I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips & Trix till vintern

Vår Hiphop - Graffiti

2006-11-01 22:18

enligt mig är vintern till för att bomba insidor och skissa sen på våren kan alla börja med de dom tycker e kul :)

ANDALE

2006-11-01 23:19
 bobbydigital 
Han kanske inte är en bortskämd liten snorunge som dig och får pengar av sin morsa till färg, utan rackar ist?
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-11-02 00:29
uhm, tips & trix om hur man håller burkar varma? helt hjärndöd eller? Är ungefär som om jag startar en tråd om hur man håller öl kalla. Tycker huvudet, hjärnan om du har tillgång, ska användas innan man startar en tråd
"Klotrar ni bara med sprayfärj och kloterfärj eller har ni roler och pensel mä? Jag har alla med mig jämnt när jag är ute och rappar grafittti"

2006-11-02 00:51
snillen spekulerar

2006-11-02 01:26
Erazer om du använder din gudagåva även kallat huvudet, så ser du att tråden startades 2004 så chansen att du får ett svar är inte speciellt stor, men du kanske bara ville skaffa lite whoa hype?
peyz

2006-11-02 01:50
moskforan dom använder man ju till händerna.... rispåse till burksen, så nu vet alla.

2006-11-02 14:31
bombomachides: Du är verkligen inte i sits att yttra dej om racking i den här situationen.. Och vadå, hur många börjar sin graffkarriärs med att glida ner till OK/Q8 och styra uppp ett par corrostabil? I princip alla börjar med montana, nuförtiden... "bortskämd snorunge"

haha.. 
fuck all you haters!

2006-11-02 16:44
Muhjmathil_Ahmd 

Colours, jag menar att ständigt förfrysa fingrarna
inte ökar uthålligheten, tvärtom. Du får sämre
blodcirkulation, och blir mycket känsligare för
kyla. Förfrös själv mina händer ett par gånger
ordentligt som yngre, får jättelätt kallt om dem
nuförtiden.

Jaja, självklart så e det inte bra att överdriva.

Härda kroppen e inget konstigt, det går att göra med vilken kroppsdel som helst.Tex om du tränar thaiboxning och sparkar med ditt smalben på en säck och mitsar, så gör det jätte ont i början, men efter ett tag försvinner det, tillslut känner du ingen smärta.

Eller när kockar tar i varma saken, varmt vatten, ugns plåtar osv, och upprepade gånger råkar komma åt väldigt varma saker, då härdas handen tillsut. Och detsamma gäller kyla till viss del.
Jag vet, har själv gjort det. Det kanske inte funkar i samma utsträckning eller av samma orsaker som det ovan nämnda då dom två mest går ut på att ha sönder nerver och dyikt för att skapa en tåligare yta.

Men jag menar iaf att om man skyddar händerna från kyla länge, så blir dom såklart mycket känsliga när dom väl utsätts för det. Låter man bli att skydda dom en massa, så lär dom sig ta kylan och härdas till viss del mot den.
Självklart kommer man alltid endå frysa om händerna, men man lär sig dock att ta kylan lite längre, och lär händerna att återhämta sig fortare.

Man är nästan alltid känsligare dom första gångerna man utsätts för något smärtsammt(och mycket annat). Men sedan anpassar sig kroppen till viss del, och man lär sig att bli vän med smärtan, ibland tillochmed att gilla smärtan.
Haha

2006-11-02 17:04
Använd inte softcap under 0 grader , då fuckar det sej totalt.
yo hiphop r'n'b

2006-11-03 00:16
löööööövveee....
röd är inte död
gul är inte ful
grön är skön.

2006-11-03 16:17
värm burkarna i mikron på 750 v i 20 min

2006-11-03 17:13
tjockaflodhästen

du har allt rätt där!!

2006-11-03 17:52
Mitt tips, stor jacka med många fickor med plats för cans, värm kannorna på element innan, gå alltid upp ett "snäpp" i caps så att du har caps som levererar ett "högre" tryck, skaka noga innan och ta många hand värmar pauser, att förfrysa händerna är inte roligt och kommer endast i det långa loppet leda till att du får ha kannan i munnen när du blir äldre å vill måla. 
Molotow är det som funkat bäst hittils för mig iaf. 

Sen är ju inte vintern en tid för burners därför lämpar sig mitt tips för en 4 max 6 färgers piece.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-03 18:14
Lägg dom innanför jackan, funkar perfa.
typ, eller?

2006-11-16 21:09
hmm vet inte ifall detta funkar men ta en plasthandske och spruta färg på den och innan färgen har torkat drar ni på en till plasthandske över plasthandsken med färg på... det skall tydligen värma gött
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-17 13:36
Dra nått gammalt över er!

2006-11-17 15:57
Haha forum och du snackar om vad exakt?