I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Street Logos

Vår Hiphop - Graffiti

2005-04-25 18:39

Street Logos

Undrade bara om någon hört talas om boken Street Logos av Manco Tristan ,,? Skriv gärna vad ni tyckte om den om ni läst den..! Boken är helt och hållet baserad på olika former av streetart runt om i världen..

2005-04-25 18:45
den är skit bra...är att rekomendera mytcket bilder o lite lätter min der texter om allt från konstnärerna till streetartscenen i spaninen o london o så..värt vart enda öre,,köp den!!=)
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!

2005-04-25 18:48
fick den av min morsa fan..haha.. sjukt fet iaf.. köp den
Save me Jebus!

2005-04-25 22:58
Skriv gärna vad ni tyckte om den om ni läst den

jag tittade i den 2 minuter sen sålde jag bokjävlarna på whoa. tyckte inte att den var så mycket att hänga i julgranen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-25 23:01
den har fina bilder i sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-26 09:02
Jag tycker boken är sjysst och det säger jag inte bara för att vi säljer den. Kan tillägg att det är uppföljaren till Stencil Graffiti som enbart tar upp stencil måleriet.

Street logos
Stencil Graffiti

Andra streetart böcker/filmer som rekommenderas:

The Art of Rebellion, 279 kr

Art of Rebellion presenterar över 100 olika gatukonstnärer med en kort text och bilder. Konstnärerna kommer från hela världen och några exempel är Above(Usa), Stak(Frankrike), Buffmonster (Usa), Luna(Sverige), Mr. Andre (Frankrike), Shepard Fairey (Usa).

Som bonus följer det även med en musikcd och ett ark med små stickers.

Kingsize marker project - 109kr
Stockholms gatukonstnären Adams har efter flera år hårt arbete fått ihop en fantastiskt liten bok som heter King Size. Adams har byggt ett antal flowpens i jätteformat som han har delat ut till olika writers. Några av världens bästa bombare är presenterade med egna kapitel i boken. Medverkande är Sacer, Twist, Foe Kegr, Nug och Zys. Utöver alla bilder vilket fyller största delen av boken har även Joe Austin, Andreas Berg och Craig Castleman bidragit med varsin text om tags.

Stick 'em up, 249 kr
En samling med bilder på stickers från hela världen. Några av de artister som finns representerade är Akayism, Bacteria, The London Police, Toasters.

Atlantis Phase 1, 199 kr

Välproducerad DVD från Madrid. Innehåller streetartscenens creme de la creme från Madrid, allt mycket välgjort. Dessutom medföljer extra CD med soundtracket, som går åt det ganska trip-hopiga och chilla hållet. Allt i en mycket snygg liten låda.

Dithers, 219 kr

Dithers är en trippel-dvd som visar en stor del av den amerikanska graffiti- och street artscenen av idag. Vi får följa med till ateljéer och studior hos bland andra Seen, Zephyr, Grey, Shepard Fairey, Quik, Ricky Powell och många fler. Konstnärerna berättar om sitt skapande, inspiration och vad som driver dem.