I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ang. New york´s graffscen

Vår Hiphop - Graffiti

2006-06-03 18:47

Ang. New york´s graffscen

Tja undrar lite om ni vet hur det är i new yorks graffscen, alltså om det är mkt målande på tuben osv?
Nån som nyligen varit i nyc kan ju dela med sej lite om hur det ser ut där!

Ush skulle vilja dit å måla, vilken dröm! :)

Peace.

Live Hard, Die Young

2006-06-03 19:26
Inte mycket på tuben, med tanke på säkerheten, o anti-klotter grupperna.

Snarare inner city bombing som gäller

2006-06-03 21:20
state your name-filmen ger väl en någorlunda bra översikt på vad som händer.. har väl dykt upp en uppföljare på den också.

2006-06-03 21:32
DAS > aa har hört att det är mkt väktare och antigraffitigrupper där å så men är det ingen scen på tuben då alltså?

devasomfan > höhö vill se dej måla station där jag!

PNKS > tack för tipset mannen =)

Live Hard, Die Young

2006-06-04 00:10
rekommenderar verkligen state your name, grymt bra material, alla intervjuer med de stora grabbarna och musiken är ju passande den med!
"den där crew han e fett stor han kör med alla"

2006-06-04 00:11
finns la en del klassiska fames
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-04 00:15
State your name är grym. Se den om ni inte sett den.

2006-06-04 02:00
Aa det ska jag verkligen göra! ;D

Live Hard, Die Young

2006-06-04 02:01
Men äre ingen som har varit över å målat eller skulle vilja? fatta vad tungt :))
Live Hard, Die Young

2006-06-04 05:50
wufc var ju typ där på någon resa någon gång så träffade dom några stora mnålare därifrån så körde dom ett backjumpo tillsammans

(vet absolut inte om detta är sant de e en polare oms snackar om det hela tidenn...)

annars så trorjag att ryktena kan stämma rätt bra, det finns ju en jävla massa vandalsquad antigraff grupper och sånt där tjafs men annars så ere väl bara skaffa kontakter och sno ettt flygplan och nödlanda på yarden :D:D
"this glas must be like plastic or something"

2006-06-04 09:28
Jag va där för 1 år sen och såg inget på tuben,inte ens en tag.Va mycket streetart som va schysst

2006-06-04 10:00
Men det är sjukt mycket pieces längs linjen i slumområderna, aldrig sätt så många pieces i ett vanligt bostadsområde som när jag åkte förbi Harlem i Chicago i 12 års åldern, men minnet kanske sviker.
Rastaman vibrations, yeah!

2006-06-04 10:32
va de Cia eller Y2k eller nån somv adär också?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-04 13:04
Okej verkar vara ganska svårt att lira tuben då med andra ord =/
Live Hard, Die Young

2006-06-04 13:05
fame har målat tuben där
Invandrar tjejer samlar luft i kinderna för att sedan säga: - aBoo

2006-06-04 13:12
kolla på cope2- kings destroy... där förklarar dom om tågmålandet och historien om tågmålandet o varför o hur det tog slut.. så visar dom säkerheten...och att när det vart så hög säkerthet på tågen o så så flyttades graffitin ut på gatan o gatorna vart överfulla med klotter..:)
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-06-04 13:16
jag tror att det är svårt att få en överblick över scenen där genom whoa. ja föreslår att du scoopar själv där. så vitt jag har hört så går det att måla tåg där. grejen är den att dom målare som bor där inte kör så mkt tåg då endast ett par panels gör dom till vandalsquadens hetaste mål. därför förekommer det att målaren själv målar över sin egen piece med chrome efter att ha fotat den just för att slippa få det hett om öronen.
WHaT eVa! DaAh!

2006-06-04 16:00
Shells > det verkar vara en bra film, ska kolla upp det, tack för tipset!

bumble > Mm har alltid vilja åka dit, ska försöka ta mig ner dit någon gång i framtiden har jag tänkt.

bombare_på_rymmen > öhh okej? om det är din åsikt så.

Frågan är bara när detta händer i Sverige, alltså att det kommer bli mkt tuffare och svårare att måla tåg som det är i nyc?

Live Hard, Die Young

2006-06-04 16:40
kanske då sthlm har 10 miljoner invånare... knappast tidigare
graffiti cant be stoppt, it will be here to stay!

2006-06-04 17:20
va det inte ett kort som va uppe här för ett jävla tag sen med någon VIM panel, och det va även uppe en länk till nått graff forum i usa och dom va helt tillsig

om jag inte minns fel.......

2006-06-04 17:48
mycke etch i tuben
Street savvy

2006-06-04 17:53
erorone P18: Y2k var där och härjade
Rastaman vibrations, yeah!

2006-06-04 19:08
Kos116: Läste nyligen att de satt/håller på att sätta in etchsäkra fönster i NYC's tunnelbana.
Det verkar målas en del lastbilar däröver (En trend som verkar smyga sig in i Sthlm också) sen tågen blev klottersäkra.
Men, som någon sa så är nog whoa.nu inte rätt ställe att få ett korrekt och överskådligt intryck av scenen där borta.

2006-06-04 19:15
Vim har ju målat där... men har ingen länken till marvel målningen på en tub som alla amerikaner ba sa woow åt den

2006-06-04 20:17
nos4a2 > Aha ok. Ne det vet jag att det inte är men ville bara kolla om nån som nyss varit där kan berätta hur det ser ut och så men har iaf fått reda på att det inte är nått målande på tuben osv.

Ingen som vet någon riktigt tung nyc graffsida? :)

Live Hard, Die Young

2006-06-05 00:43
3.5or är bästa graffiti körket!
"this glas must be like plastic or something"
Graffare

2006-06-05 15:11
Har MARVEL från NER målat tuben?????
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2006-06-06 00:48
Zykel_B > hoppas verkligen inte att det blir moderaterna då :P

Nattugglan > Ingen aning. Skulle ha varit tungt som fan om han hade gjort det!

Men som sagt, ingen som vet en rikigt nice new york graffsida?

Live Hard, Die Young

2006-06-06 00:59
Ingen annan? :P
Live Hard, Die Young

2006-06-06 01:06
hnr har målat där också.

2008-04-21 16:21
någon som vet hur den lagliga delen ligger till?
All bitches on the line

2008-04-21 16:27
tidsmaskinen is here

2008-04-21 17:20
men pajjas orka dra upp en 2 år gammal tråd

2008-04-22 14:00
Bättre och dra upp en gammal tråd än att skapa en ny, clown.

2008-04-22 14:58
Finns ett fame i Brooklyn, ganska lätt o ta tuben dit, 5 Pointz heter det.
En gammal textilindustri som agerar fame, kika upp adressen på Google, sen kör du satellitbilder över området så får du en uppfattning om hur stort det är.

Sen ska det finnas ett fame en bit upp på Manhattan, vid Queens typ. Hell's Kitchen.
Väldigt ont om rullande panels och dylikt i New York ja, tyvärr.
Dom började redan ta krafttag mot det under Style Wars-perioden ju. Feta inhägnade yards med dubbla stängsel, mördar taggtråd och vakthundar. Fråga Kotch!;)

Man något som är väldigt populärt är som sagt roof-tops.
Som tidigare whoait sa så ser man sjukt mycket när man åker tuben, får nästan ont i nacken av det! Även i China Town och Little Italy är det grymt mycket roof-tops, plus längs med alla "fire escapes" längs med husväggarna.

Något som är ganska brett är street art i alla dess former.
Allt från led till posters och mallar samt stickers.
Vill du vara lite turistig kan du gå till Pier 17 på östra sidan och få en egenmålad graff-trucker-keps av någon tomte med air brush där!

MTA Crew: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=214517894

Knucklehead Kids: http://www.knuckleheadkidsnyc.com/knucklehead_kids/100_rich_style.html

New York: http://graffiti.org/index/usa.html

Over and out...
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2008-04-22 22:29
spåret: tack tack för informationen, har spanat in 5 pointz stället tidigare.. läst lite om det osv. Men på en bild där står det att man ska kontakta en snubbe för att få måla, jag skickade ett mail men fick inget svar.. eller kan jag bara dra dit och lira lite?
annars får jag väl bara lägga en rooftop helt enkelt. Blir iallafall kul
All bitches on the line

2008-04-23 08:57
Att man måste fråga först har jag aldrig hört något om. Då det mereller mindre hela tiden är folk och målar där så kan du ju höra dig för innan du sätter igång.
Graffare

2008-04-23 09:49
Jag tror att hype:n om att det är så knas att måla i NYC är nog överdriven. 
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-04-23 15:27
Inte direkt, och som någon sa tidigare; enstaka paneler gör dig till favorit hos Wandal Squad. Mycket beror på att NYC har satsat (och gör fortfarande) enorma summor pengar på att bli kvitt klotterproblemet, vilket i sin tur gör att myndigheterna har otrolig press på sig att sätta dit folk som målar tågen.

NYC Wandal Squad utlyser med jämna mellanrum också 'Cash Rewards', vilket innebär att man kan hämta lite pengar mot tips som leder till att någon åker fast. Har hört uppgifter om $50-500. Detta låter helt sinnes och är ingenting jag alls är säker på.

G L H F!

2008-04-23 18:00
bra då vet jag, tack för tippsen!
All bitches on the line

2008-04-23 18:27
Jag var där för en vecka sedan, i smeten i manhattan. där va inte mycket graffiti kvar, en del tags men inte så mycket som man förväntat sig, eller ja, "inbillat sig". men ute i brooklyn och queens var det mycket mer, sköna flopps och tags överallt.  vi var iväg över för att se Pink's utställning i queens typ, men så var den stängd just den dagen. Men jag var inte ledsen för det, fick ju se sjukt mycket där ute. bland annat en riktigt grym gille som skriver SAVAGER, sjuka tags...   alla tags där är sjukt utvecklade och det är liksom så mkt mer tags och tagstilar där... kan inte jämföras med sverige !
yo hiphop r'n'b

2008-04-25 21:54
såg faktist ett filmklipp på Nyc tubben då Moas crewet från danmark hade kört riktigt snygga saker.

här har ni det! peace!

2008-04-26 11:32
Var i Manhattan i sommras, såg inte mycket. Några strö tags här och var, en och annan t-up..
Som nämt tidigare fanns det en del roof tops.

Fast dom är lite smartare i staterna, iallafall på vissa ställen. Istället för att buffa en vanlig grå vägg så målar dom bara över med roller. Kul när man åkte längst bilvägen och ser en massa gråa fläckar haha.

2008-04-26 14:44
Den YouTube-rullen innehåll riktigt brutala grejer!
Är detta från någon film?
Känner inte igen det nämligen...