I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

graff fråga

Vår Hiphop - Graffiti

2005-02-14 23:13

graff fråga

har fått för mej att pimpa min cykel, för jag har inte råd med pimpa min bil, för jag har inte ens råd med den, men ok... till sak, till fråga,frågor:

jag tänkte mej basic svart å guld som guldkedje-guld.

någon med tips om bra mackar att inskaffa lr. burkmärken till denna använding?

fråga två: Vill inte att färgen ska vara matt, det blir för jävla fult, hur fixar man det? ere en magisk glans burk man sprayar på den matta färgen lr. det finns färger som är glansiga?

El. måste jag polera färgen?

Som ni läser är jag efterbliven på dessa punkter, å behöver er expert hjälp.

Nej, cykeln är inte stulen för er som kände obehag inför mitt inlägg å ville på något sätt skrika ut ett brott kommer begås snart och jag kan inte hejda det, denna orättvisa värld.

mvh
malaka

2005-02-14 23:17
om du bor i sthlm, ta tunnelbanan till medborgarplatsen och gå till HIGHLIGHTS och köp sprayfärg för 30-40kr /burk.

färgen blir inte matt med tex MONTANA BLACK burkar
(www.highlights.nu)

gå lös, lycka till!
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2005-02-14 23:18
Du kan ju köpa montana..beror på vart du bor men i gbg säljs de på childstore,de borde funka bra!
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2005-02-14 23:21
får kolla lite mer i tråden imorn, måste toffla nu!

thx ni 2

2005-02-14 23:56
Glöm inte att sandpappra cykeln innan du sprayar och spraya flera lager yo..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2005-02-15 00:21
nej det är ingen "graff-fråga" det är en lackeringsfråga..
belton skulle jag rekommendera..finns på mackar för en massa pengar och finns på homeboy för lite billigare.
Lig wakker in mijn bed, Mijn hoofd vol met gedachten, slapeloze nachten

2005-02-15 09:34
Sandpappra och rengör ordentligt. Spraya sedan med färg införskaffad på exemplvis: Homeboy/Highlights. Klarlacka sedan, går att köpa i en vanlig järnhandel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-15 09:51
jag tycker att alla guld burkar jag har ägt har inte blivit nån snygg guld färg det blir mer likt typ mässing eelr nått så jag vet inte hur du ksll göra :S
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2005-02-15 10:01
Multon och så köper du lite klarlack

2005-02-15 10:06
hjälper det?
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2005-02-15 13:57
artcrime: hela poängen med klarlack är att det ska gnistra lite, och skydda naturligtvis.
#===========o~~ ~~ ~~ ~~

2005-02-16 10:18
får sammanfatta detta, men inte nu.

tacksam för hjälpen, men det med guld/mässing, det måste blinga, annars är det kört, tänkte spraya ekrarna i hjulen.
Funkar d spraya dem å använda en Klarlack?
Blir det en sjysst färg?

http://luxurylowrider.com/ebay/eb2004/wa ..

här är en hum om min framtida cykels ekrar, kan man få fram detta resultat?

2005-02-16 20:24
om du har HÖGA krav så kan du gå till nån lackerings verkstad och be att dom blandar till qulören du vill ha och så kan du få den på sprayburk, sen så kan dom ge dig instruktioner hur du bär dig åt.. detta kommer ge det absolut bästa resultatet. och så kan dom blanda till en primer som du lägger på innan färgen och en klarlack som du har på efteråt. lycka till..

skicka ett mess om du undrar över nåt jag har skrivigt!
mathematics!

2005-02-16 20:30
den där effekten är omöjlig med kanna...skicka in den på för chromning men det kostar både knark å bitches. min pappa skickade in två små schakpjäser han tillverkat i metall för för zinkning eller vad det heter och det var (att tänka till proportionen) inte billigt.
Skivsamlare

2005-02-17 00:59
MR_if_crew: okej helt plötsligt så blev min döde farfar graffiti-utövare eftersom han har arbetat som bil-lackerare.
Lig wakker in mijn bed, Mijn hoofd vol met gedachten, slapeloze nachten

2005-02-17 06:16
assså grabbem det där är ju cromat på riktigt sätt...inte nån sprayfärg......
dvs som med bil delar....ta loss lösa delar och doppar dom i ett bad med varm silverfärg typ....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...