I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Helt nybörjare, tips?

Vår Hiphop - Emceeing

   

2011-08-07 02:07

Helt nybörjare, tips?

Jag är väldigt intresserad av att börja skapa rapplåtar. Jag funderar bara om hur man kommer igång och övar på mest effektivaste sätt?
Jag har en kondensor mikrofon som jag funderar på att använda till att börja med.

Det jag funderar mest på är om hur jag verkligen börjar, hur jag övar upp rösten. Om någon har idé på bra låtar man kan sjunga efter som nybörjare? Eminem rappar sjukt snabbt enligt mig och jag är urkass på att ens sätta lyriken på plats i en snabb takt.
Antar att jag bli bättre ju mer jag tränar, men har ingen aning om hur och behöver hjälp med detta, skicka tips på hur jag bör träna.

Sedan funderar jag om hur man skriver text till beats, antar att man går efter känsla till beatet eller att man går efter bars eller liknande?
Har hört att ju mer man freestylar så blir man bättre/snabbare på att skriva texter.
På tal om det, jag kommer satsa på Engelsk rapp.
Funderar också på använda hjälpmedel ibörjan, rhymezone kan jag nog hitta engelska rim mycket snabbare.

Men, vad har Whoa för tips åt en totalt nybörjare?