I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Securitas tar uppgifter, vad sen?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-09-21 00:15

Securitas tar uppgifter, vad sen?

Så här ligger det till:

Var och skateade med några polare idag. Så får en kille upp en flow och börjar skriva. Vi säger till honom att sluta för väktarna blir tokiga på oss.
Så kommer en securitas bil. Vänder, och då tror vi såklart att det är lugnt. Men icke.. 10 minuter senare kommer 4 bilar. Dom tar personuppgifter och kollar igenom en killes tröja och ryggsäck. Dom är helt säkra på att dom har sett någon av oss klottra, men vet dock inte vem.

Vad händer nu? Förhör och sånt eller? Som sagt, det var en annan kille som kladdade på väggen, inte jag. Men samma färg och storlek på hans penna finns på massa tags från ett hyfsat stort crew här omkring på samma ställe.

Skulle vara grymt tacksam för seriösa svar då jag inte har lust att betala massa böter på saker jag inte ställt till med själv!

2006-09-21 00:50
Du tycker inte att du kanske oroar dig i onödan nu..? som du själv säger, det var ju inte du...
Helvete...

2006-09-21 01:13
Väktare är alltid lallare, ge aldrig personuppgifter till väktare. Låt de inte bryta lagen. Dumhet är dessvärre inte straffbart men det heter ju att man lär sig av sina misstag.

2006-09-21 02:29
Fuck em, dom får inte göra ett piss.

Har dom inte sett vem, kan dom aldrig bevisa nåt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-09-21 06:48
rykten säger att man ryker för medhjälp nowadayz, men det kanske krävs att snuten e inblandad...?
den röda linjen sitter djupt i blodet..

2006-09-21 07:08
kan ju skylla på varandra..
I'm big drunk as you can see, I bet you would like to undress me..

2006-09-21 07:11
Det är jätte svårt att sätta ditt en klottrare dom behöver väldigt starka bevis exempel bildmaterial,videomaterial eller starka vittnen som känner igen personen. Eller så behöver din kompis flow/can osv. Dom kommer förmodligen lägga ner pga brist på bevis.

2006-09-21 07:33
Snuten är inblandad och väktarna har rätt att ta namn och personnummer.. Hur går det till om man ska in på förhör? Tror det är det som väntar..

2006-09-21 10:10
de e lungt fan! inge att bry sig om.. du är ju oskyldig fan
Lever livet o levererar flowen lägligt!!

2006-09-21 10:12
du behöver inte ge något alls till en toycop..
yoo

2006-09-21 11:00
Tackar för dom svaren =)

2006-09-21 13:57

fall man klottrar åker man fan aldrig fast det är lungt! och fall du ska förhöras, som -JP så öppna inte käften

2006-09-21 14:15

det bästas är att inte säga nånting före rättegången detta gör att du bara behöver ljuga en gång och slipper komma ihåg din uppdiktade historia. oavsett om det var klantigt av din polare så e det taskigt att tjalla dit nån gör för faen inte det
bränn, bränn, bränn alla män

2006-09-21 14:22
Haha, Jag jobbar fan som väktare och de dära väktarna HUSTLA ER FETT.

1
Om dom inte har gripit er har det ingen rätt att visistera er. Men dock om dom har girpit er har det rätt att använda sig utav
PL§19 då kan de känna igenom era kläder och rygga.

2
De har ingen rätt att ta ere personuppgifter, alltså de kan ju fråga er vad ni heter + personummer men om ni säger nej så kan dom inte göra så mycket mer förutom om ni kanske inte vill smaka på asp´n =) haha.

3
Varför i helvete är ni så dumma och umgås med någon som bombar framför väktare ens i närheten ? Jag hoppas det vara bara någon sk8 spottis som hookade med er temporärt annars
kommer ni få leva hårt liv om ni försätter umgås med han

4
Jag fattar fortfarande inte varför det inte grep er och ljög i rapporten :)

Ne de kommer inte bli något förhör men de lokala väktarna kommer hålla ögonen på er och sprida vidare informationen till sina kollegor och så men polisen kommer inte bry sig så mycket tills väktarna tar er så förhör blire inte.  
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 14:23
Gola ner killen som gjorde det om ingenting annat fungerar. Du ska inte behöva ta skit för något som en annan person gjort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 14:30
viste inte att väktare hade rätt att visitera personer eller persontillbehör , det har dom inte , om dom inte frågar och du godkänner det, annars får dem tillkalla på polis.
från en liten pojke , till svergies största.

2006-09-21 14:31
Jag är gud;O!
CLEANR QUEENR DONT EXIST!!!!!!!*

2006-09-21 14:50
casual1 P0

jo det har dom, säkerhetsvisitation som det kallas, för att skydda sig själva från knivar osv.
WHaT eVa! DaAh!

2006-09-21 16:42
Civish P18: Tackar! Nu gjorde du mig lugn.. Hehe, första gången jag träffade killen och jag tror jag kommer hålla mig ifrån honom ett tag nu ;)

Peace!

2006-09-21 18:49
SaXoR P16

glöm inte finns bra väktare där ute också. som inte jobbar i gråzoonen,

2006-09-21 19:42
peace!=)
CLEANR QUEENR DONT EXIST!!!!!!!*

2006-09-21 19:53
Jonth: Okej bra! =) Är ganska lugn nu :P

2006-09-21 20:00

dom har inte d minsta rättiheter å kolla igenom hans väska å så men så länge dom inte har konkreta bevis asså typ foto på när han tagade å inte hittade pennan eller nåt så e d lungt

Ingen mera rosa banner

2006-09-21 22:50

BUMBLE P13..
dom lär inte göra en säkerhetsvisitation isåfall om dem misstänker skadegörelse, då begår dem ett tjänstefel.
sen har alla väktare oftast samma rättighet som vilken människa som hellst,rätt till försvar ,rätt till att stoppa bort , med den våld som det kräver.
ingen människa ,oavset jobb . FÖRUTOM poliser som får visitera vilken kotte på stan som hellst , när dem misstänker brott.
väktaren ska hålla dej på brottsplatsen tills poisen kommer.

från en liten pojke , till svergies största.

2006-09-21 22:54
Sätt en kickflip to bluntslide och sen en christ air backflip och glider iväg så blir det lugna puckar.
Whores from the underground

2006-09-21 22:57
fan va kul o se när dom som sitter och spelar tuffa här på whoa sedan kommer med sånna här trådar och nojjar upp sig för ingenting, och visar sig vara riktiga wusses... fast det hade man ju förstås redan räknat ut.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-09-22 07:38
casual1 P0

så klart dom inte får, men dom gör det ändå och rättfärdigar det då som en säkerhetsvisitation.
WHaT eVa! DaAh!