I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

eget företag?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-02-14 19:46

eget företag?

jag undrar bara vilka konsekvenser ett brottsregister i form av skadegörelse spelar för roll om man ska starta eget företag.
alltså EX. om jag skulle vilja starta en målerifirma kan gamla skadestånd och liknande sätta käppar i hjulet??

tack...

Min kuk är inte tillräckligt lång därför beter jag mig som jag gör.

2006-02-14 19:51
fridge F19: haha nääe men jag menar ex. om du ska jobba på dagis så kollar dom ju kanske upp om du är tidigare dömd pedofil, sexualbrott mm.

jag undrar mest för det finns väl en jävla massa invecklade regler och föreskrifter för egna företagare...

tack för svaret och så ska jag lära mej att klottra!!

2006-02-14 19:58
aaa ok soft o höra...

2006-02-14 20:05
haha skit i den gamla tråden jag har personligen ingen skuld i den...
du tror alltså inte att det kommer att vara några problem om med att starta ett eget företag om man har några gamla torskar i registret...det va bara det jag ville ha svar på...
tack...

2006-02-14 21:23
om du är en dömd hälare och sen ska du när du kommer ut från kåken helt plötsligt starta en affär...då kanske man inte får starta företag? men typ skadegörelse o sånt tror jag nog inte..
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-02-14 21:43
vad är en bråttsling, zero9?

2006-02-14 21:47
Det ska mycket till för att någon ska få näringsförbud. Det ska vara upprepad ekonomisk brottslighet.
Har du stora skulder pga. obetalda skadestånd mm. så kan det kanske bli svårt med lån och andra saker som kan behövas vid startandet av din egna verksamhet men i övrigt så är det nog inga problem...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-14 21:49
Man väljer väl själv om man vill starta eget, även om man är dömd för mord eller whatever? Du är ju din egen arbetsgivare och ingen kan knappast hindra dig att tjäna lagliga pengar...
WHADUP

2006-02-14 22:30
Problemen kan uppstå om du behöver låna och pga. ditt intresse, och dess konsekvenser, dragit på dig betalningsanmärkningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-14 22:32
Rent praktiskt kan det kanske bli lite jobbigt att låna pengar om man har det dåligt ekonomiskt ställt p g a t ex skadestånd.

Men rent juridiskt kan väl ingenting stoppa var man att göra vad han vill?

Rätta mig om jag har fel det är bara egna tankar..
WHADUP

2006-02-14 23:20
emeye: "Problemen kan uppstå om du behöver låna och pga. ditt intresse, och dess konsekvenser, dragit på dig betalningsanmärkningar."

Det du säger stämmer, men får man duktiga skadestånd så kan lätt hamna där. Då har man inte samma förutsättningar för att få låna.