I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Illustratör till skivomslag?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-08-28 14:29

Illustratör till skivomslag?

Hej!
Mitt band är i behöv av en illustratör som inte tar allt för mkt betalt för att rita ett CD omslag.. Vi vet exakt hur vi vill ha det men behöver nån med skills nog att utföra jobbet..

Up for the job? skicka lite bilder på saker du gjort så kan vi kanske komma fram till något!

Bilder kan skickas antingen i privatmeddelande elelr visa msn;

[email protected]

Haree!

'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2006-08-28 14:32
ett tips kan vara att skriva vilken summa dte kan röra sig om i betalning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-28 14:35
Jadu.. är så grymt dålig när det kommer till sånt där, vet inte riktigt hur mkt man betalar en illustratör, vill ju inte ge överpris eller säga ett underpris liksom, kanske bättre om personen i fråga kan bedöma hur mkt personen vill ha för jobbet när de vet hur det ska vara.. så kan man komma fram till något då :)
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2006-08-28 14:36
tänkte mer vad ni kan tänka er att ge, så ni inte får fjorton stycken som alla vill ha det dubbla..förenkla sattsejja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-28 14:39
ah okay! hmm, men runt en tusenlapp kanske eller nått..

2006-08-28 14:41
snåla smålänning

2006-08-28 14:54
ska det vara gjort i datorn tex photoshop eller för hand?

2006-08-28 14:58
Beror helt på vart personen känner sig säkrast..
Kan ge en länk till en sida som har liknande karaktärer som vi är ute efter..

TKO Records
(går man in på websidan så ser man en del tecknat.)

2006-08-28 15:17
Skivan kommer att tryckas i kanske 100-200 exemplar, den kommer att säljas för ungeför 80:- och den kommer att säljas genom våran hemsida och kanske några lokala skivbutiker.. vi vet inte riktigt ännu..

Omslaget kommer att föreställa en ökenväg med en spökstad vid horisonten, en vägskylt med titeln på albumet vilket är "City Of Nowhere".. På vägen kommer vi i bandet sitta på varsin "lowrider" cykel med ryggarna mot den som tittar på omslaget..

För att enkla till det lite för den som åtar sig jobbet så kommer vi ta lite foton som illustratören kan gå efter så det gäller våran position på omslaget.. Jag antar att vi ska ha hela omslaget ritat med booklet och sånt, och då kommer vi själklart betal extra till illustratören..

2006-08-28 17:43
"City of Nowhere "

du kanske borde skriva det i två ord... kan bli missförstånd (Now here eller No Where)

Vilken slags grafik föredras?

2006-08-28 17:57
holla på mig ang billig cd press
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-28 18:25
Dopeman P26
Men det heter Nowhere

..som sagt, jag är inte alls bra på hur det ser ut, lättast är nog om ni skickar lite av erat material så kan man kanske jämföra på någe vis..

2006-08-28 18:31
inspector
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-08-28 20:39
Upp!

2006-08-28 20:46
Va menas me febril?
1000 kr tycker jag inte låter så snålt för o göra en skiss? speciellt inte om man har intresset att skissa och e duktig.
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-08-28 20:56
Vadå? med mitt användarnamn? :D

2006-08-29 12:26
Upp!

2006-08-29 13:45
jag skulle nog kunna hjälpa dig :) www.emilrydberg.se jag illustrerar mycket och innehar snart f skattesedel om ni vill ta det via den vägen eller svart , vilket som. har redan bilden i huvudet hur ni har tänkt er. kanske kan sätta mig och skissa upp något om ni tycker att det låter intressant.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-08-29 14:45
emil, du kan inte vara allvarlig...
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.

2006-08-29 14:52
redigera?
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-08-29 22:07
redigera: Varför kan han inte vara allvarlig? =S

2006-08-30 07:59
Febril P21

eftersom jag pm/mailat dig och tipsat om en kollega som just illustrerat en debutskiva på bolag, så vore det ganska proffsigt att åtminstone svara nej tack eller något i den stilen.

whoa alltså.