I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Nybörjare] Börja rappa vad behöver jag för setup?

Vår Hiphop - Emceeing

2011-02-27 18:54

[Nybörjare] Börja rappa vad behöver jag för setup?

yo!

Jag har länge funderat på att börja rappa har skrivit en del texter och dyl mest för skoj skull,Jag har text länge på att det skulle vara kul att kunna spela in egna låtar och växa uppåt.

Jag är 18år atm kanske det är försent dom flesta brukar ju börja i 12års åldern,

Jag är alltså helt ny i gamet så vad behöver jag för att börja?

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-02-27 20:04:35)

2011-02-27 19:49
Vilken skit mick som helst, behöver inte vara perfekt från början... Äh spelar ingen roll när du börjar, handlar om hur mycket du är villig att satsa sen. Om du har något att säga och om du kan utveckla ett intressant sätt att säga det på.

Tycker du kan börja med att rappa över kändare beats, kanske kopiera flowet till orginal låten tills du hittar ditt sätt att köra... Då kan du leta upp/ börja göra egna beats. Och skaffa dig ett vettigare program och mick / tid i någons studio.

Börja litet, du behöver inte mycket innan du känner att jäklar jag har ett sound och det här kan folk tycka om? Även om det bara är dina 20 polare som tycker det är bra så kanske det är läge att byta ut din data mick mot nå annat....

Det finns nog något enklare ljudprogram du kan använda.. Har du mac, så kör garageband.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-02-27 20:24
Tack för ditt svar!

Nej tyvär har jag inte mac utan vanlig dator,Har du något program som är lätt att använda i början senare kan jag gå över till mer avancerade progam.

2011-03-03 06:41
Acid är väl ganska simpelt och bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-03-29 11:26
Jag började med - Papper, penna, headset (And, the most awesome program in the history of professional mixing ----- Ejay 5.)

Man behöver inge proffsgrejer. Jag brukar säga till folk att börja hur fan dom vill, ta grejer dom har hemma och använd. Ladda hem gratisprogram som Audacity. Och sen när man känner sig redo, att ens intresse blivit så stort att man vet att det är värt att slänga pengar på - Då kan man köpa in bättre mikrofoner, ljudkort, mixerbord. Och eventuellt en hel studio. Just do it!
Wurrup?
Rappare

2011-03-29 11:30
Förövrigt skulle jag vilja säga att Cool EditSpoiler(Vilket är världens simplaste program för att mixa låtar) och FL-studioSpoiler(Vilket är världens simplaste program att producera schyssta beats i) kan lätt laddas hem. ^^
Wurrup?
Rappare

2011-03-31 18:54
börjar de flesta rappa vid 12 års ålder?

16-17 nån gång skulle ja nog vilja hävda.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Rappare

2011-03-31 18:56
btw så skulle ja köra med cool edit pro 2 att spela in i..
o sen kanske köpa någon mick med inbyggd ljudkort för 600 eller något, då vet du att det fungerar iaf och du kan bara plugga in micken o spela in, och behöver inte bry dig om mixer, ljudkort osv... Även om det skulle ge dig mycket bättre ljud.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!