I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ljudet på mikrofonen tar inte in ljudet bra längre, hjälp!!

Vår Hiphop - Emceeing

2011-03-16 13:40

Ljudet på mikrofonen tar inte in ljudet bra längre, hjälp!!

Tjo!

Jag har bara en JJLABS USB mikrofon här i hemmet. Den har alltid funkat skitbra och så.. Men för nån vecka/veckorsen så började den ta in fruktansvärt dåligt ljud.
De brusar och låter jättekonstigt när jag mixar ljudet. Jag har testat att köpa ny sladd och se om de hjälpte men de gjorde det inte. När jag går in på ljudinställningar (vista) så står "boosten" på 100 men med de ljudet som spelas in kan man tro att den står på 10-20, helt knäppt!!

Jag kör Adobe Audition 1.5 kan jag säga också. Så om någon kan de programmet när de gäller ljud så kan du ju berätta vart i programmet man fixar ljud och sånt..

Tacksam för hjälp!

/Makke

Finns ingen snyggare person än mig.
Producent

2011-03-17 17:38
Låter som att micken inte får nån förstärkning. Vad har du mellan micken och datorn?
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent

2011-03-17 17:38
Oj sorry, läste inte att det var USB-mikrofon, den ska väl inte behöva någon förstärkning
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Rappare

2011-03-29 11:24
Jag hade en USB mick typ... 07-08 någonstans, och den var faktiskt riktigt skum måste jag säga. Första veckorna jag hade den var den allmänt brusig och hade riiiiktigt dåligt ljud. Efter ett tag tappade jag den i golvet. Alltså, från en höjd på runt 1.70 meter. Det vart inga synliga skavanker. Skillnaden var att ljudet vart GRYMT. Fråga mig fan inte hur, men på något vis blev soundet bättre. Hur som haver, säger inte att du ska banka skiten ur micken direkt. Men kan ju också vara som så här - Eftersom micken kopplas direkt till PC och inte till mixerbord/preamp/extärnt ljudkort, så bör ljudet gå via ditt intregrerade ljudkort. (Eller vad fan det heter). Och då kan det ju vara så att ditt ljudkort inte orkar med att driva den. Kanske ska kolla upp lite vad du har för programvara i ljudkortet osv. Till min USB mick hade jag nån jävla "Realtec" eller något sånt hette den. Checka upp dä!
Wurrup?