I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fotoförbud i New Yorks tunnelbana

Vår Hiphop - Graffiti

2004-12-15 09:41

Fotoförbud i New Yorks tunnelbana

Knappast nåt att bli överraskad över, men "New York City Transit Authority" har inlett en testperiod med totalt fotoförbud i tunnelbanan.

Testperioden är mellan 24 Nov och 10 Jan.

1050.9.c. No photograph, film or video recording shall be made or taken on or in any conveyance or facility by any person, except members of the press holding valid press identification cards issued by the New York City Police Department or by others duly authorized in writing to engage in such activity by the authority. All photographic activity must be conducted in accordance with the provisions of this Part.

1040.4.f. No photograph, film or video recording shall be made or taken on or in any conveyance or facility by any person, except members of the press holding valid press identification cards issued by the New York City Police Department or by others duly authorized in writing to engage in such activity by SIRTOA or the authority. All photographic activity must be conducted in accordance with the provisions of this Part.

All your base are belong to us
Manager

2004-12-15 10:15
Aid_da_great: Det är olagligt att fotografera inom Connex område i Sverige.
Redline!
Moderator

2004-12-15 10:39
Dr.Octagon

Vad är Connex område då?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2004-12-15 10:44
tunnelbanor och liknande är det förbjudet att fota/filma i utan tillstånd (inget de tar super hårt på iof) pga att inget annat land ska kunna scouta sådana system. Så det är alltså på försvarsmässiga grunder det inte tillåts.
Moderator

2004-12-15 10:49
NoWice

Ah, ok :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2004-12-15 10:51
det e inet olagligt att fota/filma i sverig ! bara man inte publiserar det någonstans på tex. internet fasst det kan dom ju inte bevisa att du ska göra heller
"Cause Of Sins"

2004-12-15 13:17
men får väl visst fotta i sverige..?
men däremot får men inte fotta med blixt så chauförer blir störda..det vatr vad vi blev tillsagda om iallfall--
WINO - UNA POSSE

2004-12-15 13:24
kul att dom tajmar in det preciiiis med när jag är NY.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2004-12-15 16:16
Dom är knappast rädda för ett gäng invalida typer som kluddar på tågen, nej det är farbror arab dom vill åt!
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2004-12-15 16:21
hehe. men e man hård nog att måla stationerna så har man nog balls nog att fota dom;)

2004-12-15 20:43
Som jag har förstått är det olagligt att fotta även i svenska tunnelbanan, det handlar om krigssäkerhet!
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.

2004-12-15 21:19
Det är olagligt att fota på svenska innomhusstationer också..

2004-12-16 10:04
vem fan bryr sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-16 16:25
samma sak i london men det gick och fota rätt så bra ändå.)samma sak i london men det gick och fota rätt så bra ändå.