I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp sökes!

Vår Hiphop - Graffiti

   
Hangaround

2005-04-26 17:44

Hjälp sökes!

hallå vänner!

hade min rättegång igår, angående 2 tags på en tunnelbanestation. jag hade skrivit 2 tags och blev tagen på bar gärning.
första tagen var på en lackad träbänk , den andra tagen var på den vita linjen vid perongkanten. sammanlagt var storleken ungefär 50x20cm .
domen blev 110dagsböter á 80kr
saneringskostnader 5813kr(!!!) + ränta
sammanlagt närmare 16 000kr för 2 tags..
jag anser att detta inte e möjligt, men hade inte fått någon försvarare som kunde hjälpa mig vid tillfället, så det var bara att tacka och gå vidare, men jag tänkte faktiskt överklaga detta eftersom det låter helt sjukt att betala nästan 6000kr i sanering för 2 tags, när jag tidigare fått betala 3000kr för målningar på 8x1,5m på betongvägg på spårområde..

Därför söker jag hjälp av någon som arbetar inom sanering , som skulle kunna vittna för min fördel om att kostnaderna är överdrivna ..

om Du vill, eller vet någon som skulle kunna ställa upp som vittne, skicka ett privatmess till mig snarast möjligt!
eller skriv tips i tråden hur jag ska göra för att få ner kostnaderna, och SNÄLLA! inget skitsnack nu tack!

tack på förhand!
ha det bra!

Ölhävers Crew - representerar öl mer än alkolister!
Syns Du Inte, Finns Du Inte!
GMGMGMGMGMGMGMGMGMGMGM