stockholm - köpenhamn?
tja tänkte bara höra en liten sak. var i köpenhamn i lör men några polare, innan vi skulle in på tivoli så satt vi oss på ett ställe med bra sikt utöver köpenhamns hunvidstation för att ta några öl, och såg 6 olika tåg som var picade, vara av 2 var bj. och det var bara ena sida av tågen som syntes. när jag var i stockholm var jag där en vecka och kollade en del efter piceses och såg inte ett ända tåg målat. nu till själva frågan körs det så jävla mycket mer i köpenhamn? eller är det bara sämre på att buffa eller så? eller hade jag bara en sånn otur när jag var i sthlm? piz
jaooooooooooooooooo
sant...i sverige är vi mkt mindre toleranta mot graffitin...
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
har hört att det kan dröja flera veckor innan vissa s-tåg körs till buffen...kan mycket väl stämma, såg massa godsaker när jag var nere förra året. men jag vet inte, så egentligen borde jag hålla käften stängd.
Moderator
2006-09-04 20:07
hoppetossa I vilken bok har du läst det?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Squirtle F12 ...
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
va fan snackar ni om att det buffas? de e mkt mer som händer i danmark
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
kan också tänka mig att det är mer i köpenhamn är stockholm
jaooooooooooooooooo
NEJ NEJ ni har helt fel! Köpenhamn e dött jämfört med sthlm, D målas mkt mer i Sthlm! DEt sitter bara aslänge i Köpenhamn dem buffar inget där. går man där ser man taggar från 96 typ.. skulle man inte i sthlm ha buffats sen 1996 på en gata så skulle d vara helt täckt med lager av taggar! D målas mer tåg i sthlm bara dem körs till buffen direkt! skulle d få vara kvar de målade tågen i sthlm under kanske 1.5 månad så skulle d vara ännu mkt mer än vad man ser i Köpenhamn! Stockholm har ännu mkt. mer levande graffitikultur! Man blir bara lurade av buffen! det e kännt i köpenhman att man inte är nöjd med den nuvarande graffitiklimatet.. dem har typ inga tidningar, inget organiserat om man jämför med Sverige..
Potatis, potatis, polis gris
Sen finns det en större elit av målare i köpenhamn enligt mig. Men en av de större anledningarna förutom att det buffas mindre är att det ligger närmare tyskland och andra stora graffitinationer.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
vadå ligger närmre stora nationer? större elit av målare? dem har sin började 84-86 generation, sen efetr d e typ dött... Sthlm har en jätteklump av målare som startade runt 1998-2003 som e enorm av målare födda början av 80-talet! Köpenhamn har en aktivare oldschoolgeneration men dem målar ändå jävligt lite... Sthlm har en galen generation av yngre o aktivare målare! ingen tvekan om att sthlm har en mer levande graffkultur än köpenhamn. Finns knappt nån utveckling där. Bates o gubbarna ser till att alla toysen börjar med en gammal sorts wildstyle som dem ändå inte kan behärksa därför ser d ut som skit oftast.. Kegr stod för nya enklare influenser och röver typerna kollar mkt. åt sverige... Man kan inte leva hur länge som helst på Moa och Bates typerna.. säg en målare i samma generation som typ famecrew lr typ dirte,hotel etc etc i Köpenhamn.. d finns fan knappt! Typ soten e den enda stora.. oki visst finns d fler men fanimej inte ens i närheten av sthlm! Skulle buffen ta semester i STHLM så skulle d vida överstiga Köpenhamn... tro mig! Finns ingen som vart så mkt påatt jämföra dessa städer under så många år o resor.. Ett specialintresse jag haft! :-)
vad jiddrar du om zlatan?
yoo
Jag va i köpenhamn i sommras feta insidor i alla tåg !!! slänggungan på tivolit rockade rett !
D målas bra mkt mindre i köpenhamn helt enkelt! NI som kanske e där 1-2 under varje sommar får ingen överblick! Jag e Köpenhamn runt 25/år då d ingår i mitt jobb och har lärt känna f-connectionkillarna som har stenkoll på scenen och alla målare i köpenhamn håller med om att den e typ död! d körs lite fame, klottras på s-togen! Hillerödskommun/Fredriksbergskommun och Köpenhamnkommun e asnöjda! Polisen har ett nytt system att hålla koll på dem sen i FEbruari! detta e försts inget ni har en aning om så det e förstås därför ni har fel när ni hävdar att köpenhamn målas mer än sthlm för tillfället! Ni har heller ingen aning om hur generationenerna har sett ut 86, så vi e på en helt annan nivå, jag e lessen! lycka till väl mött!
"Ingen snackar mer skit än dig, zlatan jag sa zlatan!"
Därför dom orkar inte engagera sig längre, dom har haft en "vanlig" update detta år?
haha jag har vart i köpenhamn många gånger.. hahah va tamt d låter för en som bor där stora delar av året, varje år;-) ahahah kul att du kunde nämna 5 olika toynamn! dessutom d, dem har knappt nå kända målare utöver 80-taslgenerationen!:-) "varför har inte då capital lika många bilder som time2bomb ifall d målas mer i sthlm??" haha d var d vekaste jag hört som argument, d gör oxå att jag lite tappar i respekt o verkligen ifrågasätter ditt kunnande! Känns inte lika kul om du inte någorlunda kan möta upp på samma nivå.. du nämner kegr som jag osckå gjorde! Vet du hur många som bor i Köpenhamn? det ligger för tillfället 1.3 miljoner (500000 i den administartiva och kommersiellainnerstan) (i sthlm bor d 1.6 milj.)o Kegr det en sjukt skön person som bombar asmkt! Men att använda en person som exempel på påståendet att d inte finns tillräcklig uppslutning efter 80-talisterna är nuts! dessutom började kegr under taggn feys för snart 15 år sen men d har du naturligtvis ingen aning om! jag skiter i om jag låter besserwisser... Folk som svarar för svarandets skull o utan fakta kan man vara det mot! Sen kan jag tänka mig att småminianarkistbrudar som babylon blir kränkta av manliga härskarstil må så vara,kunskap ska alltid segra! Hare ska på semster nu(till köpenhamn;-)! när jag kommer tbax finns nog inte tråden!:-) bra kämpat!
köpenhamn brinner, så enkelt är det.
zlatan det dig der er toy...er selv fra cph og ved godt hva der sker du må være helt fuckt up..SNUS?
svc har pluggat heslingörslinjen.
ZLATAN THE KING... de er bare sløve om at buffe her fordi der så mange der maler i buffen... og den ene buff er gået i stykker...
i danmark får tågen köra upp till 2 veckor innan " Klottret " buffas bort,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2006-09-06 16:51
zlatan P26 Det var inte mycket du hade koll på, jag har varit iprincip 5 ggr i veckan i KBH under 3 år. Det är knappast så att WC rullar i flera timmar och visst buffas det. Samtidigt som jag ser flera nya panels varje dag. Och skulle MOA var ett dött crew? Tillåt mig att skratta. time2bomb.dk säger allt.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
yes time2bomb siger alt...
de bor väloxå en sisådär 10 ggrmer folk där oxå... sene danskarna som skåningarna,,,de e därför saker görsmed mer "lugn o ro". så me tanke på att de bor så mycket fler folk, fler writers så borde väl onekligen d köras aningen mer oxå... rent lagmässigt är danskarna hårdare mot klotter än i sverige...
jag kan hela dig , bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....
eyyroger, jag tycker du ska kolla dina fakta lite närmre... köpenhamn e dubbelt så stort. köpenhamn har 1,4 miljoner invånare med förorterna räknat. stockholm hade 2004 ca 740 000 invånare... för att "ha varit där mycket" så ser du inte stan som jag göriaf... de e en helt annan puls o folk beter sig jävligt olikt fr sthlm. tro mig, jag har bott där .
måske de äer föer de brenner di bonghu man??? hahaa
de bor fan inte 1,6 miljoner i sthlm..
Köpenhamn är Danmarks största stad med mer än 2 miljoner invånare, cirka 40% av Danmarks befolkning. Administrativt utgör inre Köpenhamn ett eget amt som i sin tur är uppdelat i kommuner. Själva Köpenhamns kommun utgör endast de centrala delarna av själva innerstaden. Stockholms stads folkmängd uppgick till 765 044 per 2004-12-31. Av dessa var 370 482 män och 394 562 kvinnor. I innerstaden bodde 285 826 personer, i Söderort 280 679 och i Västerort 198 539. Invånarnas genomsnittliga ålder var 39.8 år (38.1 för män, 41.4 för kvinnor). 40,5% av befolkningen är mellan 20-44 år. Den till folkmängden största församlingen är Spånga församling (49 979 personer), följt av Hägerstens församling (49 075 personer) och Farsta församling (45 6771 personer). rättar min fakta lite...
killedbynature P60 men då räknar du ju inte med norrort
fuck norrort, fakta mannen, faktaaaaaaaaaaaaaaaa!
vet att HereComesTheSun P31 har koll på läget så har fått svar på min fråga iallafall
jaooooooooooooooooo
vad fan gjorde alla ni innan whoa fanns??
vart fan tog den stora dansken zlatan:jagvetochkanallt vägen?
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
Soi: fuck då var men avslöjad :P Björnsskifs: typ samma som nu själv?
jaooooooooooooooooo