I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förnedringen

Vår Hiphop - Graffiti

2004-07-05 02:10

Förnedringen

Berätta om den, alla vi som varit trogna till livsstilen vet vad det innebär. Väktare, domare, poliser och andra. Var dag och var stund händer saker som har och göra med att man har ett subkulturellt intresse. I efterhand är dessa händelser oftast något man kan se tillbaka på och skratta åt, men bitterheten kan fan stiga en åt huvudet.

Dela med er av era seriösa historier. Om hur lagboken använts som skyddsmantel för någon gärning utfärdad av lagens väktare. Jag har många historier, vilken den kanske bästa utspelade sig för några veckor sedan då jag och min vän stod och målade på ett uppspikat plank. De välkände spanarna på orten gör ett tillslag och griper oss för "Förberedelse till skadegörelse". De förklarat att området omkring detta plank är nedklottrat och att vi helt enkelt har färg med oss på fel ställen. Vi skulle alltså kunna ha klottrat eller planerat att klottra någonstans omkring det plank där vi står och målar. Bara det är ju skrattretande, patetiskt och förkastligt. Nåväl, när sedan inspektören hör av sig så ska beslaget kvarstå (Acceptans). Vi är misstänkta för "Försök till skadegörelse", efter förhör så kan vi fortfarande bli ÅTALADE(!) för Miljöbrott (Efter diverse nedskräpning som förekommit runt den aktuella platsen).

Man kan ju konstatera att de gör allt, och verkligen allt för att klippa en överallt oavsett tid plats och uppsåt. Det är fruktansvärt hur det kan få gå till. Det är en fruktansvärd häxjakt utan slut. En utav lagmännen sade också att han befarade att Sprayburkar skall klassas såsom Kniv. Dvs. att den som inte brukar sprayburkar i yrket inte skall ha rätt till det. Och jag kan inte neka till att jag tror att han har lite rätt i sina farhågor, det blir ju bara värre och värre för var dag som går!