I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa minnet av scenen i Stockholm 1984-1995??

Vår Hiphop - Graffiti

2004-12-17 00:07

Bästa minnet av scenen i Stockholm 1984-1995??

Själv minns man ju själv framförallt Reson,WHY-crew,insidor på röda,flatsen,writers bench mm men vad minns alla andra??
Allt beror ju lite på när man började, men låt höra..

More than words...that´s what we do!!

2004-12-17 01:18
Det jag minns från besök i hufvudstaden när jag flängde runt (framförallt längs med pendellinjerna och i tunnlarna runt sthlmsödra, samt diverse fames) är fräscha pieces av av Reson, Weston, Star, Erse, T-bag, Debs, Dwane, Sub, Blind, Cleye, Nug, Pose, Astromannen, Kaos, Iano, Pike, Cazter, dcs. Måste ha varit 94. Finns säkert fler namn men fotoalbumen ligger i flyttlådor och där nånstans befinner sig minnet nu för tiden också.

Kul tråd.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2004-12-17 01:23
Det där jamet UP hade i spånga var fett också, men det kanske var 96?
www.eyegasm.se

2004-12-17 01:49
Jag vill minnas att jamet var 1995, det där när Slice målade ?
Minns att det var fett tungt att se alla "stora" samlade på en vägg hehe

2004-12-17 02:01
hydez
Jo stämmer, han målade nån skum rödsvart grej typ, minns inte vad han skrev. Och Atom körde 2 pieces över varandra för han blev missnöjd med första typ;)
Cleye gjorde en rätt fräck "Satan" piece som även var med i DN eller nån annan blarra dagarna efter. Tuna gjorde en najs character som drack öl typ. Tror hela väggen finns med i nåt gammalt nr av UP. Har dessutom för mig att nån tandlös pundare nallade alla up's fotopärmar. Surt sa alla om rövbären.
www.eyegasm.se

2004-12-17 02:57
Jag mins B-boys revenge på 44:an, så bombat ställe har jag nog aldrig sett. Å Pare har nog aldrig sett en så bombad bok. Det är fan dålig stil att dra sin tag på alla sidor i nåns skissbok.

2004-12-17 04:35
behöver man säga mer än RESON!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-17 05:37
why grejerna mellan kristine berg och alvik....

har ni sätt dom så vet ni vilka jag menar...
men detta kan möjligt viss va senare än 95....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2004-12-17 10:25
volt P61

menar du den där jättelika röda rollermålningen av Whycrew...?
Jag minns även elhuset vid Alvik station, har för mig att det var en färg-RATS,sen en STAR o innan huset plankades en stor AOD i krom..? Man borde fotat mer förr hehe

2004-12-17 10:41
Mitt absolut bästa minne var första gången jag såg en bombad vagn...
Det måste ha varit 87, jag hade aldrig sett något liknande, jag kommer ihåg att morsan svor över dagens ungdom, men tyckte att det har var det absolut coolaste jag sett i hela mitt liv och kunde inte förstå varför hon var sur.(vagnen var bombad av Crüel)

Writers bench på hötorget, södrastation och sumpan(typ 94), ingen kunte hålla sig från att impa på varandra så alla började dra tags på tågen som åkte förbi. det slutade alltid med att polisen kom nedstormande på perongen...

Writersfesterna under Tranebergsbron(94-96?), alla var där...

När Rålis var "lagligt" man kunde stå hela dagen och måla, det var så mycket pieces där redan så "svennson" trodde det var lagligt"

Fames att minnas: Kälvesta, spånga, karlbergstunnlarna, skyttebanan

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-17 12:13
stationen universitetet och dess lilla fame i slutet på den!
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!

2004-12-17 13:42
hände då?

2004-12-17 14:08
Afroe:
det blev beef kring vem som skulle kontrollera heroinhandeln längs märstalinjen, såklart.

2004-12-17 14:12
den tråkiga attityden började dyka upp då...

2004-12-17 14:26
Det var samtidigt som de flesta svenskar fick tillgång till internet, lustigt:)
www.eyegasm.se

2004-12-17 14:27
jo ja kommer ihåg dom fina tiderna. fruängslinjen klockan 9 på lördagarna. det var tider

2004-12-17 14:38
när dcs och dst bla målade rågsvedsgården!! , nån som vet va jag snackar om?!
heroes die first

2004-12-17 14:38
När writers var på hötorget var vi ett gäng som rackade 2kg påsar med winegum i mittopgången. Sen gick det förbi en transa som blev överöst med godis. Hände det här varge gång eller spelar mitt minne spratt.

2004-12-17 14:43
jävlaskit P61

jo...
Men det var vell SHOF och CASTER eller?
Fart dom kanske var med i dcs då? vad vet jag...?
Det är jag som är han

2004-12-17 14:47
shof, inge caster
heroes die first

2004-12-17 15:20
Bästa minnet är ju från alla gånger man var ute och åkte runt halva stan för att kolla in pieces och racka burkar och flows, stötte på andra writers ute på linjerna, åkte runt och körde insidor hela dagarna, hängde på writers hem för att kolla på deras foton och blackbooks...

Alltså allt som försvinnit sedan graff blev nått man sysslar med framför datorn...
// Echelon

2004-12-17 15:27
Håller med Mander, Fan vad kul vi hadde..
M-Line represent / Betongliv.com

2004-12-17 15:29
stab
Varför frågar du mig det? just de festerna jag pratade on slutade med att det kom dit massa poliser några gånger och de upplöstes, sen byggde de om bron och varför det inte är några sånna fester längre beror väl på att ingen ordnar sånna fester längre...

2004-12-17 15:31
va inte me i gamet då to bad!
ida är alla så hatiska
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2004-12-17 15:36
NUG SLISK! M-Line!!

2004-12-17 15:40
En av det skönaste grejjerna var då att man kladde sig för att åka ut på linjerna och kolla på värda målningar, nu finns det så pass mycket skit utmed linjerna så man orkar fan inte kolla.
Finns dock vissa saker som är heta också, men som sagt mycket skit.

2004-12-17 16:05
Själv kommer jag ihåg crews som DBC ( Dustbin crew ) K9C ( K9 Corps )absolut de första på röda linjen.. och tjej bombare som Fate,Abab och Queen mm. ca 86-89...sen hade vi feta hip-hop jams på tex. sweet roll cafe där vi kollade in blackbooks & battlade varan på golvet...det fanns ju schyssta dance crews då som Ice rockers, Throwdown rockers & Double M....
Målarna var grymt mycket bättre då...eller vad sägs som Ziggy & Dissy, Circle & Tariq, Size och att inte glömma tok bombarna Zip & Baze...
det var mycket mer kärlek i hip-hop kommunen förut...alla kände alla och man respekterade varan mer...det kan jag kalla back in the days....själv började jag dansa sommaren -84 och gör det fortfarande...stay true to hip-hop / Jay:one ( K9C: 18 )

...inte refugeez som har skrivt detta utan en gamal räv som lånat hans inloggnig!!
"Blod Givarna"
"för den där känslan av proferssionellt rengjorda tänder i hemmet"

2004-12-17 16:35
MOB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bara MOB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"det är farligt att ha rätt, när samhället har fel"

2004-12-17 16:50
hydez P25

den där röda why va inte rollad, sen vare väl en aod, oxå röd på muren på andra sidan tronebergsbron? kan minnas fel, har riktigt taskigt minne men jag har för mig det iaf, va mycket hetare grejer på den tiden
arne weise

2004-12-17 17:32
va väl en massiv aod vid tranebergsbron?
Gifted Rebels And Funky Fresh Individuals Tagging to Impress And Rock the possible situations Today. Aka GRAFFITI ART

2004-12-17 17:43
fråga mig inte varför, men karlbergs station är jävligt mycket 90-tal om man frågar mig, hela vasastan är det egentligen... saknar fan den tiden då SAK härjade...det va tider det! sen fanns det ju nån hiphop affär som sålde up som låg precis vid karlberg om jag inte missminner mig, flavor hette den tror jag!! annars så va som sagt writersbenchen på fridhemsplan och senare hötorget en klassiker...

2004-12-17 17:57
Nug slisk å amans alla pieces på märsta linjen runt 94,95...
Track piecen i ulkan...Megas piece på snedväggen på karlbergs stn....Hall of famesen i karlberg...Blue,glock å ganjas grejer på linjen runt 96... Alla som hängde vid spångaväggen 96..
Längs tuben så e det gröna linjen runt 97...När skil,reson,kaos,vmt med flera körde jävligt mkt fräscha grejer...Även när kaos å blo körde över den stora WHY väggen vid alvik med å signade en lång jävla text om att de inte ville ha nån beef osv....Listan kan göras bra lång känns det som....
Drum n bass

2004-12-17 17:58
Fan vad jag blir avundsjuk. Här sitter ni och berättar om eran ungdom där ni kutade omkring och hade fester och bombade. vad kommer vi i våran ålder att skriva när vi kommer i eran ålder. "haha, Jag kommer ihåg den där gången när jag blev varnad av en admin för att jag hade sagt fula ord". Nej Ungdomar, det är dags att ta tag i det här!!

2004-12-17 19:48
writersbench på hötorget 1994 var alltid sjukt kul, löjligt mycket folk, fan att man inte har foton hur den stationen såg ut efter en lördag.

writersbench på stockholmssödra 1994, storma konsum för en cola :)

abab-vakter

mob, ynz, sak, tox, why?, dcs, nsv

deem, mega, reson, rush, ide

men mitt bästa minne är den där Mega piecen som satt mellan Gamla Stan och Slussen vid vattnet vid självaste slussen, när den försvann var den fan som att bli huggen i hjärtat.

2004-12-17 20:04
Det var tydligen bättre förr! :(

2004-12-17 20:13
It sure was...
Drum n bass

2004-12-17 20:56
grönalinjen ut mot hässelby orgie/jazon dst hans grejer gick inte av för hackor.

2004-12-17 21:18
Ingen som har några bilder?.
För en som inte var med på den tiden skulle det vara fett och se lite bilder.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2004-12-17 21:31
jag gillar dom gamla fat.b grejerna som pumpades upp på blåa linjen i början av 90-talet!!!!

2004-12-17 21:39
Tack Ance!
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2004-12-18 00:00
Minns att jag var i Sthlm runt 1996-1997 och såg jävligt mycket bombning i tuben utav Mios och Fobie

2004-12-18 01:37
Jag minns inte när det va, men vad jag minns är Södra pendel linjen mot södertälje, buller blocken blomstrade och en liten Das på ca 8år satt o tryckte ansitket mot rutan för att spana in TSE,POT, BRUCE målningar och allt annat som klädde väggarna..

När dem sanerades första gången 3år sen började jag gråta...

2004-12-18 02:09

jag minns att jag snodde burkar från farsan..
CHILLNANI

2004-12-18 03:32
Trollkarl Grymt skrivet.
Man Bara gled in i det förflutna.

Vill Gärna minnas JAM Crew som härjade mitt område under 80-talet.
http://www.subfm.com/

2004-12-18 10:26
Ja va ju knappast med under 90 talet men ja minns att ja och mitt fritids alltid åkte till "judanskogen" typ och på tunnelbanan så kom de en SL tant och gav oss små nyckelringar med en c20 vagn på så stog det vagn2000 på dom :D
Fix & Trix AB

2004-12-18 11:07
eyegasm F61
Håller med.. dcs va feta..
dom har en grejj kvar i hagsätra på ett tag från 93..
ser ut att vara gjord igår..
 Greenline/Uffline

2004-12-18 11:10
får ju inte glömma fobis feta gubbar
 Greenline/Uffline

2004-12-18 11:25
coer P21
hydez...

jo den roströda där det senare blev en aod...
har för mig att det inte va rollad men kommer inte ihåg va aldrig nere personligen och kolla....

men stor som fan va den....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2004-12-18 11:48
Why/Hia/Ynz/Mobs/Aor/Aov/Osv m.fl.
Hötorget. Allt röj mellan vagnarna och i förarhytterna.
Länna(Propaint4Life!). Albano. C13-18 rullandes på gröna.
Hnr på blåa. Wildstylepieces rullandes på pendeln.

Too much to mention.

2004-12-18 11:50
Pangs characters på tunnelbanegolven
var aldrig fel. Tunnelbanegolven var alltid
mördade.

2004-12-18 12:52
fan vad kul det låter.. grymt avis åxå.. =(
kan väl skylla på mina föräldrar eller ngt.. aja men kul tråd iaf o peace!