I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gifter i sprayfärg.

Vår Hiphop - Graffiti

2004-12-05 12:13

Gifter i sprayfärg.

Hur farligt är det med gifterna i sprayfärger, jag har målat mitt rum på ca 10kvadrat och jag undrar kommer det alltid vara kvar gaser i rummet? Kommer det alltid lukta osv, och hur är det med dammandet sitter det kvar i partiklarna i luften har en motivlackerare som påstår att giftet aldrig kommer försvinna ur luften osv.. Någon som vet? Har målat med Montana Black.

2004-12-05 12:17
öppna fönster..
saaaru..

2004-12-05 12:18
vädra ut
DRUM ´n´ BASS IN YA FACE... DODILIDOOO

2004-12-05 12:19
aa jag måla oxxå min vägg, jag säger bara vädra några dagar, damsug allt 2 gånger ALLT i rummat ALLT, tvätta av allt 2 gånger o sen kanske allt färg damm är borta, om du var smart så tog du ut allt från ditt rum innan du målade...
"Real bad boys move in silence"

2004-12-05 12:19
fan det där jävla dammet sätter sig överallt...
"Real bad boys move in silence"

2004-12-05 12:22
Jag har oxå målat mitt rum.
det e fet snyggtt.. aa men ivf..
lukten sitter väl i ett tag.. men om du har fönster.. ÖPPNA DOM! hyr en fläkt elle nått liknande. då går de fortare..
å du ska nig inte sova där inne i början..

asså de e la farligt. men bara du inte står där å sniffar massa..
de där med damm vet jag inte.

lägg upp en bild på hur de blev:D
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2004-12-05 12:26
upl.silentwhisper.net

ska måla om snart.
den där e ju från i år.. ska måla ny till 2005.
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2004-12-05 12:28
Skön fill ;)
AOTP - PHARAOHS!

2004-12-05 13:34
tack för alla svar, ska ta och införskaffa en mask :)

2004-12-05 13:39

Har rensat massa skitinlägg där folk skrivit saker som "det är häftigt med gift, boffa mer", lägg ner.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2004-12-05 13:39
aftbg Sprayade igår kväll, sov i ångorna utan mask osv hände inte ett skit mer än lite huvudvärk så det är inte så mycket party om vi inte ska leka med chrome ;)

2004-12-05 16:11
det är lungt så länge man vädrar och helst får ett drag genom rummet, men det kommer att lukta goooooott ett tag framöver.
Helst ska man ha en duk över golv/bord/möbler etc. så slipper man färgdammet.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-12-05 16:35
Införskaffa dej en bra mask med ett bra filter för små partiklar.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2004-12-05 16:42
ett filter som tål organiska gaser.

organiska gaser fräter på hjärnan, färgdammet sabbar lungorna.
SMÅLAND!

2004-12-05 20:23
listen up kids:

1. måla aldrig utan mask!
2. måla åtminstone aldrig inomhus utan mask, o jag menar en sån mask som har både damfilter och "kolfilter" som tar bort organiska ångor/drivgas.
3. är man utomhus så är en en mask med bara damfilter bättre än ingenting. lika så halsduk osv... lösningsmedlet sitter i färgen o därmed också dammet som ju är små färgklumpar.
4. vädra från två håll så att du får ett drag genom rummet eller hela lägenheten!
5. lika viktigt är handskar! kemikalierna tränger annars igenom huden.
6. allstå är långärmat att rekommendera.
7. grejen med "vardagliga" gifter är att dom blir farliga i längden. om du t ex målar graffiti i kanske 3-6 år eller så, så kommer du garanterat dra i dig skit från ca 1000-3000 burkar. minst. det är det som kallas "ofta upprepad exponering" på burkarnas varningsettiketter!

al right ungdomar, kom ihåg att skydda er =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.