I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

behöver hjälp om graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

2004-04-19 10:00

behöver hjälp om graffiti

jag ska skriva en argumentativ uppsats om att man ska införa lagliga väggar i stockholm och behöver nu fakta som stödjer det här. uppsatsen e på universitetsnivå och måste därför ha källor. de fakta jag söker är:

vilket år sattes de lagliga väggarna i norrköping upp?

siffror på skadegörelse/klotter i norrköping åren innan de lagliga väggarna sattes upp, och sen medan de sitter uppe.

att det inte finns några bevis för att graffiti målare är mer kriminella än vanliga ungdomar.

sen om någon har annan fakta som bör tas med är ni välkomna med det....

borde säga är lite bråttom, ska skriva uppsatsen idag och lämna in imorgon....

all these people still no one too see...

2004-04-19 10:44
det finns ingen statistik på att graffitikids är mer kriminella än andra ungdommar.
jag vet att de lagliga väggarna som fanns i Karlstad mellan 1993 och 1997 gjorde så att den illegala graffitin minskade. Det finns statestik om du kollar upp det. sök i dagstidiningarnas artikelsök! finns även mängder av uppsatser och artiklar på området om du letar lite på nätet! lycka till!
http://sagie.se

2004-04-19 10:46
bra planering baby-iverson, smart att fråga om sådana källor när du har en dag tills du ska lämna in arbetet. Gå in o kolla på norrköping kommuns sida, kan nog finnas något som kan leda till något där. du kanske får ringa något samtal eller liknande...fan vet jag

2004-04-19 11:36
Besök brottsförebygganderådet www.bra.se finns massa statistik där, sen om den är sann eller inte får du avgöra själv.

2004-04-19 11:42
när man införde en laglig tunnel i Jönköping så minskade det olagliga målandet med nästan hälften..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2004-04-19 11:45
tack alla har varit inne på bra.se inte mycket där som går att använda...ringt norrköpings kommun ska prata med en håkan karlsson som inte e inne...grejen e den att alla vet att det minskat men jag måste ha nån fakta som backar upp det......kanske ska tillägga att uppsatsen e i engelska och på bara 700 ord...så det är inte värsta grejen men måste ju ändå kunna backa upp mina argument....
all these people still no one too see...

2004-04-19 20:51
Det var ju 10 års jubileum för graffitiväggen i norrk förra sommaren så väggen måste ha uppförts 1993.
Jag vet ju också att den olagliga graffitin här i stan har minskat men kan tyvärr inte bevisa det.
Om du inte är ifrån området bör du veta att lokaltidningarna heter nt och folkbladet (.se), och båda har artikelsök.

2004-04-19 22:03
Siffror på skadegörelse kostnader i norrköping är ganska missvisande eftersom de flesta writers i sverige gjort ett besök där, och många lämnar ju tyvärr en tag eller dyl. på "fel" plats...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-19 22:30
skriv till norrköping kommun o fråga det gjorde jag och fick bra svar!

2008-05-16 20:09
nu känner jag för att uppa en 4 år gammal tråd.

2008-05-16 22:13
coooolt TheHof

2008-05-17 01:32
Det finns tre olika sorters typiska graffitimålare, dels de som bara målar, målar och målar.
Och det finns de som super (och mycket annat) klottar och förstör, åsså finns det en del som mest åker runt och scoopar yards i bil och lyssnar på Per Gessle med sommar tider och pratar dalamål, och det är de i det facket som jag skulle vilja kalla kriminella!?

Jannica är glad när hon lämnar sin mormor och åker hem till en bekant. <br> Där tar hon en fix heroin inför mötet med kunden.