags över allt fast dom bara sett att han körde lite??

HANINGE

2006-10-07 14:36
dom kan säga att dom såg honnom köra allt och därför åtala honnom för allt. säg åt honnom att han ska blå neka allt, så länge dom inte har visat något bild bevis eller liknande. då är det dags att tala med en advokat
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2006-10-07 14:37

Okej tack tummvantar

HANINGE

2006-10-07 16:23
Dom har ju inte sett han göra nått hajjar du väll. Dom säger ju baar så för att små barn ska bli rädda och erkänna. Dom har max sett han göra nått vid ett tilfälle. Annars skulle dom ju tagit honom första gången dom såg.

Dom ser ju inte någon måla, sen låter han fortsätta för att sedan ta in hoinom när han blivit sedd mer gånger såklart.

Neka neka neka e det bästa. Sen om han torskar för det han e misstänkt för så e det enbart dne gången, så länge han inte erkänner allt så kan dom inte binda han till allt.

2006-10-07 17:56

Det enda man ska yttra i ett förhör, om man inte har en klockren historia, är personnummer, namn och att man är oskyldig. Lyssna aldrig på  vad polisen säger, för de har inga befogenheter att följa upp rättsmål. De ska alltså inte kunna bestämma eller reglera straff.

2006-10-07 18:37

neka , neka funkar inte alltid jävla whoa nötter

2006-10-07 18:56
sweden, nej det fnkar inte alltid, emn det är bättre att neka än att erkänna. Hellre nekar jag en gång för mycket än engång för lite.

2006-10-07 20:21
vafan tror du? om du dödar en snubbe, tror du att du blir dömd för alla mord som har gjorts lr? skulle inte tro d
--------------------------->

2006-10-07 20:23
sweden:vem har påstått att det ALLTID funkar??
testa att erkänna så får vi se om du kommer undan:)
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!

2006-10-07 21:23

Om man blir tagen på bar gärning erkänn, allt annat nekar man, funkar förvånansvärt bra.

2006-10-08 09:11

vad som sen är "bar gärning" är ju omtvistat därför är det bäst att neka tills du blir blå i fejjan!

2006-10-08 09:14
maztha, varför ska man erkänna när man blir tagen på bar gärning?

Och vad räknar du som  bar gärning?

2006-10-08 09:28
neka allt alltid, oavsett. Om du någon gång erkänt någonting så tar dom upp det i efterhand.
Ride 13"s y que?

2006-10-08 11:43
jag har torrt på fötterna min vänn.......sen är det så att neka inte är synonymt med "inga kommentarer"....att blåneka i polisförhöret ger grisarna mer jobb för att hitta bevis som kan leda till rättegång.att erkänna är en gratisbilljett till en sådan.
När det sen väl har kommit till en rättegång är det ju alltid bra att ha en historia, mer eller mindre trovärdig, som man har fasthållit genom hela utredningen....det ökar dina chanser avsevärt.

2006-10-08 14:47
Lär dig en sak: Snutarna är ena riktiga ljugande småslampor!!!
Running free with lsd.
WemVlchillers

2006-10-08 15:11
Dom måste ha bildbevis för att fälla han för allting annars har dom inget bevis på att han har gjort de.. ´såsäg åt han att blåneka till precis ALLT ! sen tar dom fram bilder då säger ja som tummvantar snacka med en advokat  på högnivå :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 15:14
kocone det är jävligt stor skillnad på att mörda nån o måla lite på en jävla vägg..... vad är värst att ta livet av nån eller att få lite färg på väggarna så de blir lite gladare än all jävla gråa betong färg..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 15:25
iskall_ P1

Jo du, visst kan man tro att mord är ett värre brott, och visst fan i helvete är det det, men staten förlorar inte lika mycket pengar på en död kropp som dom gör av en övermålad tunnel. så ofta prioriteras såna brott över mord och misshandel, tyvärr.
Why?!

2006-10-08 15:41
Det beror enbart på vilken kommun du bor i och hur denna kommun prioriterar skadegörelse/klotter/graffiti.

Vanligen kan de ju inte fälla din polare för mer än vad de sett honom köra eller vad han har erkännt, men det finns skräckexempel på städer där de kallat in skriftexperter och kört nästintill CSI-liknande utredningar för at sedan kunna binda vandalen till flera tillfällen.
En ort i Skåne kunde med hjälp av mobiloperatören bevisa att klottraren befunnit sig på de platser där han tag funnits. På ett annat ställe tog de DNA från målarens dumpade rånarluva och band honom därmed till platsen.

Allt detta är högst ovanligt, men det kan som sagt hända.
Grundregeln är väl som alltid; shut your mouth.

Out with the owls & up with the roosters....

2006-10-08 15:48
TehaRRR ..joo så är det men VARFÖR ska dom bry sig om deras förbannade pengar hela tiden det är ju vi som betalar skatt ffs.. då ska vi ju få lite valuta för de och OJ va det förstör med färg på en förbannade betongklump.. de e som att man skulle börja straffa folk som skiter i sin egna toa för de luktar efter...:S fan nästintill samma sak... de e förjävligt nu för tiden :(

2006-10-09 09:09
iskall_ P1

"kocone det är jävligt stor skillnad på att mörda nån o måla lite på en jävla vägg..... vad är värst att ta livet av nån eller att få lite färg på väggarna så de blir lite gladare än all jävla gråa betong färg.."

så du menar alltså att dom kan fälla en person för vad fan som helst utan bevis enbart för att brottet inte är så grovt´? du e smart du.

2006-10-09 09:38
eyyroger
Jag undrar själv hur många som egentligen har varit på ett polisförhör här? de flesta verkar ju enbart ha varit inne på den där afa sidan eller vad det är, där de berättar om olika förhörstekniker! När man blir lite äldre så är det svårare att blåneka, då man kanske inte kan sitta arresterad eller häktad tillsvidare pga man har ett jobb att gå till dagen därpå. Men visst det är alltid bra när polisen får ut så lite som möjligt av dig vid ...blablabla...

Jaja för neka och säga "inga komentarer" är ju säkert samma sak.
Mycket smart tänkt det där. "man ska erkänna om man hamnar i arrest för annars kan man inte gå till jobbet."

Jaja tur att du har ett jobb iaf, så du kan betala dina böter du får när du erkänner så fort du blir tagen.

2006-10-09 11:40
Jaja erkänn du bara, gör det. Lycka till.
Jag skulle iaf neka. haha

2006-10-09 12:13
eyyroger:vem tror du tar fram bevisen egentligen???åklagaren avgör om det är lönt att gå till rättegång på dom bevis POLISEN får fram.vem tror du göt förundersökningen??läs på tack!

2006-10-09 12:15
.....och när du får svara på frågor från åklagaren så sitter du på den anklagades bänk i en rättegångssal nära dig!!!!!

2006-10-09 12:20
ey:....hmmmm förstår inte hur nån som kan så lite kan mästra så mkt.skulle personligen tycka det vore pinsamnt.
Att spåra mobiler är en realitet som man sysslar med i lite mindre distrikt än hufvudstaden(där graff kommer högre på prioriteringslistan),och väl absolut inget underligt för att knyta en person till en "brotts"plats!

....väl mött på juridisk introduktionskurs:)

2006-10-09 14:02
Eyyroger> Tyck vad du vill om huruvida det låter befängt eller ej: Men det har hänt här i södern allefall.

Vet även en om en kille som åkte dit pga bankomatkameror.
Han tog ut pengar i en bankomat och torskade sedan. Med hjälp av bankens bankomatkameror kunde de sedan knyta honom till området.

Nu kan de som vill spekulera och anta vidare.
Out with the owls & up with the roosters....

2006-10-10 13:33
Ey:sömniga är vi alla nån gång........men du borde dock läsa på lite iallafall, så att du vet vad som gäller här i lilla svedala!
och som du själv säger så tar POLISEN fram materialet i förundersökningen som dom sen skickar till åklagaren som i sin tur går igenom materialet och avgör om det räcker för fällande dom.Åklagaren gör alltså INGEN egen förundersökning som du har velat göra gällande!

2007-02-28 18:12
Jag blev tagen blev kallad på förhör och så där hadde dem bilder på mig och allt då kan man inte göra någe

2007-02-28 23:11
asså vart du tagen på bar gärning lr fixa dom bilder på re sen in på förhör? (hadde du inte nått att täcka ansiktet med på dej?)  eftersom jag inte vet riktigt vad som hände så frågar jag, jag skiter i hur dumt det låter...........

2007-02-28 23:25
hade de folk som såg att det var just DU som gjorde det eller gjorde någon det som de såg å sen fick du bli den 'någon'?
om de har bra bevis på att det var du, ta föreläggande, enbart böter.
om inte, så neeekaaaaaa å ta skiten till rättegång, men om du då blir dömd så kommer du få lika mycket böter och så står det i dina papper att du är dömd.
vilket alternativ är bäst? igentligen?

lek inte gangstah å säg FTP, neka så klarar man sig å sånt skit för det är inte så enkelt.
vill du ha jobbet senare? då kommer du antagligen inte få det om det står att du är dömd, men om du mottar straff föreläggande så syns det inte.

OBS! detta är i fall då de HAR BRA bevis och inte bara säger att de har bilder etc...
större är bättre

2007-02-28 23:36
Jävla Fjortisar! Rätt åt er att ni torskar! 
I aint lookin for no beefs
just lookin, lookin for some of those
seven leaved leafs!

2007-03-01 01:35
Jooser
Som i vilket mål som hällst, måste det va tillräckligt starka bevis för att rätten ska kunna säga "vi VET att du är skyldig för att, sedan motiv upplägget", inte "vi TROR att du är skyldig för att, och motiv upplägget"
I mitt Rättsbeslut, så motiverade dom att jag verkade vara så pass insatt i graffitn, att jag troligen har klottrat allt jag var anklagad för.

Enda sen dom stormade mig på natten, så har dom vart på och trackaserat mig, dom har vart ute efter mig hela tiden, det lägsta jag var med om att dom försöker muta nära & kära för att gola.

Iallafall, har dom bestämt sig för att sätta dit en, så gör dom det.
Poliserna, hade haft 2 förhör med en person om mig, på samma dag, och dom ställer frågor i olika ordningar, och olika formuleringar, olika ord, sedan pusslar dom ihop det så dom har fått ihop till en historia dom gillar.
Svara på frågan en gång, frågar dom något som är liknande det dom redan frågat på eller handlar om istortsett samma sak, eller går djupare in på det, så om du har en bra advokat så svarar han åt dig att jag redan har svarat.

Jag vart iallafall använd i ett exempel för att skrämmas mot andra graffiti målare, åklagaren sa det själv till media, som sedan skrivit en tjusig artikel om min rättegång.
La iallafall upp ett riktigt snyggt foto på en polare, som polisen hittade i min dator, som tidningen tog från förundersökningsprotokollet som förövrigt låg på 400 sidor.
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-03-01 12:18
Shit villket crew? pms?
*|¯¯¯//\\¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯ |___.___ |¯¯¯|___¯/_,,
*|__//__\\__| |_ _||______||__________|
* OO¯¯¯¯OO - OO¯¯¯OO -- O¯¯¯O --O O--O

2007-03-01 14:09
Neka å håll käft, då har dem mindre å gå på också.. Säg gärna att ni inte ens va där för att göra de ännu roligare!! Lyssna ALDRIG på vad snuten säger.
www.ifuckyourgirlfriendto.org.asm

2007-03-01 19:22
aaa Neka å håll käft för då har dem mindre å gå på säg inte ens var du var och tro inte på vad snuten säger, mycke roligare
*|¯¯¯//\\¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯ |___.___ |¯¯¯|___¯/_,,
*|__//__\\__| |_ _||______||__________|
* OO¯¯¯¯OO - OO¯¯¯OO -- O¯¯¯O --O O--O

2007-03-02 13:54
liks dem hadde klara bevis och mina polare har erkänt och berättat allt

2007-03-20 09:41
colours 

Om man blir tagen av en väktare eller en polis på bar gärning har man ingen chans att klara sig genom att neka därför är det bättre att erkänna direkt och spara tid genom att slippa massa förhör, tid du T.ex kan jobba istället för att få ihop dina böter.
Och bar gärning ser jag som när man blir gripen medans man står och målar. Om man inte tror att polis/väktaren har sett en så bra så kan man ju neka, använd sunt förnuft.
Graffare

2007-03-20 16:29
men det är lungt, det är har ju varit så jävla mkt mord, rån o våldtäckter på sistonde som polisen tar hand om i första tag, o man kan ju inte kalla graffiti för grovt brott
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Graffare

2007-03-21 16:27
har jag skrivit det lr??
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2007-04-15 11:07
ja vet inte hur de är men när ja torskade fick ja markera va d va ja hade gjort å de va nån stor crew målning vi hade gjort den kostade över 5000 å buffa men efter som vi va 5st på den fick ja bara betal 1000 av den men vet inte hur d ska va.
och AIVA1 
nått av de sämsta du kan gö e å snacka massa om de i forumet ja torskade smått på de men ja va rätt osmidig hade samma nick här som på typ lunarstorm så snuten hade ju allt ja skrivit här å d va rätt grova bevis så ta de lungt med va du säger på internet du får tänka på att snuten oxå vet hur man använder ny teknik
Ingen mera rosa banner

2007-04-15 11:56
de kan bara ta han för det de har sett han göra.allt annat kan de bara glömma.säg att han nekar hela tiden.jag har varit i samma sitts.

2007-04-15 11:57
a men när det gäller klotter nuförtiden är du dömd på förhand. Jag har alltid nekat och det brukar inte fungera, men du får inte mildrare dom för att du erkänner heller, tro inte på deras lögner.

2007-04-15 12:07
Asså, vad menar du med sett allt? har han låtit polisen stå och titta på honom varje gång han drar eran crew tag?
Eller att dom såg han göra allt den kvällen han torska?

För om det är så att dom såg han göra allt den kvällen så kommer det nog bli torsk på det, men man kan inte torska på alla crew tags som e gjorda, bara dom som är brevid, sammatillfälle och samma färg på crew tagen och din tag.
Men då måste dom bevisa vilken tag du har, t ex igenom golare, skisser, bilder m.m.

Not all drugs are good. Some... are great!

2007-04-15 12:19
värt att säga är också att du bör inte skriva om det på whoa heller, det är fel nr 1.

2007-04-15 20:00
Erkänn de e de bästa

2007-04-20 18:16

hörru ..om han inte e en golare säger han att han är den enda i crewet så då kan de bli lungt så då äre inget du behöver vara rädd för!!-_-