I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fuck alla haters!

Vår Hiphop - Graffiti

2004-10-25 23:34

Fuck alla haters!

Fuck alla haters!

Nu har jag fan fått nog av det här. Va fan är det som har hänt med graffiti?

Jag har fått så jävla mycket klagomål på min sida så jag var tvungen att skrika av mig lite. Folk verkar ju inte fatta vad det är som händer...

Jag startar upp en sida med tanken att visa Uppsalas graffscen. Men till skillnad från alla andra sidor på nätet så bestämmer jag mig på en gång för att inte bara visa de allra bästa målningarna av de mest kända writers:arna utan jag ska visa det riktiga Uppsala. Jag visar ALLT jag hittar att fota som jag kallar för graffiti, som jag kallar för konst.

Alla som någon gång har gjort en hemsida vet att det är skittråkigt och nästan omöjligt att driva en sida utan feedback och konstruktiv kritik. Så är det ju med nästan allting, hur kul är det att fortsätta med något om det inte finns någon som säger någonting om det du gör, varken bra eller dåligt. Så därför så slänger jag ju självklart upp en gästbok så jag kan få höra vad folk tycker.

Och vad händer sen då. Inte det jag hade förväntat mig iaf... Efter två updates så är gästboken fylld med klagomål som "lägg ner sidan or die
" och "detta är en skam för uppsala!"...
Först och främst måste jag säga, vad fan är det med er?!

Jag trodde att graff handlade om att uttrycka sig i det offentliga rummet men vart fan tror ni att graffen är på väg när ni håller på så här? Tack vare alla er supertuffa hardcore-målare som hatar alla toys så kommer graffen gå i graven om inte denna graffgeneration gör någonting åt saken!
Om graff handlar om att få uttrycka sig i det offentliga rummet så blir det fan inte så när ni håller på så här. Tänk er några kids som avgudar graff och suttit och skissat halva sitt liv drar ut och tjackar sina burkar och drar ut och målar. Vem här tror då att de ungarna gör värsta jävla master-piecen. Ni som tror att man är bäst på att måla så fort man börjar är ju bara dumma i huvudet. ALLA BÖRJAR NÅGONSTANS! Ni har också börjat någonstans! Ni var inte kings ifrån början!

Så vad tror ni händer då? Jag kan iaf berätta vad jag tror. Tillbaka till det jag pratade förut om feedback... Tror ni seriöst att de där kidsen som har dragit ut och målat för första gången vill fortsätta måla när de upptäcker att alla snackar skit om deras målningar och att "bättre" målare spittar deras piece. JA, jag kallade det de hade gjort för piece och JA, jag sa spittar. För det finns en jävla massa osmarta människor som spittar. Tror ni seriöst att det blir snyggare när ni drar feta chromestreck över piecen?

http://www.kortfilmsfestival.se