Muhjmathil_Ahmd Colours, jag menar att ständigt förfrysa fingrarna inte ökar uthålligheten, tvärtom. Du får sämre blodcirkulation, och blir mycket känsligare för kyla. Förfrös själv mina händer ett par gånger ordentligt som yngre, får jättelätt kallt om dem nuförtiden. Jaja, självklart så e det inte bra att överdriva. Härda kroppen e inget konstigt, det går att göra med vilken kroppsdel som helst.Tex om du tränar thaiboxning och sparkar med ditt smalben på en säck och mitsar, så gör det jätte ont i början, men efter ett tag försvinner det, tillslut känner du ingen smärta. Eller när kockar tar i varma saken, varmt vatten, ugns plåtar osv, och upprepade gånger råkar komma åt väldigt varma saker, då härdas handen tillsut. Och detsamma gäller kyla till viss del. Jag vet, har själv gjort det. Det kanske inte funkar i samma utsträckning eller av samma orsaker som det ovan nämnda då dom två mest går ut på att ha sönder nerver och dyikt för att skapa en tåligare yta. Men jag menar iaf att om man skyddar händerna från kyla länge, så blir dom såklart mycket känsliga när dom väl utsätts för det. Låter man bli att skydda dom en massa, så lär dom sig ta kylan och härdas till viss del mot den. Självklart kommer man alltid endå frysa om händerna, men man lär sig dock att ta kylan lite längre, och lär händerna att återhämta sig fortare. Man är nästan alltid känsligare dom första gångerna man utsätts för något smärtsammt(och mycket annat). Men sedan anpassar sig kroppen till viss del, och man lär sig att bli vän med smärtan, ibland tillochmed att gilla smärtan. Haha