I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skriver På Engelska! Men har ett problem!

Vår Hiphop - Emceeing

   

2012-03-20 22:35

Skriver På Engelska! Men har ett problem!

Hej! Jag är en 16 årig kille som rappar dagligen kan man säga, sedan 14-15 år (mer sen 15 år Engelskt). Jag skriver på Engelska och har gjort det ett tag nu, mitt problem dock är stavning... Nu har jag fattad själv att jag gör massa olika nybörjare misstag, som jag skäms över. jag har studerat Engelska länge (enda sedan vi börja med det i skolan).

Jag får nu ångest etc. Efter som att jag länge trott att jag var bättre än hyfsat på det, i högstadiet hade jag som slutbetyg Vg+ och bäst i gruppen på nationella. Men nu när jag går gymnasiet så har jag inte tagit i så mycket i skolarbetet och börjat suga, lite poäng på glos förhör, prov etc. Jag har väl ett bra ordförord men stavningen är inte bra. Jag får ett jätte dåligt självsäkerhet på min Engelska tal m.m. (även om jag uttalar väldigt bra) Jag kan inte skriva texter eller göra musik nu på ett tag på grund av detta för att jag typ känner mig inte kunnig för att göra det. Vet att jag kan lära mig så klart inte försent eller något sånt men jag borde gjort det tidigare får mig att känna mig dum rakt ut sagt! Känns som jag alla mina drömmar om en professionell karriär är över.

Tack för att ni tar tiden och läser detta!
Mvh CrazyGenesis

(Inlägget ändrat av Gogaku 2012-03-27 03:16:09)