I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med ljud. Alldeles för pitchad/skär sig

Vår Hiphop - Emceeing

   

2012-06-23 15:20

Problem med ljud. Alldeles för pitchad/skär sig

Hej hej.

Har experimenterat lite med en mic, mixer och min värdelösa dator.

Men det har ingenting med det att göra, utan fram tills idag så har allt fungerat bra.

Jag har haft bra ljud, har låtit som jag gör osv.

Men idag när jag dammade av allting efter ca en vecka så lät allt helt annorlunda. Någon familjemedlem har varit och rört på mixerbordet kopplat till micen i guess, och samtidigt har allting varit bortkopplad från datorn om det nu spelar någon roll.

Hur som helst så är ljudet konstigt. Det brusar i bakgrunden trots att jag står i samma rum som alltid tidigare.. Ljudet är inte för högt utan endast bakgrunden känns det som.

Och samtidigt så har rösten blivit "pipigare" och skär sig på något sätt.. Det gör nästan ont att lyssna på mina inspelningar och det är markant skillnad från tidigare trots att jag givetvis har samma röst kvar.

Vad kan detta bero på? Är det någon inställning eller är det något som har gått sönder eller what? Är helt ny inom detta så skulle uppskatta hjälp.