I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tröttnat efter ett par år....

Vår Hiphop - Graffiti

2004-06-02 01:16

Tröttnat efter ett par år....

Är det fler som har hållt på ett par år som tröttnat på att göra dom här krom målningarna som tar 10 min och egentligen inte ger ett skit? jag tyckte verkligen att krom var riktigt kul innan, eller snarare allt som gick snabbt, nuförtiden känns det som rent slöseri med tid, det blir ju ändå aldrig något speciellt, kanske just för den platsen, men rent tekniskt för en själv ger det inget störe nöje. Inte för mig iaf.

Kanske har något att göra med att verkligheten har hunnit ifatt mig och jag insett att lagens långa arm håvar in om mjölet blir för smutsigt. Jag tycker iaf att det är mycket roligare att utvecklas nu, eller iaf att lägga ner tid på det man gör istället för att göra skit som man lika gärna kunde gjort när man piecat i typ 1 år...

Inte så mkt vettigt sagt egentligen. Kände bara för att skriva det.

If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!

2004-06-02 01:24
style is king

2004-06-02 01:46
vad är en böjjare?

aja jag har tröttnat på det, ingen direkt utmaning att gå ut o göra krom pieces...men visst krom uppfyller ett bra syfte som färg inte kan göra på vissa ställen, det täcker som inget annat.
If i dont like a writer i dont pretend to/i'll have the fucking paramedics wrap your head like a hindu-50 cent...n?tan!

2004-06-02 01:47
därav färg
"Är sterilitet ärftligt?"

2004-06-02 02:12
hehe...jag snackade om snabbare pieces, inte bara krom...

orkar inte ens kommentera din halvtuffa attityd.

2004-06-02 02:31
villain F2
word...

2004-06-02 02:35
aaa kan bara hålla med.. har aldrig hållt på så mkt med krom... men jag tycker det är rätt sköj ändå man kan göra mkt med en krompiece även om man kan göra ännu mer med färg..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-06-02 11:32
jag håller på att tröttna på färg..

2004-06-02 11:34
finns inget bättre än riktiga kromblaffor a la hank eller rob...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2004-06-02 12:21
måla en tavla istället?

2004-06-02 12:25
färg ska va på väggarna, kråm ska va i lungorna...

men att fylla kråm me ultrafaten kanske inte är så givande men grejjen men utmana dig själv me stil, att fylla me blått är inte enormt utväcklande heller så försök hitta en utmanande stil....

2004-06-02 12:32
aladdinone p 9
jag håller med dig
viste du de eller?

2004-06-02 13:46
i vissa fall kan en krompiece vara mycket skönare än en färg...det kan se lite mer..."rakt på sak" ut om ni förstår. krom om något är ju iaf ren stil, det funkar inte att gömma bokstäver med schyssta färgkombinationer osv.

2004-06-02 16:57
Med chrome måste man ha en bra stil eftersom ifyllningen inte har någon färg så är det mest stilen man ser på piecen. fördelen med chrome är ju oxå att det är lättare att få upp större saker eftersom den täcker bra. Fast jag ser hellst en piece med snygga färger och stil en en enkel chrome målning. Det fulaste som finns är tex när rob kör med ingen stil alls i chrome.

Men ställ dig på ett fame och utvekla stilen, det tycker jag många i sverige skulle behöva. Det är i lugn o ro som man har lättast att utvekla stilen inte på tågen!
Varför ens försöka?

2004-06-02 17:19
kör crome på fames och färg på linjen, om man ska lägga en crome piece så att den blir snygg så måste allt vara perfekt men blire det så är crome kung...obs det ska vara färgglad heltäckande bakgrund isåfall annars kan det va
arne weise

2004-06-02 19:38
Aja jag vettefan, det handlar inte riktigt om stilen....jag är nöjd med det jag gör, eller iaf för stunden, efter nån månad eller så så känner jag att jag skulle gjort bättre. men jag försöker aldrig dölja mina bokstäver i en massa färg, jag tycker bara inte att krom är någon utmaning.

2004-06-02 20:46
Nils1
Brukar bli ganska misslyckat att blanda färg- och kromfyll. Inte sett så mkt i sverige, men i tex australien var det ganska vanligt.

2004-06-02 20:51
så länge man har skön stil på bokstäverna så spelar inte fyllen så jätte stor roll, stil före färg.
men visst, inget slår en snygg färgburner!!!
fear and loathing

2004-06-02 21:30
jag har kombinerat krom å lila tror jag det var, det blev ingen höjdare kan jag ju säga..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2004-06-02 22:27
MenorOne
WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD LIKE THAT LIKSOM!
..

2004-06-02 23:50
krom kan va nice om man har en nice stil. Men sånt upprepande skit som tex ROB håller på med kan man gärna slippa. Visst det är snyggt o cleant men kom igen, tom toysens skitmålningar är intressantare.

Mera färg!

2004-06-03 00:15
Rob gör cleana grejer. Finns tusen andra att racka ner på innan honom.
Hangaround

2004-06-03 00:34
jag har nästan tröttnat helt efter några år... visst kan det va jävligt skönt att måla nån gång då och då, men inte samma känsla som förr när man va ute för att man ville vara stor, och synas överallt typ...
.. kan iofs ha me att göra att jag inte är så jävla grym heller, jag utvecklades inget, skissade aldrig, men körde på ändå.. om man tycker att det e kul att sitta i timmar och skissa och sen stå och hålla på och pillra i evigheter me samma piece så skulle jag säkert tycka det va kul och fortsätta.. men det tålamodet har jag fan inte.. därför har jag fan tröttnat på att hålla på.. men jag kommer fan aldrig sluta helt.. håller mig på en 20 % eller nått sånt.. hehe =P
Ölhävers Crew - representerar öl mer än alkolister!
Syns Du Inte, Finns Du Inte!
GMGMGMGMGMGMGMGMGMGMGM

2004-06-03 01:43
asså ärligt!!!!!

2004-06-03 07:07
mynameis5: hahahah klockrent

2004-06-03 15:26
Volgobalt-235 P21
Men han är ett jävligt bra exempel på en som kör likadant hela tiden utan någon stil.
Varför ens försöka?

2004-06-03 15:33
vadå utan någon stil? idiot...han har möjligtvis en enkel stil, det finns inget som heter "utan någon stil". brutal och skön stil, om han sen upprepar sig är en annan sak...

2004-06-03 15:40
chrom e kul ibland, om man ska dra typ godståg eller om man e på väg hem på fyllan å har med sig en svart å en chrom.
men det kan ju knappast jämnföras med en färg piece.
det e lite som att bomba med penna eller burk.

penna e messigt å skojjigt men burk e slaktigt å brutalt.
ska vi brutalas vid?

2004-06-03 15:51
Demento P17

Joo du har rätt visst har han en stil sa lite fel där.. Mena bara att han har en jävligt enkel stil.
Varför ens försöka?

2004-06-03 16:16
Finns inget som säger att en krom måste va snabb och ful..kan lika gärna va en burner
undertiden

2004-06-03 19:07
HÅLLER MED TILL 100%. smartaste tråden på whoa på tre år. men jag jar ändå inget liv så jag fortsätter hänga här precis som ni.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2004-06-03 20:11
Mynameis F5

Ja, fast toyboy ska ju vara lite ironiskt.. Din femåring! he he he..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2004-06-03 20:14
Nej, krom är ingen stil alls. Krom m.m. är färgläggningen,
stilen är utformningen av bokstäverna, inte färgvalet.

Man kan inte gömma en fattig stil bakom krom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-04 01:19
är inte crom-pajjer en tröstgrej for alla som egentligen inte kan lägga en snygg målning? det är vad jag alltid har trott.
this is the place for your advertisement

2004-06-04 02:37
Det går ju att göra snygga, genomtänkta och nyskapande målningar med bara chrom o svart. Kolla bara på tyskland osv. Lägger du ner lika mycket arbete innan du slänger upp den där chrompiecen som du gör innan du drar till ett fame med en hel väska full med burkar kan det nog få dig att utvecklas minst lika mycket.

Jag tycker chrom är bra för man slipper pröjsa löjliga summor för att kunna göra en piece.