burgos på sthlm art fair
ställer ut på konst mässan i älvsjö till alla er som e intresse. torsdag 7 april- 10 april torsdag - fredag- 18 00 - 22 00 lördag - söndag - 12 00 - 18 00
I got lots of love 4 my crew
grymt..dit drar jag fan! ere mycket grejer av burogs lr ere bara nån enstaka?
"Lev som om det vore din sista dag"
http://www.artfair.se/ Entrépris 120 kr. Barn 7-14 år 60 kr Barn under 7 år går gratis i målsmans sällskap. Entrébiljetten gäller även för entré till Nordiska Trädgårdar som arrangeras parallellt. Och det ligger i direkt anslutning till pendeltåget, inte alls svårt att hitta då det är bra skyltat och en väldigt stor mässhall!
vadå? jag dyster?
Är det inte 11-20 torsdag, fredag och 11-18 och lördag, söndag..?
Tips: Älvsjömässan är rätt lätt att planka in på :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Asså jag va där idag han hade inte så mycket det va typ 6 tavlor, men dom va grymma, men jag ska dit imorgon försöka få tag på lite info också
Burning Love
SameShit F19 burgos e dyr att hyra in vet du....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
jag kan förvarna om att hela mässan var ganska trött av sig... det var inte alls lika stort eller lika mycket/många olika stilar att se som det varit tidigare när dom kört på sollentuna mässan! burgos grejer var ungefär som hans tidigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur fan suspect kunde du vara där igår när det öppnar den 7:e och de e idag ffs j
DRUM ´n´ BASS IN YA FACE... DODILIDOOO
Koalaism P16 Väx upp, vi lever på 2000talet. Östermalm är varken dyrare eller billigare än Södermalm och de andra orterna, det va skillnad förr i tiden, inte längre. Vem FA-AN bryr sig om han ställer ut på Östermalm eller Södermalm, är det mer ghettograffiticoolboy om man har utställning på Söder eller? Knip igen och gå i skolan.
stringkarring: haha. jag tycker att alla ska börja dissa highlights-killarna för att de inte har sin butik i en cykelkällare i rågsved. det vore fett äkta.
var där igår också inte så kul.. Förra året var bättre. var dock gratis så det spelade inte så stor roll.
PRAG natt
RUFONE Jobbar på mässan
Burning Love
man kan ju såklart tycka att Burgos är sellout. själv har jag ingen åsikt i frågan och om jag hade det så skulle jag ta det med honom själv istället. jag undrar dock varför så många känner sig manade att alltid förkasta saker som de känner "inte är äkta"? är ni inte säkra nog i er själva att ni pallar av att nån ställer ut sina "graffiti-tavlor" på ett fiiiint galleri? om det inte längre är graffiti så är det väl skitsamma vad människan gör? om det är graffiti så är det väl nästan ännu mer skitsamma. jag känner mig inte hotad av att graffiti kanske representeras på fel sätt och i fel sammanhang. graffiti är det jag och mina vänner gör och vad andra gör påverkar inte mina grejer...
RUFONE vernissagen var i onsdags... dock ej öppet för "allmänheten".
Koalaism P16 det är ju ett jävla snack hit o dit om äkta eller inte. har du nånsin tänkt på att andra kan ha andra sätt att se på saker än du. dessutom,
om du är 16 år, har du aldrig suttit med en hyresavi i handen samt ett tomt kylskåp o en tom plånbok. (antar jag)
om du då inte vill slava för
svältlöner på vidriga företag som mc donalds eller connex städ , så kanske du får tänja på gränserna i hur "äkta hip hop" du är, och ta ett uppdrag eller kränga en duk.
ett tips är ju att kolla in boken FADINGS (
www.fadings.de )
dom som är med i den boken är sannerligen några av dina
idoler .
och hela boken handlar om hur dessa personer "gått vidare" med sitt uttryck bl a genom att jobba med
grafisk form, webdesign , flash animation osv...
Koalism P16 "Burgos är skit. Kul kille att ställa ut målningar på fina östermalm så att överklass kärringar kan "beundra" de fina målningarna som de bestämt skall ha bort från gatan och tågen." Visst fan är det kul att han har lyckats, jag tror också du skulle bli glad om du kunde få en slant på ditt intresse, det kvittar på vilken jävla stadsdel han ställer ut på "Det handlar om rötterna, och jag tycker att det stinker med folk som ställer ut på galleri när gatan är deras egentliga museum." Vilka rötter, att graffitin började på gatan. Det är väll bara ett + att man har chans att få ställa ut sina konstverk. F J A N T
eruduja - "självprops" E du dum eller? Killen ställer ut tavlor, klart att han vill marknadsföra. Samma sak som att annonsera, lägger du upp en annons i tidningen, skulle du vilja kalla det för självpropps då?
k1337oris
Luzzani, vems bekostnad? Jag vet inte, men jag tycker iofs att Burgos kör sin egen stil och har talang på det han gör.
Ja, lätt, nämn nån annan som målar på dörrpar som tavla. Han har helt klart en egen stil
k1337oris
shit! kan ju gå på nordiska trädgårdar när man endå är där! fett värt
Graffiti is like music for your eyes.
alexx Jag var där idag och trädgårdarna var fett tråkiga att titta på. Satsa på att gå runt och titta på konst med en handfull med godis, gratis e alltid godast.
k1337oris
Luzzani Jasså? Smaken är som baken. Men det är ju fortfarande en egen stil.
k1337oris
PLUS klart att det är en egen stil, som made han gör sina verk med mosaik, vet inte så många andra som gör det. Akay bygger små stugor längs med huvudleder. Burgos målar på tunnelbanestolar,skyltar, dörrpar m.m.
k1337oris
PLUS du håller inte med mig eller?
k1337oris
Phiefer Ang. dörrparen så är det rätt många genom åren som gett sig på dörrparen som tavla, men då har dom sutt i vagnar i trafik.
luzzani: jag förstår din poäng.
varför ska alla vara så jävla måna om att vara först med något? "egen stil" hit och "egen stil" dit.... vad sägs om att göra det man tycker är roligast och gillar bäst? och sluta sitt och gnäll på folk som det går bra för... det är bara pinsamt att se ett gäng coola snubbar sitta och hävda sig på internet
Tavlor - Väggar WWW.DR-FACELIFTER.COM
jag tycker att burgos ska börja med något eller flera av följande: webdesign, grafisk form eller flashanimation som djungeldansen där uppe påstod. det skulle vara mer smakfullt.
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.