Promotor
2009-09-17 17:51
Varför började du rappa?
Varför börja just du rappa? Jag tycker att man dagligen stöter på "rappare" som aldrig lyssnat på rapp förr, och inte vet ett skit om scenen, men dom rappar för att alla andra gör det? fan, alla har rätt till att rappa om dom känner för det. Men hur skapades denna vågen? På senaste åren så ramlar det in "rappare" som inte verkar veta ett skit av vad dom sysslar med! "hej jag börja rappa igår"-folket som vill döda för man inte tycker dom är bra, dom som anser sig vara bäst i världen, för dom lyckades droppa en låt som dom själva kan stå ut med att pumpa dag in och ut. Dagens rappare är anledningen till att man inte kan gå ut med att man rappar! Det har blivit en fjortisstämpel numera, för alla rappar, men 98% av dom som skryter om det, suger på det! Och dom suger på det för dom inte lyssnar på hiphop, och då vet dom inte vad som krävs för att göra bra musik! Jag nämner inga namn, men senast igår stötte jag på åtminstånde 3 "rappare" som borde lägga musiken på hyllan.. Igår var en bra dag. Detta var väl troligtvis bara ett slarvigt sätt att skriva av mig. Men jag hoppas ni förstår vad jag menar! Jag utgår ifrån att det ramlar in kommentarer i tråden, sen vill jag se hur många som svarar att dom rappar för att deras kompisar gör det... idag "rappar" alla..
Som dom säger: Alla började rappa efter 8 mile. Själv vet jag inte varför jag började.. Jag och min kompis lekte runt med headset och töntade oss och så kom vi på den idiotiska idén att göra en hiphoplåt. Som vi kallade det då. Så vi kirrade ett freebeat och skrev en text och spelade in skiten.. Själv tyckte jag att jag var skitbra och så vidare, även fast jag inte ens var i takt. Sen har det bara fortsatt och att rappa har blivit som ett beroende för mig nu. Jag älskar det, och planerar inte på att sluta helt enkelt. Jag planerar på att utvecklas, för att sedan lyckas med låtar folk verkligen lyssnar på.
Dra åt helvete!
Entertainment jag tycker mer att det var efter Get Rich Or die trying, Då G-unit entrade världen såg alla en chans att rappa.. Tycker därimot att du hade ett bra resonomang entertainment, Och jag håller med dig fullt optimistisk, att det är många som gör det för att deras kompis gjorde det eller gör det.. Jag föll för studion när jag satt i en och kände passion, Kanske är musiken inte bara rapp, Sen har jag bara viljat kicka freestyles och köra varje gång man får chansen till det... Dagen kommer väll, när det blir så att någon kan hjälpa mig att nå ut med musiken kanske, men det kommer man ska inte stressa
Dagens rappare är anledningen till att man inte kan gå ut med att man rappar! Det har blivit en fjortisstämpel numera, för alla rappar, men 98% av dom som skryter om det, suger på det! Och dom suger på det för dom inte lyssnar på hiphop, och då vet dom inte vad som krävs för att göra bra musik Så jävla sant, haha.
Nu har jag inte rappat så länge men jag har "hållt på" med hiphop lite över två år. Det började med att vi fick en uppgift på musiklektionen att göra en egen låttext. Spelade man in en låt så skulle man få högre betyg så jag gjorde det. Den blev råkass men ändå så förföljde det där mig ett tag och jag blev mer intresserad av det. Skrev lite texter för mig själv och det blev lite av en hobby ganska fort. Så den vägen är det. Hade ingenting med kompistjaffs att göra för ingen jag kände höll på med musik så det var ett eget val. Hiphop är det enda jag lyssnar på för jag känner att jag blir inspirerad av det.
Nu är jag inte så skicklig på att göra låtar själv men har skrivit texter i två år så tycker själv att jag har det som krävs för det mesta. Så jag gick min egen väg liksom, skriver det jag känner för och skiter i vad folk har för åsikter om ämnet jag valt. Det är min grej. Och nu när jag försöker komma igång med att spela in så känner jag att det är nåt utav det viktigaste jag ska lägga ner krut på. Men om jag har det som krävs för att vara en rappare...det kan jag inte avgöra än såhär i början, men jag gör mitt bästa och hoppas på att bli en duktig rappare en vacker dag :)
Gud så dramatiskt!
Evangeliet
shuuuu.de är fan sant att nu för tiden alla kallar sig rappare å de stör mej så jävla mycke så ja killar mej själv inte rappare så ofta ja kallar mej musiker lr artist men kanske för att ja spelar intrument å shit åxå,folk som inte äns fattar musiken dom tror dom är rappare för att dom kan rimma lite billiga keffa rim å inte har nån äkta mening med de hela. jag började skriva texter när ja va runt 15år men reccade inget då bara såg de som nån slags själv terapi kanske haha,ja gör musik om de ja känner,ser om kring mej å att nån därute verkligen kan ta till sig det så ligger de till brrrrrrrrrrrä. peace out
Hmm Jag börjar spitta freestyles med kompisar nere vid fritidsgården/centrum hahaah vid parkeringen.. typ det. sen pushade folk en bara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
allt började med "bakom kulisserna", tyckte det var ascoolt och tilltalande så började skriva på lektionerna och på den vägen är det. vet inte varför man fastnar så för det, även fast skiten inte låter som man vill så tror jag det på nåt sätt handlar om att göra något konstruktivt och utmana sig själv. skrivandet stod redan från början som grund, inte att jag ville bli sedd, enbart att skapa något. att man går från att vara glad när man lyckats skriva en text i takt för första gången, lära sig flerstavsrim till att kombinera budskap med finurlighet osv. egentligen handlar det nog bara om att man ser/hör något man tycker är coolt sen försöker man apa efter eller se om man kan göra det lika bra eller bättre. tex. vem har inte försökt göra klacken zlatan gjorde mot 2-2 matchen mot danmark?...sen är det väl bara en slump att man tyckte rap var coolt liksom...jag vettefan
http://www.myspace.com/noodlestyle
Jag är helt skyldig.
Gdje ste patke mater vam jedem.
sitter och läser allas förklaringar till hur de började och jag känner igen mig själv i nästintill varje inlägg. man har ju gjort allt det, freestylat på parkeringen, skrivit i skolan, låt till musiken i skolan m.m. vad jag kommer ihåg som verkligen satte mina tankar i trans var också i skolan, vi läste dikter på svenskan och så faschinerades man väl helt enkelt av metaforerna, drog hem med en utriven sida ur diktboken och började skriva om dikten till en låt. tiotal svenskskriva texter senare så kom engelskan och där är jag pretty much idag. props till er som pallade läsa detta meningslösa inlägg ifrån denna meningsfulla man. /P
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
I feel you, mitt hat över denna situation eskalerar för varje dag som går risken finns att jag tar självmord
ja har hålt på med graffiti rätt länge, och i samma kompisgäng fanns det en del som rappade, så de började väl med att man var med på nå freestyle cypher på nån fest, sen ökade det bara, hittade passionen i det och känner att det är ett sätt för mig att utrycka mig på.. jävla lång mening de blev aja, men så vare för mig iallafall
Jag har precis börjat att rappa, men har alltid velat göra det och har äntligen tagit mig mod. Har lyssnat på rap hela mitt liv så jag är ingen sån som gör det utan ha lyssnat på skiten haha. Nu jobbar jag o min polare på min EP som ska släppas snart. En skojgrej och vi delar ut skivan bland vänner :) Får se om jag vill fortsätta. All in good fun.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Lyssnat på hiphopmusik i 10 år så skrivandet kom bara naturligt efter några år för mig.. Testade även breaking, graffiti m.m men det var skrivandet jag fastnade för...
Text jag skrivit som behandlar topicen hyffsat:
Växte upp en bit utanför stan,
med snubbar som delade mitt utanförskap.
Jag testade fotboll, jag provade hockey,
men insåg att det var ingen roande hobby.
Och det är klart jag hade lasersvärd,
men jag tröttnade rätt fort utav det där.
Så Si-Fi film blev ganska trist,
men jag snubblade över skivor med Cypress Hill.
Jag började skriva och då glömde jag tiden, men lovade mig själv att hålla drömmen vid liv. Jag struntade i plugget och skrev några rader, och drömde att min röst eka i salen. Studios och liveset ifeta lokaler, och insåg att jag ville ha mera utav de. Och nu så är tystnaden slut för då föddes den stjärna du lyssnar på nu. Kommer som fulllåt och mp3'a nästa vecka på
essenileken.blogg.se Mvh.
soundcloud.com/brormusk/sets
Jag började skriva texter när jag fyllde 16 för att få utlopp för all den damå energinjag har. idag har det utvecklats till att bli somen dagbok för mig, utan att rappa skulle jag troligen varit död för längesen. Jag började rappa för att det är den mest poetiska genren jag känner till, kort sagt.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Jag har alltid älskat hiphop, när ja va liten var det mest engelsk hiphop som spelades, men sen när ja flyttade blev det mer svenskt
Har alltid velat göra musik, en dröm jag har haft, och så rappar bror min, såklart man ville göra som storebroshan!
Sen så flyttade jag och då börja ja i samma klass som limp o han hade ju börjat rappa lite smått, och då för att jag kommer från förorten ska jag självklart kunna rappa trodde han, och då testa jag skriva lite, och då blev det mer och mer!
Det har blivit en fjortisstämpel numera, för alla rappar, men 98% av dom som skryter om det, suger på det! Och dom suger på det för dom inte lyssnar på hiphop, och då vet dom inte vad som krävs för att göra bra musik! - Hahah aa fyfan word på det där!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Jag har velat göra en låt sen jag var tolv, och när jag var fjorton träffade jag några killar som rappade, och eftersom de inte var jättebra fick jag mod och började skriva, därav namnet E14. Sen har jag kört på eftersom den där låten vi gjorde var så kul att spela in, och det är lite som ett spel eftersom man ser sina framsteg så tydligt.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa. Netplay ute snart.
Började efter frondas låt en spark i ansiktet 2004
The End!
Jag har precis börjat att rappa, men har alltid velat göra det och har äntligen tagit mig mod. Har lyssnat på rap hela mitt liv så jag är ingen sån som gör det utan ha lyssnat på skiten haha. Relativt mycket "WORD!" på den, fast jag skrev texter ett bra tag innan jag försökte mig på något. Har växt upp utan några polare som lyssnat på hiphop, så jag har inte pushats åt raphållet, utan bara börjat gilla hiphop som fan första gången jag hörde det hela, och nu försöker jag bli en skicklig rappare.
Hiphop som rapmusik, men ni fattar väl det.
Lyssnat på hiphop antagligen sedan jag hörde Changes, runt år 1996. Var ganska liten då, men därifrån till Marshall Mathers LP ökade intresset, och efter MMLP explosionsartat... Började skriva sedan jag o en kompis på musiken i sexan skulle göra nåt projekt, och vi skrev en rapptext på skoj... när vi sedan tappade bort texten skrev vi en ny, mkt mkt bättre... sedan fortsatte vi med att skriva och spela in på ett kassettband (läs "år 2001-2002"), och även uppträdde en gång för c:a 100 elever och föräldrar på skolan. efter det fortsatte det bara; jag skrev mer och mer och fastnade för "rimmerier" - kunde sitta och skriva ner hundratals rim i veckan... ofta formades texter eller åtminstone verser av dom... även en del mer spoken word/poesi-grejer har skrivits.. sen wordar jag; skäms för att säga "rappare", då de flesta som "rappar" är låångt ifrån rapskills och hiphopens historia, utan mer "svensson goes deppig kärlekslåt och kan inte sjunga så han rappar (läs "försöker rappa")"
I Want To Play a Game....
SKUGGAN AV SVAMPEN fick mig att börja:D haha sjukt men sant! lyssnade bara på dom innan så det blev att man glad med i texterna och till slut så lyssna man bara instrumental påväg hem o drog några rader då och då... med en spliff i handen kan carola bli rappare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
This is the difference between emceein' and rap Rappers spit rhymes that're mostly illegal Emcees spit rhymes to uplift their people Peace, Love, Unity, havin' fun These are the lyrics of KRS-One
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
jag började rappa för att jag tycker det är häftigt. //Yde - true story
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba