I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lagligt i Edinburgh?

Vår Hiphop - Graffiti

2006-02-02 16:14

Lagligt i Edinburgh?

ngn som vet nån laglig vägg i Edinburgh ? ska dit på sportlovet å vore najs å ha ngt lagligt å dra där. me tanke på man hittar inte så bra där:)

Graffarna är samhällets hjältar:)

2006-02-02 19:58
edinburgh är en stad som är fruktansvärt död på graff. det finns ett ytterst fåtal tags och jag såg 5 målningar när jag var där, och då är det ändå av en storlek lite mindre än göteborg. men om du tänker dig området bakom bakom slottet, alltså du ska ha den stora parken i din rygg ,så finns det en del hippa urbana affärer som säljer graff-inspireade kläder och böcker.
vet inte om det var svartet på din fråga, men kanske en hjäp på vägen.
superman!

2006-02-03 07:49
okej. jo det hjälpte lite. så d inte bler helt dött ;D men dem ska ti london oxå. ;D så där finns ju :)

2006-02-03 13:10
ja, i london finns det ju en hel del graff. men om du ska upp till edingburgh så passa verkligen på att se naturen på någon dags utflykt, det är grymt vackert och sjukt mycket värt. jag vet inte hur det ser ut i skotland såhär års men när jag var där i augusti var det underbart med all ljung som hade slagit ut:)
superman!

2006-02-03 13:21
Ingoo_ P1
jo det finns lagligt i EDINBURGH vid the festivale theatre..men man måste fråga först..

Käsylone P60
edinburgh är en stad som är fruktansvärt död på graff. det finns ett ytterst fåtal tags och jag såg 5 målningar när jag var där
jag antar att du endast rörde dig i innerstaden,,vilken förståligt är tom på graff eftersom den är TV övervakad,,men så fort man kommer ut mot portobello,,leith m.m. kommer det ordenlitg med graff..

2006-02-03 13:26
Om du däremot vill köra olagligt men lungt,,så gå mot the medowbanks, när du ser sainsburys går in bakom det och hoppar över en 2m hög mur(järnvägen),följ järnvägen bort från staden så kommer det att dyka upp ett antal helt öde tunnlar, förutom när tågen kommer d.v.s ...

2006-02-03 15:50
tack jayzone :D

2006-02-03 16:10
som sagt..när jag var där så känndes det inte som om de hade en scen..såg ett fåtal målningar under min veckas vistelse där..
Säg Whalla!?

2006-02-03 20:56
Slisket P22
som jag sa tidigare,,så är det väldigt svårt att på en vecka se någon graff alls eftersom man brukar hålla sig inne i staden, och om du har uppmärksammat skyltarna som kommer när du går in i staden från alla håll så kanske du förstår varför,, "CCTV"

2006-02-04 13:50
ja . men var kan man handla burkar i london ngn som vet?

2006-02-04 15:42
jay, fan skottelandet is the shieet! Sjukt vackert land!

Måste få dela med mig av ett vackert minne bara=)

Minns att jag hittade en jätte fin liten bäck som gick genom golfbanelandskapet.
Så självklart passade jag på att ta mig ett dopp i sommarvärmen, svalt o skönt.
Då märker jag att nåt slemmigt smekande glider längs mitt bröst, o vad fan är det om inte en jävla fårhjärna!

Sen såg jag att flera av dom fina stenarna på botten var benrester av döda får. Tydligen slängde dom i massa slaktrester längre upp i bäcken berättade en gubbe för mig senare, fräääsh!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2006-02-04 16:03
Mi hermano es un bombo rosado y mi perro tienes cincuenta y dos ajos! Lika intressant som denna tråden va?

2006-02-04 18:07
aja det ryktas om att det finns en tag på en sten från sommaren 2003 uppe på en av de högsta bergen..
foto sökes!!
Säg Whalla!?