I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-06-30 11:58

Mallar?

Jag undrar vart alla street art mallar kommer ifrån om man gör dom själv eller om man får dom från nån sida på internet isånafall kan nån länka?.....

sug av mig först!

2005-06-30 12:00
man gör dom själv förmodar jag. köper man så gör man ju exakt samma motiv som nån annan. akaygrejer kan man ju köpa iofs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-30 12:00
man gör dom själv.
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2005-06-30 12:02
jag hann inte :(
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2005-06-30 12:24
kolla på www.stencilrevolution.com, där finns det en guide hur du gör.

2005-06-30 12:53
Säljer akay mallar?
cyklist.

2005-06-30 13:28
Varför vill folk gå ut och spraya andras mallar? streetart är inte graffiti men det handlar ändå om att göra något eget.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-06-30 13:35
ne jkansek inte mallar, men färdiga grejor man kan sätta upp. då behövs inga mallar. så tänkte jag.

eyegasm: håller med.å andra sidan när det är graff så är det ett crew, så kanske nån ny får vara med där, o då skriver han oxå crewnamnet sen. då är han ju inte originall precis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-30 13:38
Måste vara jobbigt att inte vara originell när man
skriver sitt crewnamn. Det är ungefär som folk som
jobbar på McDonalds och flippar burgare eller står
i kassan, värsta copycatsen. Fyfan!

Eller ännu värre, folk som har samma efternamn
som resten av sin familj, USCH.

2005-06-30 13:40
nej men om det är folk som säger "varsågod, du får sätta upp mian affisher om du vill" så fattar jag att folk gör det. dels kanske dom tycker det är snyggt, o dels kanske dom är för lata frö att gra nåt själva, eller helt enkelt inte har talang för att skapa flashiga snygga grejer.

2005-06-30 13:40
Att ha ett gemensamt crewnamn fyller ju en
funktion, det signalerar gängtillhörighet..

Medan en färdig mall är ett lånat koncept.

2005-06-30 13:42
du är inte särkilt trevlig, överallt där jag skriver så skriver du nåt snäsigt o det kännd som du hånar folk. kan du inte vara trevlig? har du nån block i hjärnan som gör att du måste vara otrevlig mot alla som visar intresse i graffitiforumet? vad är det med dig? hjärntumör? överlägsenhet "jag vet bättre, du vet inget därför får jag bete mig som en surgubbe" lr vad?

seriöst, jag kanske inte vet allt. det är ju därför jag skriver här. hade jag vetat allt skulle jag inte sitta här, då skulle jag hellre sitta hemma o skriva böcker om hur mkt jag vet om graffiti lr nåt annat produktivt.

2005-06-30 14:28
haha. men amfetaminpsykos vet allt, bättre än alla andra, its the truth mään
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2005-06-30 14:33
Sen tycker jag streetart är mer personligt än graffiti som ofta kan kategoriseras till olika stilar och det förkommer sjukt mycket bajtning.
Inom streetarten så kan man göra nästan exakt vad man vill och friheten är bred. Så inom streetart måste det kännas helt förjävligt att bajta och använda andras konst och inte sin egen.

- jasså du sysslar med street art, vad drar du då?

- akay!

- wow är det du som är akay!

- njäääae...

- vaddå njäääae?

- okej jag bara köper hans klistermärken och annat skräp han kränger och sätter upp det åt honom..

- som du borde få betalt för att göra!

Jag säger inget!
shiet!

2005-06-30 14:34
haha fan vad kul det är!
princess_s vs. amfetaminpsykos ...

håller på dig psyko

2005-06-30 14:39
vem hejar inte på honom? jag är ju helt lost, för jag är ingen häftig writer. det är liksom ingen internetfajt på gång om du trodde det. jag bara udnrade varför han är så otrevlig. han kanske bara har en dålig dag lr så är han bara otrevlig helt enkelt.

2005-06-30 14:40
jag vet inte men jag tycker du är lite patetisk faktiskt...

2005-06-30 14:41
Nu är du bara paranoid.
Det handlar inte om att jag skriver i alla trådar du skriver
utan snarare att jag den närmaste tiden har skrivit i alla
trådar jag har haft någonting att anmärka på och du råkar
ha skrivit i samma tråd.

Det handlar inte heller om att någon vet
bättre än någon annan eller något behov
av att trycka ner andra, jag är inte otrevlig
utan framför bara mina åsikter.

CHEER UP EMO KID.

2005-06-30 14:48
civilklädd: hur kan du tycka det? du vet ju inget om mig, förutom att jag har whoa och är lite intresserad av grafiti. mer vet du inte. faktiskt.

är jag patetisk för att jag ställer frågor om nåt jag vill veta mer om, eller för att jag anser att det är otrevligt att småhåna folk man inte ens känner på nätet?

på vilket sätt är jag patetisk? för att jag inte började måla när jag var 12?

2005-06-30 14:52
Jo, det småhånas kapitalt just nu. Jag föreslår att vi
håller oss till topicämnena i fortsättningen för det här
börjar kännas lite väl mycket Alexandra Pascalidou,
så fort någon säger emot henne eller har en annan
åsikt så är det rasism eller förföljelser eller gärna
så vrids varje dissidentkommentar till TRAKASSERIER
från NAZISTISKA NÄTVERK.

Det här har rört sig om inlägg i 2 olika trådar,
jag skulle svarat lika dant oavsett vem som
skrivit inlägget om det var samma innehåll,
om det rörde sig om att vara otrevlig så skulle
jag söka i alla forumen och tracka ner på alla
inlägg, verkar inte det logiskt?

TOPIC. OK?

2005-06-30 15:01
han har ju fått svar på sin fråga redan. ja, man gör mallarna själv. nej, man får inte mallar från sidor.

men det är ju det jag menar. dra in skitdumma grejer som pascalidou och nazism o grejer. jag har aldrig sagt nåt sånt, jag sa bara att jag tyckte du var otrevlig o att stämningen i detta forum oftast inte är den trevligaste.

2005-06-30 21:14
eyegasm F60 jag trodde att alla bara fixade från internet och nån kanske gjorde egna..men jag ska bara använda till att göra tavlor inte använda ute.....
sug av mig först!

2005-06-30 23:20
Grow
Men varför vill du måla andras motiv på dina tavlor?
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-06-30 23:51
För han gör så fula tavlor själv och behöver nåt att rita av, eller malla..
Jag säger inget!
shiet!