I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-06-07 20:56

securitas

vad får dom göra igentligen det är la mkt värre att bli jagad av polisen eller ? fan berätta lite roliga historier när dom har sprungit efter er heheh
själv sprang jag i en halv meter snö i typ 2 timmar i skogen heheh det va segt som fan

the ORGs

2006-06-07 20:58
De får bara hålla kvar dig tills polisen kommer..
Pustone yaao

2006-06-07 20:58
sprang / gick 11 kilometer i sthlms förorter i vintras... mycket snö segt å jobbigt... snut / väktare efter oss...
Sätet bredvid dej är avsett att ställa kassar eller väskor på och sätet på din motsatta sida är avsett för dina fötter. OBS! Ta inte av dig skorna!

2006-06-07 23:17
Ordningsvakter har befogenhet att avvisa eller avlägsna en person som genom ”sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna”. Om det inte är tillräckligt får ordningsvakten tillfälligt omhänderta personen. Ordningsvakten får använda våld om uppgiften inte kan lösas på annat sätt. Under vissa förutsättningar får batong, handfängsel, tjänstehund och i yttersta fall skjutvapen användas.

Så en väktar får alltså skjuta om så skulle behövas?
Dock har dom ju inga guns!

Promotor

2006-06-07 23:24
DidLd

Deras pistoler är uppkörda i röven så att ingen ska kunna känna av den om vakten muddras av snuten...

Väktare får även öppna dina fickor/väskor men INTE röra om i den..

yo!

2006-06-07 23:25
Jasså du!

2006-06-08 01:21
vad spelar d för roll va dom FÅR göra?. en egendomsvakt brukar väl göra som han känner för att uppnå sina mål!! eller?? har jag fel..
snart i en layup NÄRA dig

2006-06-08 07:16
DidLd: nej väktare får inte bära skjutvapen, det står ju ordningsvakter i det du klippte in. De måste dessutom ha skyddsvaktsutbildning, och då kan dom knalla runt med en gun med all rätt. Dock är det bara skyddsobjekt som skyddas av just skyddsvakter.
för sent

2006-06-08 11:34
jag tror att både polisen och väktarna skiter i om dom FÅR hålla kvar er eller inte...

2006-06-08 11:37
Partone, Alla som vill får hålla fastr dej om du gjort nått olagligt.
Invandrar tjejer samlar luft i kinderna för att sedan säga: - aBoo

2006-06-08 11:41
Eller så skiter man i att torska?
AOTP - PHARAOHS!

2006-06-08 20:20
FUCK SMUTSFLÄCK ..

de där lärde du dig för nån dag sen !
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2006-06-08 20:22
jag jobbar som väktare och jag får hålla kvar graffiti klottrare när dom har gjort något som är fel.. jag gillar att ta fast dom för att sedan ringa polisen som kommer å hämtar dom!

2006-06-08 20:23
okej HOKKE då hatar jag dig
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2006-06-08 21:51
Hokke...... Winny.... förmodligen . LOL

2006-06-08 22:33
jag å min kompis skulle måla en linje vägg på gröna då en väktar bil tjuter in i närheten målningen blev inte klar men vi fick springa längst spåret och sen hoppade vi över in i skogen gömde oss i vette fan sopor av nått slag vi kom viserligen undan men faan va det stank uchskjd om oss inte kul
\,,/_(>_<)_\,,/ ... e töff kan slosh... \,,/_(>_<)_\,,/

2006-06-08 22:36
winny, securitas. Vilka jobbar du själv åt?

2006-06-08 22:39
e det en snut tro?
\,,/_(>_<)_\,,/ ... e töff kan slosh... \,,/_(>_<)_\,,/

2006-06-08 23:11
En vakt från securitas får inte göra mer än vad en vanlig medborgare kan göra. Du själv kan också hålla kvar en person till det att polisen kommer. Dom har inte heller någon rätt att söka igenom dina tillhörigheter eller väskor och dyl, enbart om det finns misstanke om brott. SÅ, om en vakt säger till dig att han vill söka igenom din väska så frågar du om du är misstänkt för något. Säger han nej så säger du nej. Säger han ja så måste han förklara vad det är för brott och hur han kopplar det till dig. Ni ska veta att om inte vakten följer lagen så kan ni ringa polisen. Om sedan polisen vill gå igenom era prylar och hittar kannor, caps, handskar.. vad vet jag, så blir du förmodligen gripen för förberedelse till skadegörelse/brott. Vilket oftast inte alls kan bevisas.

Kanske blev lite överflödigt, men men. :)
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2006-06-08 23:31
ok en securitas vakt och en vanlig medborgare har samma rättigheter att hålla kvar en men om man slår en securitas vakt blir det nog våld mot känsteman men det blir det inte med en vanlig medborgare elle ?
the ORGs

2006-06-08 23:34
Finns något som heter "civilt ingripande".
En vanlig person/medborgare får ta fast dig och hålla kvar dig till
konstapel blå kommer.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?

2006-06-08 23:59
kära vickevire... om du slår en vakt så blir d våld mot tjänsteman samt att du förmodligen kommer få smaka stål om d vill sig riktigt illa :) = dum id'e. d e bara att köpa läget! ibland vinner man, ibland torskar man. dumt att börja slåss om saken...

2006-06-09 00:21
Winny och Hokke.

Vilka sickna töntar, säkert en jobbig jävel som trycker framför datorn hela dagen. Inget liv dvs.

Då vill jag veta "Winny" vilket distrikt du jobbar i och gruppnummer, så söker jag upp det.
AOTP - PHARAOHS!

2006-06-09 12:14
securitasväktare misslyckade poliser som är för våldsamma. sjukt läskigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-09 13:39
hhaha rätt kul dom e dåliga =)
the ORGs

2006-06-10 00:06
Kan ju säga att det kan vara ganska svårt för någon att hålla kvar dig. Om personen i fråga inte använder sig av våld. Vilken en ordningsvakt iof gör. Annars kallas det olaga frihetsberövande. Och det får man använda nästan hur mycket våld som helst för att ta sig ur. I försvarsyfte. Så rent juridiskt sätt har man ganska mycket lag på sin sida. Sen funkar väl det kanske inte i praktiken eftersom väktare har en förmåga att använda batongen utan att man ens är våldsam själv.
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2006-06-10 00:06
mowhaha. läste på ett community för väcktare där en nissa sade " har ni någonsin tänkt på hur vi blri kallade misslyckade poliser? jag anser att poliserna är misslyckade väcktare, eftersom vi behöver inte vifta med en pistol för att få respekt"
större är bättre