I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Reklam skyltar och böter

Vår Hiphop - Graffiti

   

2004-08-24 18:22

Reklam skyltar och böter

Jag kom och tänka på en sak en kompis påstod. Är det sant att det är dyrare att åka fast för att ha målat på en reklamskylt än tex. stationskakel, betong eller vad som helst?

Vid närmsta eftertanke låter det som ren idioti, eftersom affischer bara är att byta ut och brukar inte kosta mycket (matrialet alltså). Däremot kostar sanering av en tex. kakelvägg en del.

Men nu kommer det kluriga, enligt min kompis kan företaget som har annonsplatsen för tillfället kräva skadestånd för förstörd och eventueller omvänd publicitet!? Alltså du får betala inte bara för att sätta upp nya affischer, utan även summan det kostade för företaget att annonsera plus eventuella böter.

Stämmer detta? Vissa alla omkostnader om möjligt, detta är rena teorier såvitt jag vet så spekulera inte!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.