Tips på mixning?
Vad brukar ni använda er av för mix i adobe audition plus vst? Rangordna gärna i vilken tur ordning ni sätter effekten och vilka inställningar ? Ska kanske man kan lära sig något av varandra :)/cMc
cMc musiken du inte glömmer....
Undrar samma sak fast om cool edit pro Pz
dåligt med kommentarer och tips:/
undrar samma med audicity :P
finns massor med guider här på forumet, kolla runt
fo sho!
okej:) jaojao_ de går typ inte att mixa i audicity xD
Amplitude > Dynamics Processing > Classic Softknee Filters > FFT Filters > Mastering Heavy&Wide (tror jag) Filters > Graphic EQ > Spit Clear Filters > Graphic EQ > Premaster EQ Delay Effects > Reverb > Vocal - Nice Precense (15% Wet) Ungefär så... lek lite
bla.
nice
All support uppskattas /// Elaz
är självlärd. men kolla under fliken "Producenter & DJs" där finns det cop2 mixar.
054 - KARLSTAD <3
Jag fattar inte riktigt vad en mix är. Är det när man ändrar inspelningen så det ska låta bättre? Och isåfall, Är inte det fusk? :P
Gdje ste patke mater vam jedem.
jo det e fusk, du kan nog bli bannad från programmet då!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
ja kan inte så mycke om att mixa men Jag fattar inte riktigt vad en mix är. Är det när man ändrar inspelningen så det ska låta bättre? Och isåfall, Är inte det fusk? :P hahaha rolig du är,nej man mixar för att rösten ska passa bättre till beaten och så att den smälter bra in själva ljud bilden...
hahahaa @ Aliasprins kommentar CmC du får testa runt, leka lite med olika saker du hittar och sånt tills du hittar inställningar för en clean acapella
Ge mig vilket beat som helst, ni vet att jag klarar mig
HAHA BAN DIRR :)
054 - KARLSTAD <3
SKAFFA CUBASE :O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-11-18 20:53
Tjenare grabbar, jag gjorde nyss världens största tabbe, skrev ner här lite basics i typ 30 minuter hur man mixar en bra accapella så trycker jag ner internet sidan innan jag postar inlägget, jävla skit vad lack jag blev nu haha! Men skriv Cool Edit Pro Mix på youtube så dyker det upp, det var så jag lärde mig, lycka till!
I dont have to die, to go to heaven.
hahaha piero, sånt är jobbigt, kopiera lite då och då nästa gång :P
Producent
2009-11-20 23:55
Jaa, det blir fan till att göra det haha ! :P
I dont have to die, to go to heaven.
lättast är om du tar micken och stoppar i mammas matmixer. kör på fullt bara. spela in sen me micken då har du en klockrent mixad röst yo
http://www.myspace.com/quizze
håller med ace2n skaffa cubase. cubase är fett bra till både inspelning och till att göra beats!
All support uppskattas /// Elaz
hahaha rolig du är,nej man mixar för att rösten ska passa bättre till beaten och så att den smälter bra in själva ljud bilden... Men då är det ju tamejfan fusk! Rösten ska låta som den låter irl utan några som helst undantag.
men hantek, gå och lägg dig. Man ska inte trolla ljudet så man låter som tupac, man vill få ljudbilden att vara bättre. Sen om man vill ha reverb så måste väl man få det även om det inte går att låta så utan något irl?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
men hantek, gå och lägg dig. Man ska inte trolla ljudet så man låter som tupac, man vill få ljudbilden att vara bättre. Sen om man vill ha reverb så måste väl man få det även om det inte går att låta så utan något irl? Okej, Då fattar jag.
Skivsamlare
2009-12-04 11:53
adobe audition och cool edit är ju samma grej!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Det finns flera guider och du bara söker och slutar vara så jävla lat. Klipp bort skit då du är tyst Sänk dina andningar om du andas mycket och högt Lägg ett extra spår och lägg delay på d orden du vill ska eka ut Lägg på 10 kompressorer som e routade till 1 kanal där du lägger 10 ekon så kommer det låta fett, prova Till sist klockar du din dator så den blir varmare, då får du varmare och bättre röst i CoolEdit iaf
http://www.myspace.com/twoismagic zuzpeqt.narkotikaroteln.org
presets är skit asså! lär dig vad allt gör och sedan lek runt lite tills du hittat soundet du letar efter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.