Hangaround
2005-04-26 17:44
Hjälp sökes!
hallå vänner! hade min rättegång igår, angående 2 tags på en tunnelbanestation. jag hade skrivit 2 tags och blev tagen på bar gärning. första tagen var på en lackad träbänk , den andra tagen var på den vita linjen vid perongkanten. sammanlagt var storleken ungefär 50x20cm . domen blev 110dagsböter á 80kr saneringskostnader 5813kr(!!!) + ränta sammanlagt närmare 16 000kr för 2 tags.. jag anser att detta inte e möjligt, men hade inte fått någon försvarare som kunde hjälpa mig vid tillfället, så det var bara att tacka och gå vidare, men jag tänkte faktiskt överklaga detta eftersom det låter helt sjukt att betala nästan 6000kr i sanering för 2 tags, när jag tidigare fått betala 3000kr för målningar på 8x1,5m på betongvägg på spårområde.. Därför söker jag hjälp av någon som arbetar inom sanering , som skulle kunna vittna för min fördel om att kostnaderna är överdrivna .. om Du vill, eller vet någon som skulle kunna ställa upp som vittne, skicka ett privatmess till mig snarast möjligt! eller skriv tips i tråden hur jag ska göra för att få ner kostnaderna, och SNÄLLA! inget skitsnack nu tack! tack på förhand! ha det bra!
Ölhävers Crew - representerar öl mer än alkolister! Syns Du Inte, Finns Du Inte! GMGMGMGMGMGMGMGMGMGMGM
för det första kan du säga att en vit färgburk för att täcka tagen på vita linjen inte kostar över 100spänn, sen vad de gäller bänken e väl sandpapper och lack ganska billigt? ta en tur på en mack.
.¤¤¤ The prophet has spoken! ¤¤¤.
Precis som du säger är det totalt orimliga kostnader. Du ska få ett tips av mig, Ta kontakt med Legalise art. Dom har gjort uträkningar i denna fråga förut. Läste nån sån uträkning om vad SL tog betalt för inom sanering. Jag är verkligen inget snille på lagen, Men är det inte så att du får hårdare straff nu då för att du fått straff tidigare? :S Annars, skaffa en advokat så kommer du antagligen undan.
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.
Hangaround
2005-04-26 18:44
Vene P30 tack! hur tar jag kontakt me dom då?
jo, man får strängare straff för
återfall som dom kallar det..
problemet är att jag redan erkänt allt och så, men saneringskostnaderna är för dyra, det är det ända jag vill överklaga.. men eftersom böterna även baseras på hur mycket saneringen kostar så sjunker ju dom också om man får ner sanerings kostnaderna.. om jag skaffar en advokat så får jag betala honnom för egna pengar, om jag inte vinner fallet..
Ölhävers Crew - representerar öl mer än alkolister! Syns Du Inte, Finns Du Inte! GMGMGMGMGMGMGMGMGMGMGM
Magic_Dolme P21 du har rätt att vägra ställa upp på rättegång utan en offentlig försvarare! dessutom ska du fråga om han/hon har som huvudsysselsättning att syssla med brottsmål. om det är en äktenskaps-tvists-advokat kan du räkna med att han/hon e kass, för ditt fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
om du vill läsa på
juridik kan du hitta länkar på
motkraft.net - en ganska stor portal, men leta dig vidare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2005-04-27 22:47
jag fick ingen försvarare eftersom jag hade erkänt enligt åklagaren.. jag hade inte fått ta del av saneringskostnaderna, och vad dom använt för medel mm för att jag gått med på förenklad delgivning.. men allt låter så jävla sjukt.. problemet e att jag inte riktigt vet hur man går till väga för att fixa allt.. det e ju lixom lite svårt att få tag i en sanerare som vill vittna för min fördel om att dom överdrivit kostnaderna och så.. det stog i papprerna att det tagit 4timmar att ta bort tagen på golvet.. och dom va 2 personer som höll på med det.. så därför dubblades allting lixom.. ska jag ta kontakt med en advokat först eller försöka få tag på nån sanerare som kan kostnaderna innan? TACK ALLA! som gett tips.
överklaga om domen känns för hårt. ifrågasätt varför dom dömer dig så hårt. ja hörde rykten om nåra som blev häktade för tags me toy markers. dom fick klä av sig nakna o grejer oxå. helt sjukt. All City Queens!
www.myspace.com/psyenceuromaniac
gå dit nu och ta bort det själv :D dom kan ju inte ta betalt för jobb dom inte gör. så har du tjänat några tusen
Funk Valley Records Gratis musik, beats och trumsamples!
Slå upp i lagboken! Sitt inte på forumen, alla snackar så mycket bull. Det är bättre att du vet dina rättigheter, lita inte på någon annan! Överklaga skiten, säg att du själv kan ta bort det. För 6000:-(?) i saneringskostnad för 2st tags verkar vara JÄVLIGT orimligt! Det är fan den bötern man kan få ifall du TOTAL-FÖRSTÖRT(bombat) en perrong/tub osv. For now on kids, know the law!
AOTP - PHARAOHS!
de kan uppge vilken kostnad som helst. de enda de behöver visa är fakturan från klottersanerarna. om man inte själv har några alternativa siffror att komma ed, som tex. offert från anna saneringsfirma eller någon annan liknande dom där saneringen var billigare, så finns det inte mycket att göra. de blåser, men det är spelet...
lifeforms: Och i fakturan ska det stå exakt hur många "taggar" och "färger" dom har sanerat :P Så du inte får kostnad för HELA stationen :P
AOTP - PHARAOHS!
Det går väl inte att överklaga domar som inte gett fängelse och om man har en försvarare och förlorar så får man stå för båda parters rättegångskostnader. Saneringen görs lång innan rättegång och överklaganden, så man kan inte sanera själv, men man kan kanske be dom som hade krav att redovisa sina kostnader? Sex lök för en vanlig anställd är jävligt mycket.. det är knappast en rimlig timpenning, även om dom var två och materiel kan knappast kosta så mycket heller. Men dom har rätt att kräva skadestånd också trorjag.. Jag tror det är rätt kört att få det lindrat..
KLET
jesus alltsa. sjalv fick jag betala 6000kr for 2 windowdowns ett par ar tillbaks. men men, livet gar vidare.
Fakturan skall vara redovisad med bild av varje tag/målning med delkostnad noterad under.
om du blir dömd för det så får du betala advokat men blir du friad så kan staten pröjsa
Jag blev dömda av dom jag hatar så döm mig engång till "KEEP GRAFFITI ALIVE" "K.G.A" MÅLA PÅ VÄNNER
Magic_Dolme P21 Legalise art måste väl ha nån hemsida. Vet dock inte vad den har för adress. Många har sen skrivit om offentlig försvarare, vilket jag inte litar på alls... En kompis till mig blev "försvarad" av en sådan.. Men sa att det kändes mer som om den advokaten försökte fälla honom också.
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.
mm som jag själv sagt, dom grillar en, o du har rätten till en advokat.. nu när du inte har det så grillar dom ju dej totalt o det blir mer pengar än vad det ska va.. fult som fan av fjollorna o jag mår illa av o höra det..
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!