I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag taggade Medis bibliotek lagligt och fick cash.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2005-01-17 07:58

Jag taggade Medis bibliotek lagligt och fick cash.

Åh jag tror det är min debut i det här forumet :) Det har iofs inget med graffiti att göra direkt men det var en kul grej ändå :)

Jag fick i helgen i uppdrag att skriva improviserad poesi som senare skulle förstoras och sättas upp på Medborgarplatsens Bibliotekets fasad. Jag skrev en dikt som fick titeln: "reklam eller poesi?"

Den gick ut på att jag inledde varje mening, varje rad med stor bokstav i fet stil, som såg ut ungefär så här...

W
W
W
.
E
L
Q
P
E
.
C
O
M


och varje bokstav blev då ett ord som sen formade nån slags meningslös mening om livet och mina tankar kring det. I och med att första bokstaven är i fet stil så kan man lätt urskilja URLen. Och detta kommer sitta där i 20 år! HA! :)

Jag avslutade dikten med nåt i stil med: "Jag är varken affärsman eller rebell, men jag vill också finnas. Men jag har inte råd med reklamplats och vill inte spraya på väggar".

Och detta får jag betalt för hahaha...

God morgon :)

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)