graff festival i aspudden???
hallåj någon som vet något om någon graff festival i aspudden på söndag??? (hörde ett rykte om det?
Bäsk one!
på söndag ska ungvänster sätta upp lagligt plank eller liknande... samma som va på odenplan för ett tag sen
då är det lågnt ifrån värt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hhmm..låter rätt nice. Vart i Aspudden blir det?
Redline!
ol´ redline stylerz a la Aspudden...!Ingen rim o reson!!;)
More than words...that´s what we do!!
nån som har nån tillförlitlig info?
Det e mellan 15.00 och 18.oo på söndag.. gratis burkar och en vägg som är ca 10 meter lång alla målningar fotas innan nån får köra över den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
får vem som helst köra där eller? ska man ha me burkar? ligger det i sthlm? peace!
Keep it gangsta'
Vart i Aspudden?Centrum eller parken?
Var i Aspudden?
Straight outta Hägersten!!
...
men måste man typ boka. Vrt i asspuden ligger dett ?.
linje11
Hur många gratis burkar finns det då?
Varför ens försöka?
har för mig att det är i centrum...
bom chaka laka, här är jag och skitpackad
det är vid t bane stationen ahr jag hört
tråkigt....borde va i parken.
vart ska men köpa en kebab da
linje11
yakima ja bredängs kebab är bäst...även pizzerian är grymt bra med :)
down with my crew like estonia <br>
hehe..fan va grymt gratis burkar och gratis vägg..mellan klockan 13-18..fan va nice jag hittar ganska bra runt omkring..ska nog titta för bi..men några problem lär de ju vara..för de lär ju komma mkt folk om de eså som jag har hört
N-LINE..Kermit The Frog On Drugs
fna shitt vill fan dra ditt men komer typ va hundra perssoner ochsånt shitt
linje11
hur långt e det till bredäng kebab for life yao
linje11
Härligt!
Till alla komunister: Sluta försök bestäm över min rikedom, ty jag försöker inte bestäma över er fattigdom! - TurboHasse
Vem är det som anordnar? Exakt var? Hur mycket vägg finns det? För 10m räcker absolut inte :/, bara att kolla på UV´s 20m på Odenplan, räckte inte alls...
gamla hoodsen... I´ll be there
Yeah men för oss som inte hittar dit? Exakt vart ere man ska ta till flykten?
jag e fan uppväxt med pappas speciel på bredängs kebab, den ÄGER :D angående "gratis burkar..." bullshit?
Lugn!
VA fan kafsar ni om hur gammal nån är i den här tråden för! så här står det ju i inlägget på festival forumet. Nu på Söndag den 9Maj så ska vi ha feta coola Graffitifestivalen i Aspuddens centrum, vi bjuder på musik, färg och laglig vägg. Vi håller på från kl.15 00-18 00!! Det ligger precis vi Asbuddens T-banna!!! Kom dit och ta med alla ni käner!!!
Varför ens försöka?
Graffiti är konst På söndag kommer Ung Vänster Hägersten att anordna en graffitifestival i Aspuddens centrum, som en manifestation för lagliga graffitiväggar. De kommer att spänna upp dukar och tillhandahålla gratis sprejfärg för alla som vill prova på att graffa. Dessutom kommer det att hållas bokbord, spelas musik och hållas tal. Det är dags för lagliga väggar – Graffiti är konst! ---- Det är alltså nu imorgon, den 9/5 i Aspudden i Stockholm. Alla tuffa whoa-graffare, kom dit! Håll också utkik efter Ung Vänster Östermalm-Lidingö-Waxholm+Ung vänster Norrmalms graffitifestival som kommer vara i slutet av maj, förmodlingen i Obsan eller Vasaparken. Den kommer vara fetare än det som anordnades på Odenplan för några veckor sen, så håll ögonen öppna!
Skit samma om det kryllar med toys. Det är ju ung vänster som sätter upp planket. Dem vill väl ingen stödja. Låt toysen förstöra festivalen
ovärt! va där 2 min!
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
vilken jävla skit, helgens mest onödiga resa..
shitt vad kefft man kommer ditt typ ala canner va slut sen man får av nån polare sen kommer dom äldre och baxar cannerna fårn en
linje11
Något sjysst som blev producerat då?
Hoppas att både Uv hägersten och Uv norrmal-vaxholm-östermalm tar till sig kritiken och satsar på mer plats och bättre "väggar" till nästa gång.
D_UNIT: Det var en duk som var uppspänd på ett väldigt dåligt sätt, den ramlade ner hela tiden, slutade med att folk fick stå och hålla i den. Kannorna var gratis, men de tog som sagt slut jävligt fort, mest beroende på att det stod småkids och drog tags överallt på duken. Det enda som ens var värt att kolla på var Bruce och Raps piecar, och inte ens det var speciellt spännande....
Redline!
det sög i början men sen kom lite större målare som raps och bruce, då blev det lite mer klass på det hela
D_UNIT: Som jag sa, det var inte överdrivet spännande det heller...var för mycket småkids ivägen hela tiden, och duken höll på att ramla ner då och då...fattar inte att han pallade.
Redline!
Dr.Octagon dom fixade duken litebetre men det va riktigt kasst
linje11
Syftet var enligt vad jag har hört inte heller att det skulle bli värsta grymt. Snarare att alla som ville skulle få pröva på samt att det skulle synas och uppmärksammas av politikerna. Tycker inte att man ska klaga, det var en god tanke. I annat fall kan ju vem som helst sätta upp en vägg, det får man göra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
fuk1: Ok, jag drog rätt tidigt. Evolution: Det kunde ändå varit lite mer seriöst anordnat än vad det var. Affischerna som gjorde reklam för tillställningen såg ut att vara gjorda av en dagisgrupp. Topicen i "Festivaler" ser ut att vara skriven av ett dagisbarn. Sen förväntar jag mig inte att det ska vara "värsta grymt" heller, men gärna att det är arrangerat så pass att duken inte ramlar ner hela tiden, och att det iallafall är någorlunda skillade målare som får måla, så det inte bara ser ut som kladd och nonsens, vilket knappast är bra "reklam" för graffiti, utan bara negativt. Fick politiker syn på duken samtidigt som jag såg den skulle de avfärda graffiti som konst på en gång att se det som småbarnsklotter. Tanken var kanske god, man utförandet av tanken är under all kritik.
Redline!
Evolution P20: Dr.Octagon tog orden ur min mun. Men det klart det inte behöver vara super bra, och jag vet att de inte vill att det ska vara bara för graffare. Men de borde ta till sig kritiken, det är ju inte bara klagomål som kommit. Tex. har jag med flera föreslagit inte bara i den här topicen utan direkt till personer som är engagerade i detta projekt ett flertal förbättrande idéer. Jag tycker som jag skrev tidigare att den här tillställningen skulle bli avsevärt mycket bättre ifall de införskaffade större yta att måla på. Helst plywood eller vanliga spånskivor, visst det kanske är för mycket begärt men det är som sagt bara förbättrande förslag. Istället för att köpa så många burkar kan de köpa det här, och istället för att "ge" bort burkarna så kan de tex. hänga upp burkarna vid väggarna så man får prova spraya. Det var väl allt, och jag vill avsluta med att tacka UngVänster för att de tar upp den här frågan och har dessa tillställningar.