sarek/puppet
http://www.upptown.eu.org/upload/uploade d/11828.jpg
Ehm.. Vad var det med bilden? Hajjar inte vad du försöker att säga..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha, det va fan en kul jämförelse
mmm fan sant asså puppet är dock något skönare
one: Jag skulle tippa på att Puppet var eoner före Sarek, mest för att Sarek ser rätt newschool ut, och jag vet att Puppetpiecen är minst tio år gammal. Men, jag kan ju ha fel, det här är bara vad jag tror.
Redline!
mm den där puppet grejen gjordes typ 88 eller något sådant. va snackar ni om egentligen? den där puppet piecen burns you all!!!
WHaT eVa! DaAh!
haha koolt som fan att förnya puppets ide på " i`ll burn you all"...fett
Relalalaxa.
Puppets målning gjordes -91 i Västerås om jag inte minns helt fel.
-pixelart och musik på robintengvall.se
jo den är från början av 90talet. har funnits här nere i kolhamnen så länge jag kan minnas iaf. hans peice på ica-lagret i västerås är också en sån där puppet-peice som är smått legendarisk och funnits sen "urminnestider" :P
http://www.klubbsolid.se
hur faan kom du på de
drx fr brxx...
Jag vet inte, men det här känns mer som en anekdot eller något än en jämförelse. I'll freeze you all var en kul wordplay/parodi helt enkelt. Där slutar jämförelsen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe håller nog med om att puppets är några klasser högre om man jämför dom i tiden. men nu hade den målningen av puppet vart rätt ointressant.
hahhahah rolig, ironisk jämförelse (hoppas jag :j) I'll freeze y'all hahahha fett me roligt :j
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
knappt värd en jämnförelse mrwhoo du har antingen ingen still eller ingen smak
K-line UsassinS
tyckte sarek va betydligt finare
wot.
Puppet målnigen är sååå snygg rakt igenom stilmäsigt och en riktigt snygg ifyllning och bakgrund den andra målningen kan inte mästas imot puppet målningen på långa vägar.
Varför ens försöka?
wot kan du säga exakt vad som är så snyggt i sarekmålningen?
K-line UsassinS
ööö? puppet´s var LÄÄTTT snyggare!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Vad som är snyggt och vad som är fult, vilken som är snyggast utav dom två nämnda produktionerna är en smaksak att avgöra. Ingen kan tala för alla att den ena är snyggare än den andra. Alla har vi olika smak och det är just det d handlar om. Slänga ur sig kommentaren "hur fan kan du tycka att den är snyggare än den där" det är ett bevis på brist på respekt för andra. Personligen diggar jag Puppet's I'll burn you all mer än sareks I'll freeze you all. Men sareks är dock i särklass en mycket fräcsh produktion, men Puppets är mer i ögonfallande för min del.
one det var nog lite med glimten i ögat mastermani, äh bullshit med moral och skit man kan ju inte gilla sareks i jämnförelse
K-line UsassinS
Plagiat, tanken har aldrig slagit dig at det är ganska meningen att det ska likna puppets "I'll burn you all"? Förövrigt moral och "skit" kanske inte existerar i din trångsynta värld, visst, jag visar inte respekt eller vett och etikett mot SL eller övriga betongväggar, men jag visar så fan respekt för folk som gillar det jag gillar, dvs graffiti. Antingen är folk med varandra eller mot varandra.
fire vs ice
Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.
haha plagiat? hela sverige lider av penisavund...
Det bästa med whoa är att det tar penisavundet till en högre nivå. Det är lite som kids som jämför sina penisar i duschen, fast här jämför dom ANDRAS penisar, det tycker jag är lite suspekt. Men främst obehagligt.
one Aldrig i livet. Dra åt helvete", "Du suger", osv osv.
ed ju några åsr skilnad på dom, även teknikmässigt
k-one!
one P24 men ojojoj...du får det att låta som att det är något negativt. han gör en egen tolkning med glimten i ögat, en hyllning förmodligen (om ens det...så överdrivet lika varandra är dom ju inte...) och plötsligt verkar folk vara på väg att kalla honom för baitare. för sarek kan väl fan inte varit seriös när han gjorde sitt verk... likaså ni som anser det i samma klass som puppets målning? skaffa glasögon varför skulle han inte vara seriös? du borde lägga skaffa glasögon uppmaningarna på is ett tag, du som snackar om "fåret" på sareks piece :)
Sareks var skitrolig! Mer graff med humor tack.
i roll like a bat out of hell
det är ju fet skillnad!.vafan puppets rockar ju pung av sarek, tyckte sareks var ruskigt ful gemfört med puppets! puppet burns you all!!..
civvarn kan jag ganska enkelt förklara. jag tycker sarek målningen har en betydligt större personlighet i sig.
wot.
personlighet? den har ju inte ens ett eget koncept?
K-line UsassinS
asså varför sitter folk o gör jämnförelser på vilken som e snyggast? sarek gjorde en kul grej på ett känt koncept o la lite humor i det! lägg ner innan ni speglar er som mer toys än va ni redan är.
Relalalaxa.
one jag vettefan vad folk tycker men sareks piece är rolig och allt men man kan ju inte på något plan säga att den är "snyggare" än puppets
K-line UsassinS
asså vad rä det med den bilden har verkligen inte fattat hela den här debatten det handlar om!?
Kriget_kommer Där lärde du snorungarna ett saningens ord. det är en parafras. Nuff said.
K-LINE 4 LIFE
grandthief wow , då vet vi det!
Sarek har iallafall inte gömt sig bakom färgerna som puppet....Big up
"There are only two things i can't stand in this world, people who are intolerant of other peoples cultures, and the dutch! Nigel Powers
men vafan..dom är snygga båda två..men jag föredrar sarek när det gäller stil..men pupets ifyllning är bra brutal..
grandthief P13 och vart vill du komma med det?! att man bara kan tycka om den piecen om man e toy eller vad?! haha seriöst... Puppets e grymt skön, ifyllningen mäktig... gillade sareks med..
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
StylisssssssssssssssssssssssssH! ooo
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
vafan e det med folk? seriöst talat? varför ska alla hata så jävla mycket? om folk vill diskutera och jämnföra piecerna låt folk göra det vafan det är ett jävla forum och det är sånt här som är kul att snacka om... gillar ni inte skiten så läs inte tråden,...
K-line UsassinS
grymt cooooolt av sarek =) WORD
Fuck you all
Humor! Men glöm inte bort att Puppet är totalkung. Modigt att göra en tolkning av en sa klassisk malning. Men Sarek ar ju Sarek.
Hiphop non stop
förstår inte alls vad ni ser i Sarek piecen..snömannen va lite rolig men stilen är inte mycket att hurra över! Puppes däremot är bland de snyggaste och mest stilmässiga oldschool målningen jag vet! fast man kanske måste gilla wildstyle för att tycka som mig..!
What is my identity?!
tycker det e kul å se på hur graffitin har utvecklats under alla dessa år, diggar både puppets å sareks pieces stenhårt... stilen som puppet körde då var ju uppskattad på den tiden (och även av många andra i nutid) och sarek körde ju en i sin stil som de flesta uppskattar nu.. men varför måste alla mun-tugga med varandra om vilken som e "snyggast"? kan man inte bara ha sin egna åsikt och skita i å dissa alla andra som inte tycker likandant? smaken e ju som baken, delad... kan lova att om 10 år så e det samma disskusion igen om nån ny målare som har gjort en ny tolkning (el vad man ska kalla det) av "I´ll froze you all" i sin stil...
jag är hård...