I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti kontra Streetart

Vår Hiphop - Graffiti

   

2004-06-02 10:57

Graffiti kontra Streetart

Jag har lagt märke till att folk gärna tar för givet att det är graffiti målare som ligger bakom en stor del av streetarten i stockholm, nu talar jag inte om trådar på whoa utan allmänt sett.
Personligen ser jag många likheter i graffiti och streetart, känns som att streetart är en utveckling av graffiti, men jag förstår inte varför så många tror att det nästa uteslutande är graffitimålare som skapar streetart ...

vad tycker folk, vad är streetart och vad är graffiti, finns det likheter, vilka tror ni ligger bakom streetarten i stockholm?

Ja jag vet att det är många graffitimålare som sysslar med streetart, men som de gatstenarna, nu ska jag inte säga vem det är eller så, men det kan lika gärna vara nån pårökt bildlärare, nån skum lirare som pluggar estet, nästan mer troligt att det är det, än att det är en writer som ligger bakom det där.

K-line UsassinS