Surfa?
Blev nyss tagen av CSG för att ha surfat. Är det olagligt att surfa. Isåfall under vilken parafgraf? Vad menas med att man har blivit tagen för 13 30 90? Ni som vet vad ni snackar om kan svara. Ni andra kan låta bli!
Burning Love
spårbeträde kanske? för man måste ju nästan beträda spåret när man surfar,lr?
Som fisken i vattnet
Förut var det inte olagligt om du hade ett busskort, för då färdades du bara med tåget och så länge du hade kort så fanns det ingen lag på hur du skulle åka med tåget. men jag tror dom har infört en lag för surfing nu pga att det varit många dödsfall... DIMHE R.I.P
Tipstelefon: 08-702 00 90
undra om det är samma med godståg, om man skulle vilja leka luffare
SMÅLAND!
13 syftar på paragraf 13 i polislagen, populärt benämnd pl13.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"13 § Om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme. Detsamma gäller om en sådan åtgärd behövs för att en straffbelagd handling skall kunna avvärjas. Är en åtgärd som avses i första stycket otillräcklig för att det avsedda resultatet skall uppnås, får personen tillfälligt omhändertas."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Herr_Berg haha skulle va kul o veta.. jag och en vän ska nämligen hoppa på ett sånt och se vart vi hamnar i sverige.. hmm undrar om det går att slå upp tält på den bara..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Måste vara jävligt kallt att surfa nu?
Brutal fucking murder!
nice jag har surfat på gods och känner folk som har gjort det jag hoppade på i nyk och hammnade i hallsberg haha
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$
Surfa ICtåg kan vara rätt kallt, ställa sig i "dragspelen" och hålla i handtagen på sidorna.
usch80 P-1 haha gäller väl bara sen att man har fickpengar så man inte hamnar för långt bort man vill ju itne gärna gå hem annars kan man ju alltid försöka hoppa på ett nytt gods men vemfan vet vart det hamnar sen isf hehe..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Om inte annat är det bara att uppsöka närmaste lastbilsterminal, går runt och fråga vart alla ska och tigga skjuts med de som ska åt rätt håll.
Någon som har surfat längst bak på ICtåg? borde nästan funka om man har starka armar och håller i sig stadigt på sidorna.
Whiskey & Cola !.
tror inte det finns nån lag som säger att man inte får åka bakpå tåget. Förutsett att personerna har färdbevis och inte beträder spåret, dvs..
fuck all you haters!
Bengen å Väktarsvinen har inte samma koder men misstänker att 13"förargelse/ofredande" kan stämma fråga mig inte varför...
413
bedrägligt beteende kanske. jobbigt o torska för det iaf =)
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
kul o surfa. :/ lika bra o skita i de :S
ôWho0sA
mer adrenalin i att surfa i en att måla
413
klantig å torpa för de
hon gör sej av med alla som stammar ja inget kan slå svenska 2
vartnånstans vart du gripen då?
hahahe hej
koppel åkning kallas det
Kekke och Raimo la i tredje växeln och stack! db db db db
kommer ihåg när vi surfa vid 2003 och CSG kom och sa åt oss precis när dom va nya. dom sa att vi inte skulle göra det ,mer gjorde dom inte. tror inte det är olagligt , hörde också från en tåg förare att de va en "sker på egen risk sak" för de står ju åk ej på fotsteget!
Haha! Men om det är ***/inbrott så är det ju fel.. om det är så som nån sa längre upp i tråden att det är som att beträda spåren så får inte CSG gripa en. Dem får bara avvisa en från platsen...
http://www.myspace.com/recodprod
men klart som --- att det är olagligt... Dum fråga
HydrantGame
hur blev ni gripna då ? om man ser en filur i rutan o så hoppar man av så fort tillfället ges
nångon av er som testat att surfa buss?? det e skiiiiit kul:D
nä, men ja brukar surfa flygplan. Det sker också på egen risk. Arlanda-Oslo, fresh Air class på vänstra vingen
jag har surfat buss! de e ju bara att öppna baklukkan o stå där..
UFFLINE, TUFFLINE UPPGIVARSAMHÄLLE
-civilgraffare- P4: Varför måste det vara olagligt? Man gör ju det på egen risk.
haha om du blir tagen för ngt så säger polisen till dig vad du är misstänkt för när dom har förhör på dig på plats...
själv surfade man bakom glassbilen när man va knodd, äkta!
jaman.
nej d e tvärbanan surfning som gäller
Jag har surfat barnvagn!
Brutal fucking murder!
Amar1 tvärbanan och saltsjöbanan går
blade-nissarna brukar lifta tvärbanan =)
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
yazer P15 jag vet jag har gjort det på båda bre
jag har surfat backsäte liggandes i din mammas bil med henne
hon gör sej av med alla som stammar ja inget kan slå svenska 2
Sleinone P0 nä, men ja brukar surfa flygplan. Det sker också på egen risk. Arlanda-Oslo, fresh Air class på vänstra vingen Det var ju nån jäkel från typ långtbortistan som gömde sig i landnings stället... frös ju ihjäl men...
413
altså, hur fan lyckas du torska för å surfa? stod du på taket eller? antagligen inte om det var pendel, men iaf. klantigt värre. du går ju in mella vangnarna när nissen gått in i sitt bås igen å inte har koll på saker.
större är bättre
de enda äkta är att surfa på spånkan annars kan det lika gärna va !!!
Jooser har kollen!
haschpuppie P13 Tror du att en konduktör säger "Oj här står du och trainsurfar, aja hoppas du inte dör bara det är ju på din egen risk.. snälla bevisa ditt iq på bättre sätt än det... peace
HydrantGame
jooser antagligen surfa han mellan vagnarna så satt csgarn i hytten?
gonzalad man kollar väl så att det inte sitter ngn nisse i hytten ?!
surfa på ngns cykel är soligast...."hoppa av horunge"
IA@M§!ST#E§©LUTI¤N
surfa o runka det e chill
CHILLNANI
hahah fulla och surfar smart kombo.. =D
men då får ni ju skylla er själva :P Igår när vi surfa fick vi lite knas, en tågförare, som stod på andra sidan perrongen såg när vi gick in mellan vangnarna, så han sprang efter när tåget börja rulla å försökte dra ner min polare :/
större är bättre