Torsk...
Om man skulle ha fått torsk som knasare, vad skulle man rimligtvis kunnat få för straff (T.ex. om man knasat när någon målar tåg). För övrigt, vad är normal tid för att hålla de huvudmisstänkta häktade? Inte så överdrivet kända målare. Rent hypotetiskt om nån gris undrar. Skulle vara bra med snabba svar ;).
kan väll sikta häktad hur länge som helst?
saaaru..
Undrar mer vad som är normalt att hålla en person som inte är särskilt "stor"...
HUR länge som helst när dom inte hålla sig, det finns tidsbegränsningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
öh ta inte me plånbok eller annat identiferade grejsemojs o när ni torskar håll käften hela tiden o öppna aldrig käften, dom får ionte hålla dig mer än 24 timmar. ibland kan d vara värt att hålla käft i 24 timmar o slippa böterna eller nåt liknande..sen släpper dom dig o du är fri? för dom kollar knappast hela göteborgs/stockholm/annan stekar-håla klassfoton för o hitta dig.. o dom har la inte tid? ren gissning
www.gbg031.se
haffad haha tror du att de släpper en för att de inte vet vem du är?blir snarare tvärtom att man får sitta längre så ha alltid me dig leg så kan de kolla upp det på plats istället för att behöva ta med dig till stationen..
joråsåatt
om dom haffar mig när dom ser mig taga vid hålplatsen, gör dom stor grej utav hela grejen eller? som att hålla dig häktat o ja-vet-itne-vad?
www.gbg031.se
hur ger dom böter o liknande saker om man inte uppger identitet?
www.gbg031.se
bs... du kan sitta i sex lr åtta timmar efter du blivit tagen sen måste dom släppa dig o sedan hålla häktningsförhandlingar o åklagaren som typ lägger fram hur länge det känns nödvändigt o hålla dig... när dom gjort det kan du sitta häktad i princip jävligt länge.. månader.. men det gör du absolut inte om du målat o ännu mindre om du bara knasat.. finns mycke sånna här pisstrådar på whoa... kiss
kan säkert hålla dig i 24 timmar under andra omständigheter också.. såå... jag kunde ha skitit i o skriva ovanstående för hela skiten är så jävla luddig men går ju inte o ta bort inlägg såå...
man kan visst sita häktad hur länge som helsts tills du får domen, först sitter du i aresten tills åklagaren har bestämt om du ska släppas eller häktas, har en kompis som sitter häktad nu, han har suttit i snart 2månader men d är för misshandel men...
saaaru..
man kan sitta anhållen å 72 sen begär dom en häktad, har en polare som fick sitta anhållen 8 dagar för det inte fanns platts på nått häkte!
och hur ska dom kunna bevisa att du knasat om du står på perrongen? det e bara å säga att du skulle hem eller att du skulle möta din brud!
Jag trodde folk höll knas för att ingen skulle åka fast!?!
medhjälp såklart. å så skulle du antagligen få betala lika mkt skadestånd..
med hjälp till skadegörelse eller grov... kan det ju bli med lite otur...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
får väll samma straff som han som målade eftersom du är medhjälpare till brott!
asså man knasar för att undvika att bli haffad!
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....
du låter som en man gärna låter hålla vakt när man målar..
.:Västerås:.
Eller så slutar ni spekulera I mitt ungdomliga oförstånd fick jag för mig att "ställa upp" för en polare som skulle måla tåg tillsammans med en tredje. På väg till platsen var vi inte diskreta utan fick civvarhäng utav två människor från Falck. Rikard Falk och Anders Häll. Intet ont anandes sitter jag uppe på en gångväg då mina vänner målar om tåget, dessa vakter var otåliga och stekte dom från en hytt genom backspegeln. De får knaster och hinner smita förbi mig där jag sitter o chillar, jag litar på lagboken eftersom jag faktiskt var oskyldig till gärningen. Jag låtsas som att jag inte känner dom då dom ilar över en trafikerad väg. Jag beger mig traskandes tillbaka mot stationen. Då jag kommer in stationsentrén blir jag direkt påhoppad och antastad, indragen i ett citypendlar utrymme, falskt anklagad för klotter. De ändrade historien och sade nu att det var tre (och inte två) som begått gärningen. Genom polisförhör och på rättegången hävdade jag ihärdigt min oskuld och min advokat försökte förgäves göra rätten uppmärksammad på att det saknades "tekniska" bevis då jag inte hade spår av färg på varken kläder/händer. Några sprayburkar hade inte hittats och de båda väktarna kunde enligt egen utsago "...inte se att vederbörande klottrade". Utan det var mer ett antagande dom gjorde eftersom dom enligt sin historia sett mig framme vid vagnen. De svor vittneseden och bröt emot den efter några minuter då de ljög rätten rakt upp i ansiktet. Min tro på samhället, väktare och polis gick förlorad och jag dömdes för brottet. 6000 i skadestånd till Citypendeln (Detta var en liten piece på kanske två rutor, uppskissad och halv ifylld på en gammal blå X1). Även dagsböter och brottsofferfond placerade tillslut den totala summan på cirkus 10 000 kronor (då jag även var åtalad för ett annat brott). Så haha, att knasa åt någon är att begå ett brott likvärdigt med själva gärningen. Sen om vissa domstolar gått efter annan praxis, ja det får de inblandade svara för!
rödkhmer P0: Som jag förstod det blev du iofs inte dömd för att du knasade, men jag förstår att det i din sits är skitsamma. Trist att höra, men tyvärr inte förvånande att väktare och dylikt ljuger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är knas, knas,, tlk
haschpuppie P13 Nej, men dom (väktarna) sade det till mig. Du kan välja att erkänna att du knasade. De bekände alltså att dom tänkte hitta på en historia. Men jag litade till min oskuld, hade hoppats på upprättelse i tingsrätten men icke! Väktares ord är såpass tillförlitliga att det är det enda som krävs!
vad inebär häktad igentligen?? .. om man knasar så får man samma straff som dom som målade får!! om dom kollar ju antingen fingeravtryck lr nått om man vägrar att ge sin identitet. men men
ni har verkligen ingen koll, nån av er.. varför uttala sig om saker man inte vet nåt om?
"det är farligt att ha rätt, när samhället har fel"
rose-: fast så länge de inte fört in dig i registret tidigare så får de ju inte ut så mycket av att ta dina fingeravtryck...
Omtanke Vad vet du då? Tyst!
lr hur lifeforms dom kan ju inte gör mkt med ett fingeravtryck som inte finns registrerat...fast grejen är att dom kommer identifiera dig förr lr senareo då har dom dina fingeravtryck på köpet =).....bra för dom , kefft för dig o din framtida kriminella karriär...hah
It's a matter of bombin' , knowin' that I can do it.....
Läs "Det svenska rättssystemet och dina rättigheter".
Jag kan tom. länka den åt er:
www.fajaf.com (hittade den ingen annanstans än på fajaf, en sida för idioter, tyvärr)
schlimm: nope.
mother_superior P60 Beklagar broder! FUCKED BY THE LAW!!!!
OCH FOLK FRÅGAR VARFÖR MAN DRAR ALLT INOM RÄTTSVÄSENDET ÖVER EN KANT?
hmmm hur fan kan folk tro att man blir släpp för man sitter och håller käften för eller senare får dem reda på vem du är...